Барви квітів

Мета: продовжувати вчити дітей слухати казки та  відповіда­ти на запитання вихователя; закріпити знання про будову кімнатної рослини — бальзаміна (вогник); вчити розрізняти та називати кольори – білий, жовтий, синій, зелений, червоний, оранжевий, коричневий; розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу; виховувати бажання допомагати тим, хто потрапив у біду.

Матеріал: кімнатна рослина бальзамін, паперові квіти з різними серединками до дидактичної гри «Квіткова галявина».

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь. Діти, послухайте музику. Звучить мелодія.

–         Яка вона – весела чи сумна? Як ви гадаєте, хто може так су­мувати?

Відповіді дітей.

  • Так, це сумує квіточка. Я вам її зараз покажу. Погляньте, яка ж вона гарненька!
  • А де корінчики у квітки? Покажіть, а де у квіточки стебло? Якого кольору листячко?

Відповіді дітей.

–         А що це за «вогник» на стеблі? Якого кольору квітка? Хто при­гадає, як називається ця кімнатна рослина?

Відповіді дітей.

–         Ви помітили, як вона сумує? Запитаймо у неї, що ж трапилося?
Вихователь. Я зрозуміла. Наш бальзамін побував у світі квітів. Там трапилося лихо. Хтось переплутав серединки квітів і  вони зараз сваряться. Давайте допоможемо їм навести лад.

Дидактична гра «Квіткова галявина»

Перед дітьми «галявина» з різнокольоровими квіточками, а на та­рілочках їхні серединки. Діти для кожної квітки знаходять відповідну серединку. Вихователь пропонує називати кольори серединок і пелюсток квітів. 

Вихователь. Діти, погляньте, бальзамін усміхається,  він вже не сумує і дякує вам за допомогу.

Вогник. Малята, ви довго працювали,  ваші ручки втомилися. У вас яка ручка  більше стомилася: ліва чи права? Покажіть.

Відповіді дітей.

–         Так, права, вона більше працювала, тому і стомилася.
Всі пальчики стомилися. Тому ваші пальчики
зараз пограються в гру і відпочинуть.

Пальчикова вправа «Вечір – ранок»

Цей ось пальчик спочивав,

Цей ось пальчик задрімав,

Цей ось пальчик в ліжко ліг,

Цей ось пальчик раптом плиг.

Тихше, пальчик, не стрибай,

Братикам поспати дай.

Діти складають пальці по одному, починаючи з мізинця, загинаючи їх великим.

Встали пальчики. Ура! Грати їм уже пора. Всі пальчики розгинаються.

Вихователь. Діти, хочете послухати казочку про руки? Вихователь розповідає казку В. Сухомлинського «Права і Ліва рука», супроводжуючи розповідь показом настільного театру.

Права і Ліва рука

Поміж морквою виріс бур’ян. Пішла Маринка на город, бур’ян вириває. Та все Правою рукою. А Ліва нічого не робить. Права рука втомилася й питає Ліву руку:

–         Чому ти байдикуєш? Дивись, як я працюю, уже всі жилочки
болять. А ти нероба.

Соромно стало Лівій руці. Стала й вона рвати бур’ян. Швидко так і закінчила Маринка роботу.

Запитання до дітей

  • Що робила Маринка?
  • Покажіть, якою ручкою робила Маринка.
  • Якою ручкою закінчила Маринка роботу?

Вихователь. Діти, ви сьогодні просто молодці! Допомогли «вог­нику», він з вами погрався. Та й ваші рученята вже просяться погратися з іграшками. А оскільки світ іграшок дуже веселий, цікавий, барвистий і прекрасний, тому швиденько ідіть гратися з іграшками на килимок.

Використана література

  • Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» /Наук. керівник Кононко О.Л. – К.: Світич, 2008. – 430 с.
  • Дидактичні ігри і заняття з дітьми раннього віку / За ред. Є.І. Радіної, М.І. Попової. – К.: Рад.школа, 1975. – 103с.
  • Дидактические игры и занятия с детьми раннего возраста / Под ред. С.Л. Новоселовой. – М.: Просвещение, 1985. – 145с.
  • Зернятко. Програма розвитку та виховання дитини раннього віку / Під ред. О.Л. Кононко. – К.:Кобза, 2004. – 191 с.
  •  Методичні рекомендації до програми розвитку та виховання дитини раннього віку „Зернятко» /Під ред. ОЛ.Кононко. – К.: Кобза. – 188 с.
  • Розвиток і виховання дітей раннього віку: Навчально-методичний посібник / Автори-упорядники: Нечипорук Н.І., Корж Т.М., Томей О.П. – Біла Церква: КОІПОПК, 2007. – 272 с.

 

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий