Тренінгове заняття „Корабель”

Гру 3, 2015

Тренінгове заняття „Корабель”

 

Мета: діагностика проблем у класі,  сприяння згуртуванню класного     колективу

Цільова група: класні колективи, де спостерігаються проблемні стосунки

 

Хід проведення:

 

  1. Привітання „Мій однокласник про мене б сказав…”

Мета: розвиток навичок самоаналізу

Час: 10 хв.

Хід:

Кожному учаснику пропонується привітатися, сказавши щось цікаве про себе, починаючи зі слів „Мій однокласник про мене б сказав…”

 

  1. Вправа „Зустріч”

Мета: стимуляція учнів до відвертості у стосунках, розвиток навичок комунікативної взаємодії

Час: 10 хв.

Хід:

Учасники утворюють два кола (зовнішнє і внутрішнє) і стають обличчям один до одного. Їх завдання: привітатися з людиною, яка стоїть навпроти, після того, як тренер прочитає умову. Після кожної умови учасники роблять крок вправо.

Умови:

  • ви зустрілися після довгої розлуки, а до цього були в добрих, але не близьких стосунках;
  • ви були найкращими друзями і не бачилися рік;
  • людина навпроти вас дуже налякана, підбадьорте її;
  • ця людина зробила для вас щось непросте і приємне, ви щойно про це дізналися;
  • ця людина врятувала іншу людину. Що ви їй скажете?

Питання для обговорення:

  1. Які відчуття були у вас під час висловлювань?
  2. Як було одержувати вітання?
  3. Від чого залежали ваші відчуття?

 

3.Обговорення метафори „Щоб вітрильник йшов вперед, необхідний не лише сильний вітер, а й підняте вітрило”

Мета: налаштування учасників на усвідомлення власної ролі у вирішенні проблем у класі.

Питання для обговорення:

  1. Як ви розумієте даний вислів?
  2. Що він вам підказує?

 

  1. Вправа „Капітан”

Мета: об’єднання учасників у групи

Час: 10 хв.

Хід:

Тренер пропонує трьом учасникам стати „капітанами” і вибрати собі „команду”: боцмана, юнгу, кока, стропольщика, матроса і ін.

 

  1. Вправа „Модель класу”

Мета: виявлення  і аналіз проблем, які існують у класному колективі

Час: 30 хв.

Хід:

Етап 1. „Командам” пропонується намалювати „модель” їхнього класу.

Етап 2. „Командам” пропонується намалювати „ідеальну модель” їхнього класу.

По завершенні роботи зразки представляються в порівнянні.

Питання для обговорення:

  1. Чи важко було створювати моделі?
  2. Які з них вам більше до вподоби?
  3. Як досягти ідеальної моделі?

 

  1. Вправа „Скриня змін”

Мета: визначення кроків, які учасники можуть зробити для налагодження взаємодії в колективі

Час: 25 хв.

Хід:

Учасникам пропонується відповісти на запитання: що я хотів би змінити в стосунках з однокласниками і чим для цього можу поступитися?

Усі пропозиції записуються на липких стікерах і приклеюються до плакату „Скриня змін”

 

  1. Слово для натхнення „Монах і виноград”.

Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав кожного, хто заходив в обитель. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу його пригостили гроном винограду. Але монах не став його їсти. „Краще віднесу настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше”.- вирішив монах. А настоятель монастиря  подумав, що правильним буде пригостити молодого монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією монастиря, ніс гроно винограду і побачив хлопчика, який грався. „Дитині треба дати,-”подумав він і поклав у дитячі рученята велику грону. Хлопчик біг територією монастиря і зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт . Всі знали, що той дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик підійшов до старенького і пригостив його виноградом.

Залишити відповідь