Дорога любить чемних та обережних пішоходів

Мета: поглибити знання учнів по правила пішохідного руху; вчити читати дорожні знаки, переходити дорогу з обмеженою оглядовістю; виховувати дисциплінованість пішохода, уважність, обережність.

Хід роботи

  1. Організація класу.

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте.

 

—      Діти, яким би ви хотіли бачити наш урок? (відповіді дітей)

Щоб урок вдався саме таким, нам треба дружно працювати, бути уваж­ними, активними.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

— Відгадайте загадки.

Два брати спереду гудуть,

За ними двоє ще женуться,

Біжать, ніяк не доженуть,

Об землю спересердя б’ються.

(Колеса)

Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш.

(Дорога)

 

— Ми всі – пішоходи у випадку, коли ходимо пішки, тобто рухаємося дорогою, але не користуємося транспортом. Для пішоходів існують певні правила дорожнього руху, з якими ви знайомилися у попередніх класах. Пригадаймо їх.

  • Як треба поводитись пішоходові, щоб уникнути небезпеки на дорозі?
  • Як і де можна переходити вулицю?
  • Чому для переходу треба знайти безпечне місце якомога далі від повороту?
  • Чому не можна виходити на проїжджу частину дороги із-за перешкоди? Що може бути перешкодою?
  • Яке правило безпечного переходу ви пам’ятаєте?

 

  1. Оголошення теми і мети уроку.

—      Сьогодні на уроці ми розглянемо тему «Безпека пішоходів». Обміркуємо наші дії як учасників дорожнього руху, щоб не стати причиною аварій на вулицях і дорогах. А ще ознайомимось із деякими до­рожніми знаками.

III. Вивчення нового матеріалу.

  1. Слухання і аналіз оповідання.

Трапилося це вранці, якраз у годину «пік», коли багато людей вируша­ють у своїх справах: діти — в школу, а дорослі — на роботу. Хлопчик, ваш одноліток, дуже поспішав, щоб не спізнитися на урок. Вистрибнув з авто­буса, глянув ліворуч і мерщій через дорогу. Але він не помітив, що із-за рогу будинку виїхав легковий автомобіль. Водій побачив хлопчика, коли зупинити машину вчасно вже було неможливо. Заскрипіли гальма, та ма­шина продовжувала рух. Водій спробував дати ліворуч, але там зустрічний потік транспорту. З важкими травмами хлопчика забрала «швидка». Над ним довго «чаклували» лікарі. А от водія врятувати не вдалося.

  1. Висновки учнів.

Не можна виходити на проїжджу частину дороги із-за перешкоди! Ти не бачиш машин, що рухаються, а водій не бачить тебе.

  1. Розв’яжіть ребус.

(Дорожні знаки)

  1. Хвилинка поезії.

Ми — дорожні знаки,

Нас потрібно знати

Водіям і пішоходам,

І хто їздить, і хто ходить,

І дорослим, і малим —

Знати знаки треба всім!

  1. Розповідь вчителя про дорожні знаки.

— Чи знаєте ви, що місто розмовляє з транспортом і пішоходами?

Ця розмова дуже цікава, адже вона незвичайна. Всі мовчать, але розумі­ють одне одного. Розуміють тому, що бачать. Так-так, бачать! І водії транс­порту, і пішоходи бачать мову вулиці.

Ця мова виражена у формі знаків.

Пригадайте свою вулицю. Чи багато на ній знаків? Вони можуть бути розташовані обабіч дороги або над нею. Якщо подивитися на них уважно, то можна побачити, що всі знаки, крім різних малюнків, мають ще й різну форму. Це — кружечки, трикутники, прямокутники, квадрати. Ось деякі з них.

а) «Рух пішоходів заборонено!»

Погляньте на цей знак. (Показати.) Він має форму круга. По краю чер­воне облямування. Сам знак намальований на білому фоні. Цей знак .нази­вається «Рух пішоходів заборонено!».

Запам’ятайте його, бо він стосується пішоходів і означає, що йти в цьому напрямку заборонено.

б) «Слизька дорога», «Залізничний переїзд із шлагбаумом», «Залізнич­ний перехід без шлагбаума». (Демонстрування знаків.)

Ця група знаків на білих трикутниках з червоним облямуванням попере­джає учасників дорожнього руху про небезпеку, застерігає від біди.

Погляньте і скажіть, про що вони попереджають.

  1. Хвилинка-міркування.

Чому у складних погодних умовах рухатися дорогами небезпечно як водієві, так і пішоходам?

Зверніть увагу! Складні погодні умови: дощова погода, завірюха, ожеле­диця, сильний туман. (Відповіді дітей.)

  1. Розповідь учителя.

—      Коли падає дощ чи сніг, коли дорога мокра чи підмерзла, водієві важ­ко керувати автомашиною, а ще важче її зупинити. Зростає небезпека для водіїв і пішоходів. Видимість для водія у складних погодних умовах погір­шується. Гальмовий шлях автомобіля зростає. Навіть найбільш вправний водій не може відразу зупинити машину. Вона продовжує рухатись і тоді, коли вже спрацювали гальма. Шлях автомобіля до зупинки буде настільки більшим, наскільки більшою буде швидкість, гладшою і слизькішою доро­га, важчою автомашина і більшим зношення її шин.

Отже, в дощову погоду, в туман, у сильний снігопад слід бути особливо уважним під час переходу дороги. Переходити дорогу можна тільки тоді, коли проїжджа частина вільна від транспорту. А знак «Слизька дорога» попереджає пішоходів і водіїв, що дорога слизька.

Фізкультхвилинка.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Раз — підняти руки вгору,

Два — нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкнетеся підлоги.

Три, чотири — прямо стати,

Будем знову починати.

Руки — в боки.

Нахились назад,

І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири —

Набираємося сили.

  1. Практична робота

Завдання 1. Робота в групах: складання порад щодо безпечного переходу вулиці.

Завдання 2. Гра «Дорожнє лото».

Беруть участь кілька учнів. Половина учнів тримає знаки, решта — під­писи до них. Учень другої групи читає назву, а учень першої групи демон­струє знак, якому належить цей підпис, або навпаки. Гра закінчується, коли всі пари стануть поряд, тобто знайдуть одне одного.

Завдання 3. Створення малюнка на тему «Дорога любить чем­них та обережних пішоходів».

  1. Підсумок уроку

 

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий