Чарівні візерунки

Мета: продовжувати  вчити дітей викладати орнамент, орієнтуючись від середини форми; спонукати дітей до творчого виконання завдання; розвивати естетичний смак, творчу фантазію, дрібні м’язи рук.

Матеріал: заготовки плоских форм чайного посуду; клей ПВА, пензлі, серветки; насіння гарбуза, кукурудзи, соняшника, квасолі, калини, дині, гороху.

Хід заняття

Організація дітей.

Вихователь. Діти, я вам загадаю загадку,  а ви послухайте уважно і здогадайтеся, про що йде мова: «Без вікон, без дверей, повна хата людей».

Діти. Гарбуз.

Вихователь. Так, діти, правильно, це гарбуз. Я вам пропоную розглянути велетня-гарбуза. Якої форми гарбуз? А якого кольору? А хто знає, де ростуть гарбузи? Який він на дотик? А в кого з вас росли гарбузи на городі? Хто нам розкаже вірш «Ходить гарбуз по городу»? Чим був гарбуз раніше?

Діти. Насінням, маленькою рослиною, квіткою, маленьким гарбузиком, потім став ось таким великим гарбузом.

Вихователь. Діти, давайте подивимося, що у нього всередині? (Розрізаємо гарбуза, дістаємо насіння). Ось погляньте, діти, я теж назбирала такого насіння ще влітку, висушила його.

Прийшов час ще одну загадку відгадати: Сімсот соколят на одній подушці сплять.

Діти.  Соняшник.

Вихователь. А ось і насіння соняшника. Воно нам знадобиться для роботи. Сьогодні ми з вами будемо займатися незвичайною роботою. Ми будемо прикрашати чайний посуд, викладаючи квіткові візерунки за допомогою насіння овочів, різних зернят.

    На столах у дітей лежать різнокольорові форми «чайного посуду» і тарілочки з насінням кукурудзи, гарбуза, гороху, соняшника, дині, калини.

Вихователь.  Діти, уважно розгляньте візерунок. З чого він складається?

Діти. З великої квітки, листочків, ягідок, квіточок.

Вихователь. А з чого викладено ці деталі? Вірно, з насіння. Цей візерунок викладено з рослинних елементів. А складання з рослинних елементів різних картин та візерунків називають флористикою. Ми сьогодні і будемо прикрашати наші форми аплікацією з елементами флористики.

З чого ми почнемо роботу? Звичайно, з оформлення середини. Але нам потрібно підібрати за кольором насіння: до темного тла – світле насіння, до світлого – темне. Зверніть увагу на восьмипелюсткову велику квітку.

 Показ та пояснення викладання квітки.

Вихователь.  А як можна викласти шестипелюсткову квітку? А п’ятипелюсткову?

Дитина викладає квітку.

Вихователь. Діти, а як ми будемо прикрашати боки і куточки форми? Оздоблення виконуємо за допомогою маленьких зернят. Розглянемо різні зразки.

Вихователь. Діти, ваші пальчики вже просяться до роботи, тож давайте ми їх підготуємо, щоб їм було легше виконати це завдання.

В гості друзі завітали,             Лікті на столі, пальці розставлені. В ритмі

і вітатись пальці стали.      згинаються пальці в кулаки і знову    повертаються у вихідне положення.

Це великий і товстий,    Діти згинають великі пальці на двох руках.

Вас вітає вказівний.        Притискають великий палець до вказівного.

І середнього вітає,         Великий палець притискається пучкою до середнього.

Бо його давно вже знає.

Безіменний тут вклонився,  Притискають безіменний палець до великого.

На мізинця подивився.                    Мізинці згинають декілька разів.

Той маленький і завзятий,     У швидкому темпі мізинець притискають  до великого.

Хоче старшого вітати.

Вихователь. Так, наші пальчики розім’ялися і готові до роботи.

Самостійна робота дітей. Звучить тихо музика. Під час виконання  завдання вихователь стежить за роботою дітей, використовує при потребі індивідуальний показ та пояснення. 

Діти закінчують завдання і виставляють свої роботи на дошку.

Вихователь. Молодці, гарно ви попрацювали. Роботи чудові, я думаю, що вашим батькам    буде  дуже  цікаво розглядати їх.

Підсумок заняття.

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий