Ми за світ без шкідливих звичок

 Мета:

  • підвищити рівень згуртованості учасників;
  • допомогти сформувати дітям власну точку зору і своє ставлення до куріння, вживання алкоголю та наркотиків;
  • з’ясувати типові ситуації, в яких підлітки найчастіше спостерігають вживання наркогенних речовин та алкоголю, сприяти формуванню свідомої позиції утримання від їх вживання;
  • показати негативну роль реклами щодо пропаганди вищеназваних речовин.

Обладнання: плакати з даної теми, ватмани, маркери.

Хід проведення

Слово вчителя. Давайте почнемо наше заняття з гри «Моя улюблена справа».

Мета : підвищити рівень згуртованості учасників.

Хід вправи.

Учасники стоять в колі і по-черзі показують своє захоплення за допомогою рухів (спорт, музика, танці…). Всі інші учні повинні відгадати показане.

Гра «Інопланетяни на Землі».

Мета: визначити і обговорити найбільш вагомі причини вживання наркогенних речовин підлітками.

Хід вправи.

Слово вчителя. Інопланетяни потрапляють на Землю і з’ясовують через засоби масової інформації, що багато людей курять, п’ють, вживають наркогенні речовини. Чому? Яка причина спонукає їх це робити.

Учасники діляться на три команди і отримують завдання: пояснити чому люди вживають наркогенні речовини?

Перша команда – чому курять?

Друга – чому вживають спиртні напої?

Третя – чому вживають наркогенні речовини?

Після обговорення в групах, капітани команд записують свої відповіді на фліпчартах.

(Підбиваючи підсумки гри, вчитель ще раз наголошує на основних причинах, чому люди вживають наркогенні речовини і акцентує увагу на основних: цікавість наслідування дорослих, поганий настрій, конфлікти, «бути як усі», невміння відмовити, широка реклама.)

Виступи учнів.

Перший учень. Погані звички несуть характер моди. Невідома сила притягує людину йти в ногу з модою і в одязі, і в поведінці, і взагалі у всьому.

Другий учень. Наркоманія – це пусті очі, що оживають лише при погляді на шприц  чи на таблетки.

Третій учень. Алкоголіки – це глухонімі, черстві душі, єдиним сенсом життя яких є пошук «отруйної води».

Четвертий учень. Ці погані звички є горем міліонна батьків і матерів, чоловіків та дружин, зруйнованих сімей.

Обговорення прикладу з літературного твору «Як Лев Толстой описав свої перші відчуття від куріння».

Епізод літературного твору:

«Запах табака был очень приятен, но во рту было горько и дыхание захватывало. Однако, скрепив сердце, я довольно долго втягивал в себя дым, пробовал пускать кольца и затягиваться. Скоро комната вся заполнилась голубоватыми облаками дыма, трубка начала хрипеть, горячий табак -подпрыгивать, а во рту почувствовал горечь и в голове маленькое кружение. Я хотел уже перестать и только посмотреться с трубкой в зеркало, как, к удивлению моему, зашатался на ногах, комната пошла кругом и, взглянув в зеркало, к которому я с трудом подошел, я увидел, что лицо мое было бледно, как полотно. Едва я успел упасть на диван, как почувствовал такую тошноту и такую слабость, что вообразив себе, что трубка для меня смертельная, мне показалось, что я умираю. Я серьезно испугался… и со страшной головной болью расслабленный, долго лежал на диване».

Питання для обговорення:

  • Як почуває себе герой твору після того, як перший раз викурив сигарету?
  • Чи сподобалась йому сигарка?
  • Як ви гадаєте чому він закурив?
  • Які висновки ви зробили після почутої історії?

 

Слово вчителя. Прослухайте будь-ласка три історії, а потім свої висновки графічно зобразіть на аркушах паперу. Після цього ми їх переглянемо.

 

Перша історія. Колись у Олександра було все: кохана дівчина, робота і друзі. Але два роки тому Світлана від нього пішла. Він став приймати наркотики. Сьогодні у Олександра нічого немає: ні дівчини, ні роботи, ні друзів…

 

Друга історія. Ніна рік зустрічається з Матвієм і вже рік як приймає наркотики. Зараз вони обоє лікуються в наркодиспансері. Вони будуть здорові, все буде добре, але нажаль Ніна не зможе мати дітей…

 

Третя історія. У Ірини було багато друзів, та одного разу в її компанію потрапив наркотик. Багатьох вже немає живих, а сама Ірина покінчила з життям самогубством…

 

(Учні показують свої малюнки і всі разом обговорюють дану проблему).

 

Вправа «Намалюй антирекламу»

 

Мета: показати негативну роль реклами щодо пропаганди тютюну та алкоголю.

 

Хід вправи.

Учасники діляться на три групи, кожній видається аркуш паперу А-1. Діти малюють антирекламу наркогенних речовин. Після роботи в групах представники кожної з них презентують свої роботи. Вчитель разом з учасниками аналізує виконані «антиреклами»…

 

Сово вчителя. Люди дуже часто кажуть, що вживають алкогольні напої для розслаблення або щоб відійти від проблем сьогоднішнього дня. Як правило, це бувають ті негативні тривоги і переживання, які ми відчуваємо. Для цього є інші, досконаліші засоби розслаблення або релаксації. Одну з таких релаксацій ми зараз проведемо. Закрийте будь-ласка очі і розслабтеся.

Прогулянка в лісі

Ви стоїте на лісовій стежині, покритій мохом. Ви відчуваєте свободу і спокій. Ви роздивляєтесь навколо, дивитеся на землю. Ви бачите ґрунт, мох, траву, рослини . Ви відчуваєте запах землі, трави. Ви йдете далі і зупиняєтеся перед великим деревом, ваш погляд повільно сковзає по стовбуру дерева і зупиняється на його кроні. Ви дивитеся на його гілки. Листя тихо шелестить і через крону дерева проглядає небо. Ви йдете далі і думаєте про дерево. Вдалині ви бачите просвіт. Ви йдете до нього. I ось, ви уже прийшли, перед вами відкривається галявина, світла, зелена і сонячна. Ви йдете галявиною і відчуваєте під ногами траву. Ви чуєте стрекотіння коників і щебетання птахів. Ви бачите ясно-голубе небо над головою і почуваєте дотик теплих променів сонця. Ви лежите і насолоджуєтеся спокоєм. Ви спокійні, ваші м’язи розслаблені і ви насолоджуєтеся цим почуттям. Повільно розплющуєте очі і приходите в себе.

Слово вчителя. На завершення нашої виховної години я хочу запропонувати вам «Завдання для самовдосконалення», що мають на меті: змусити вас глибше оцінити свої типові дії, коли ви вступаєте в суперечку, а також допомогти усвідомити поведінку ваших друзів, коли вони захоплені суперечкою.

Завдання для самовдосконалення

Пояснення до завдання: Кожне з наступних тверджень описує одну дію, що здійснюється під час суперечки. Оцінюючи свою поведінку, став бал „5«, якщо ти завжди поводишся таким чином; „4» — якщо часто так поводишся; „3» — якщо такою твоя поведінка є час від часу; ”2Т якщо так ти поводишся зрідка; „1» — якщо ти не поводишся так ніколи.

  1. Коли я не згоден з іншими членами групи, я наполягаю, щоб вони змінили свої думки таким чином, аби вони збіглися з моїми.
  2. Якщо хто-небудь не згоден з моїми ідеями та думками, я почуваюся скривдженим і знедоленим.
  3. Я часто роблю висновок, що люди, які не згодні зі мною, професійно некомпетентні і взагалі мало обізнані.
  4. Коли інші не погоджуються зі мною, я намагаюся поглянути на спірне питання з усіх точок зору.
  5. Я намагаюсь уникати людей, які сперечаються зі мною.
  6. Коли інші не згодні зі мною, я розглядаю це як цікаву можливість повчитися й поліпшити певні власні ідеї та способи міркування.
  7. Коли я втягнутий у суперечку з іншими, я ще більше переконуюсь у тому, що маю рацію, і сперечаюся настирливіше, відстоюючи власну точку зору.
  8. Коли інші не згодні з моїми ідеями, я відчуваю ворожість до них і роздратування.
  9. Коли я не згоден з іншими, я намагаюся виявити повагу до них як до особистостей, незважаючи на критику їхніх ідей.
  10. Я намагаюся переформулювати думку та почуття інших, коли вони висловлюють ідеї, що відрізняються від моїх.
  11. Коли інші не погоджуються зі мною, я зазвичай тримаю свої ідеї та думки при собі.
  12. Коли інші не згодні зі мною, я заохочую їх висловлювати власні ідеї та думки повністю, а також намагаюся виявити розбіжності в наших позиціях і точках зору.
  13. Я розглядаю свою незгоду з іншими як можливість подивитися на те, хто „виграє», а хто „ програє».
  14. Я часто ображаю тих, хто піддає критиці мої ідеї та думки.
  15. Коли я з ким-небудь розходжусь у думках, я обережно заявляю: „Я визнаю вашу думку, мені цікаві ваші ідеї, але я не згоден з позицією, яку ви займаєте».
  16. Коли інші не погоджуються зі мною, я продовжую впорядковувати свої ідеї та думки, аби не забути чи не переплутати їх.
  17. Я намагаюся не ділитися своїми ідеями та думками, коли вважаю, що інші можуть з ними не погодитися.
  18. Коли я незгоден з іншими, я уважно прислухаюся до їхніх ідей і думок та готовий змінити власні погляди щодо обговорюваного предмета, якщо це аргументується фактами і доказ;
  19. Коли мої думки розходяться з думками інших, я намагаюся власними аргументами переконати опонентів.
  20. Я не можу любити тих, хто не згоден з моїми ідеями та думками.
  21. Навіть коли я не погоджуюся з ідеями та думками інших, критикуючи їх, я все одно намагаюся дати зрозуміти моїм опонентам, що вони мені приємні як особистості.
  • Коли виникає суперечка щодо ідей і думок, я намагаюсь оцінити ситуацію й подивитися на питання з точки зору мого опонента.
  1. Я уникаю суперечок з будь-ким.
  2. Коли інші не згодні зі мною, я намагаюся чіткіше визначити розбіжності між нашими ідеями та думками, встановити точки згоди і спробувати знайти творчу інтеграцію всіх наших ідей і фактів.
  3. Якщо інші не погоджуються з моїми ідеями та думками, це означає,  що вони налаштовані до мене вороже.
  4. Коли я з кимось розходжусь у думках, мені доводиться переконувати, що я маю рацію, а вони — ні.
  5. Якщо я не згоден з іншими, я даю їм зрозуміти, що ціную їхню здатність обґрунтовувати власну позицію.
  6. Коли я втягнутий у суперечку, я знову формулюю й підсумовую позиції обох сторін.
  7. Якщо інші незгодні зі мною, я лишаюся спокійним і намагаюсь у майбутньому їх уникати.
  8. Коли я втягнутий у суперечку, я ніколи не забуваю, що разом ми зможемо знайти правильне рішення, поєднавши найкращі з наших фактів та аргументів.

 

І ІІ ІІІ IV V VI
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
Разом Разом Разом Разом Разом Разом

 

Підрахунок балів. Підраховувати суму балів необхідно в кожному з шести стовпчиків. Чим вищий загальний бал для кожної стратегії суперечки, тим частіше, як правило, ти її застосовуєш; чим нижчий загальний бал для кожної стратегії, тим рідше ти її використовуєш. Якщо найбільшу кількість балів ти набрав у першому стовпчику (I), це означає, що твоя стратегія є переважно азартною, орієнтованою на виграш за рахунок програшу опонента; найбільша сума балів у стовпчику II вказує на стратегію, що відкидає виграш; III — підтверджує; IV — приймає; V- уникає виграшу; VI — вказує на проблемно-вирішальну стратегію, що є найпродуктивнішою.

Висновок: отже, є багато причин, чому люди починають вживати наркотики та алкоголь. Важливо не піддатися спокусі і усвідомити всю шкідливість таких експериментів.

Підведення підсумків: що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті і чого навчилися?

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий