Батьківські збори «Сім’я та школа на шляху взаємодії»

Школа є основною ланкою виховання дітей, але треба зазначити, що без єдності зусиль з сім’єю, ефективність виховання буде низькою. Адже саме в сім’ї найбільше виховується людина: побутом, працею, традиціями, звичаями. Саме в сім’ї дитина засвоює такі загальнолюдські поняття, як добро і зло, правда і кривда, корисне і шкідливе, усе, на чому ґрунтується педагогічний досвід народу.

  1. Вправа «Народна мудрість»

Мета – активізація учасників шляхом використання творів усної народної творчості.

Психолог: Важко переоцінити вплив сім’ї, родини на розвиток, навчання і виховання дитини. Мати не тільки береже, а й навчає усьому: охайності, працьовитості… батько – захисник роду, годувальник сім’ї. Батькове слово – закон. Це було відомо здавна і знайшло своє відображення у крилатих фразах, афоризмах, у багатьох піснях, примовках, прислів’ях говориться про це. Пропонуємо вам взяти участь у вправі «Народна мудрість».

Необхідно продовжити прислів’я про схожість батьків і дітей.

Яке дерево, такі й квіточки, які батьки… (такі їхні діточки)

Який кущ, така й калина, яка мати…(така й дитина)

Яка хата, такий й тин…(який батько, такий син)

Не навчив батько, не навчить…(і дядько)

Коли дитину не навчиш у пелюшках, то не навчиш… (і в подушках)

Коли тато каже «так», а мати – сяк, росте…(дитина, як будяк)

Умів дитя народити, умій…(і навчити)

Як мати рідненька, то й сорочка…(біленька)

На сонці тепло, а біля матері…(добре)

Про покарання і про те, як мати сприймає біди своїх дітей

Мати сильно махне…(та легенько вдарить)

Мати однією рукою б’є…(а другою гладить)

У дитини заболить пальчик, а в матері…(серце)

Як слід ставитися до батьків

Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й…(дрючка не бояться)

Коло батька чемно вітаються, коло матері..(вклоняються)

 

  1. Родина і школа — взаємозв’язок (розповідь)

Сім’я і школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкривається непізнане море знань, і шлях в цьому морі прокладає школа. Це не означає, що дитина повинна зовсім відірватися від берега – бо ж навіть моряки дальнього плавання завжди повертаються на берег.

Важливою функцією сімейного виховання є пробудження та підтримка в дітях прагнення навчатися. У чому ж полягає вплив сім‘ї і школи на успішне навчання дитини? Можна сказати так: школа дає дитині наукові знання і виховує свідоме ставлення до дійсності. Родина забезпечує практичний життєвий досвід, виховує вміння співчувати іншій людині, відчувати її стан. Для гармонійного розвитку особистості необхідно те й інше.

Батьки впливають на рівень прагнень дитини — те, на що вона претендує у навчальній діяльності та стосунках. Діти з високим рівнем прагнень, підвищеною самооцінкою та хорошою мотивацією розраховують лише на успіх. Їхні уявлення про майбутнє такі ж оптимістичні.

  1. Вплив на успішне навчання — формування правильного мотиву

Під мотивом навчальної діяльності розуміються всі фактори, що впливають на навчальну активність, мета, з якою дитина йде до школи.

Види мотивів навчання дитини:

  • Зовнішній — ― Я ходжу до школи, бо мене мама примушує. Якби не мама, я б до школи не ходив ”
  • Навчальний “ Я ходжу до школи, тому що мені подобається вчитися ”
  • Ігровий “ Я ходжу до школи, тому що там весело і багато дітей, з якими можна гратися ”
  • Позиційний “ Я ходжу до школи, тому що хочу бути дорослим. Коли я в школі, я почуваюся дорослим, а до школи я був маленьким ”
  • Соціальний “ Я ходжу до школи, тому що потрібно вчитися. Без навчання ніякої справи не зробиш, а вивчишся і можна стати ким захочеш ”
  • Мотив одержання балу “ Я ходжу до школи, тому що одержую там хороші оцінки

Мотивація до навчальної діяльності має велике значення для успішного навчання школяра. Якщо у дитини сформований внутрішній стимул, то навчання приноситиме їй задоволення, вона буде старанною й зацікавленою. Як говорять у народі «Як корабель назвеш, так він і попливе»

Практичні поради батькам для підвищення мотивації дітей до навчання:

  1. Вчіть дитину правильно вибирати мету в діяльності з точки зору розуміння ― навіщо це потрібно саме тобі, а не батькам чи вчителям.

Для цього ставте перед дитиною наступні запитання:

― Якого результату ти прагнеш досягти у навчанні?

― Ким ти себе бачиш у майбутньому?

― Що ти можеш зробити для цього?

― Хто тобі може допомогти?

  1. Надавайте своїй дитині право на помилки. Не засуджуйте, а допомагайте вчитися долати труднощі – це формує впевненість в своїх можливостях та здібностях, підвищує самооцінку.
  2. Надавайте дитині можливість самостійно приймати рішення та нести відповідальність за результат.
  3. Аналізуйте минулий успіх та досягнення, навіть якщо вони були зовсім незначними. Таким чином, ви підтримаєте спроби дитини домогтися нових результатів.
  4. Вчіть дитину не боятися труднощів. Нехай вона відчуває, що Ви завжди готові прийти їй на допомогу.
  5. Завжди пояснюйте дитині причини Ваших вимог та вимог вчителів.
  6. Психологічний клімат у родині

Надзвичайно важливого значення для формування життєвих ставлень дитини мають передусім взаємини між самими батьками, оскільки саме вони формують спрямованість життя родини.

Основне завдання батьків успішності дитини у школі є створення позитивного психологічного клімату вдома.

Якщо батьки виховують свою дитину в дусі дружелюбності, прощення, демонструють своїм прикладом привітне ставлення до оточуючих, то вона відповідно й поводитиметься зі своїми однокласниками. Важливо формувати у дитини позитивне відношення до школи, вчителя, класного колективу. Це сприятиме налагодженню гарних стосунків з ними.

Пам’ятайте! Якщо:

  1. Дитину постійно критикують, вона вчиться … (ненавидіти).
  2. Дитина живе у ворожнечі, вона вчиться … (бути агресивною).
  3. Дитина живе в докорах, вона вчиться … (жити з відчуттям провини).
  4. Дитина росте в терпимості, вона вчиться … (розуміти інших).
  5. Дитина зростає в чесності, вона вчиться … (бути справедливою).
  6. Дитина зростає в безпеці, вона вчиться … (вірити в людей).
  7. Дитину підтримують, вона вчиться … (цінувати себе).
  8. Дитину висміюють, вона вчиться … (бути замкнутою).
  9. Живе у розумінні та дружбі, вона вчиться … (знаходити любов у світі).

 

  1. Пропонуємо тест, відповівши на питання якого Ви зможете орієнтовно визначити наскільки Ви контактні з дітьми

 

  1. Історія для натхнення.

Мета – активізація процесу самопізнання та самоактуалізації учасників.

Батько повернувся додому з роботи.

— Тату, таточку, нарешті ти прийшов, — кинувся йому на шию син.

Але батько був настільки втомлений, що в нього не було сил обійняти свою дитину.

— Тату, подивися на вулиці вже так пізно і темно. Я так тебе чекав! Я хотів запитати у тебе . . .

— Питай . . . — сказав байдуже батько.

— Я хотів запитати, скільки ти заробляєш за одну годину на своїй роботі?

— Син, та ти егоїст! Як можна задавати такі питання? Це моя особиста справа.

— Тату, я ж не спав, я ж чекав тебе, щоб задати тобі це запитання. Скільки ти заробляєш в годину?

— 50 . . . — відповів тато. — А тепер марш в ліжко!

Син подивився на нього великими блакитними очима і попросив:

— Тату, позич мені, будь ласка, 30 гривень. Я тебе дуже прошу.

Це роздратувало батька, і він накричав на сина.

Через деякий час батько подумав: «Я стільки часу проводжу на роботі, а син вперше просить у мене гроші . . . Може йому дійсно щось потрібно» .

Тоді він прийшов у дитячу і запитав:

— Сину, ти не спиш ще?

— Ні, тату, ще не сплю.

Батько присів біля сина на ліжку: — Вибач мене, я тут подумав, може тобі дійсно щось потрібно . . . Ось тримай, тут рівно 30.

— Таточку! Спасибі, тату!

Хлопчик узяв ці гроші і підняв подушку, де вже лежало кілька зім’ятих купюр. Потім він взяв усі гроші, полічив і подивився на батька.

Батько, побачивши, що в сина є гроші, розлютився:

— У тебе ж вже є гроші, а ти просиш у мене ще . . .

— Тато — перебив його син. — Я просив у тебе гроші, тому, що у мене не вистачало. А тепер тут рівно 50! Можна я куплю в тебе годину твого часу. Прийди, будь ласка, завтра раніше на годину і пограйся зі мною.

 

  1. Слово психолога

Пам’ятайте, у нас у всіх є можливість вибору. Але саме від Вас залежить, якою виросте Ваша дитина. Школа – щось корегує, але ми ліпимо з того, що вже замішано. Реальні вчинки – ось що формує поведінку дитини, а не слова та повчання.

На завершення пропоную переглянути невеличкий відеоролик про вдячність дітей до батьків.

 

Author: vovana50

Добавить комментарий