Дружні стосунки між школярами

Мета. Виховувати дружні стосунки між школярами, роз­крити перевагу добра над злом. Виховувати бажання жити в мирі й злагоді з рідними, близькими.

Обладнання. Книга для позакласного читання у почат­ковій школі «Добродій».

I. Вчитель. Сьогодні ми поговоримо про те, які повинні бути стосунки між школярами в колективі. 30 учнів класу — це колектив. Вас багато, і всі такі різні. Одні дівчатка не схожі на інших дівчаток, одні хлопчики не схожі на інших хлопчиків. Та ще ж і дівчатка не схожі на хлоп­чиків. Ото так! А все це зветься клас! А ще — колектив! А щоб цей колектив був дружний, треба, щоб кожен хлопчик і кожна дівчинка цього хотіли, прагнули до цьо­го. Щоб не було, як у байці Л.Глібова «Лебідь, Рак та Щу­ка». (Читає вчитель). Я думаю, що у нашому класі не бу­де так, як у байці. Хто хоче бути Лебедем, Щукою, Ра­ком? Ніхто! А чому? Бо між ними не було миру і злаго­ди. Тому віз залишився на місці. Не було ладу. А що та­ке лад? Мир, злагода і лад починається з вашого дому, з вашої сім’ї, з мами, тата і вас. Лад — це коли усі знають, що робити, коли, хто має слухатись і кого слухатись, ко­го шанувати, за що відповідати. Всі питання в сім’ї вирішують дружно, сім’єю, як бути і що чинити. Коли у родині лад і мир, то їм радісно і добре живеться. І дім цей у пошані. А немає у сім’ї ладу, не буде і миру. Тоді буде горе. І в класному колективі повинен бути лад, мир і дружба між учнями.

II. Запам’ятай правила дружби.

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

10. Ходи до школи. І хай вона буде тобі на радість!

III. Дружбу треба берегти, як зіницю ока.

Народ склав прислів’я про дружбу.

Дружній череді й вовк не страшний.

Які люди, таке й життя буде.

В товаристві лад усяк тому рад.

Мир будує, війна руйнує.

IV. Читання вірша.

ЩО ЦЕ ЗНАЧИТЬ — НЕ ДРУЖИТИ

Що це значить — не дружити,

Жити так — одинаком?

Не дружити — це ходити

Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

На перерві у кутку

Розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,

Набік з видом кам’яним,

А насправді тишком-нишком

Роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити —

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитись у вікно.

(Оксана Сенатович).

V. Друг… Який він? Чемний, вихований, подільчивий, спокійний чи грубий, злий і жадібний?

VI. Розповіді учнів про друга.

VII. Учні передають один одному іграшку кота Леопольда зі словами «Давай жити дружно».

VIII. Послухайте вірш А.Костецького «Утрьох». Поду­майте, чому Славко залишився сам, без друзів? Славкові,

що з квартири сорок, велосипед купили вчора. Він зразу в двір його потяг, прудкого та дзвінкого, все хизувався ним, та нас

не, підпускав до нього. Просив Юрко: — Ну дай хоч раз проїду метрів двісті! А він Юркові:

Ач який! Свого купи та їзди. І я просив. Та він:

Моє! —

і нам кататись не дає…

Ну й що, нехай!

А ми зате разом в кіно ходили,

разом у нашому дворі

співали скільки сили,

а потім

фали у квачі,

аж поки вечір не почавсь.

А що Славко?

Він сам-один

сидів з велосипедом

і вже кататись не хотів.

Отак йому і треба!

IX. А зараз подумай, як ти поведешся?

Ти їздиш на велосипеді, а товариш просить поката­тися. Скажеш:

Нехай тобі тато купить велосипед, тоді й покатаєшся.

Дозволю товаришеві покататись.

Не дозволю кататись, поки не принесе багато цуке­рок.

X. Зараз перевіримо, який ти друг. На перерві ти поспішаєш до їдальні. Назустріч тобі дівчинка. Ти випад­ково її штовхнув. Вона падає і плаче. Як ти вчиниш?

Побіжиш далі, адже так їсти хочеться 1

Крикнеш: «Гей, роззяво, дивитися треба!»

Скажеш: «Вибач!» і побіжиш далі. —.

Допоможеш дівчинці встати і вибачишся.

ХІ. Послухайте вірш А.Костецького «Чемний герой». Вітьок-третьокласник крокує додому героєм таким, що й не снилось нікому. Аж раптом назустріч — першак. Всміхнувсь Вітько і промовив:

Так-так! — і, випнувши груди, підходить до нього:

Гей, ти! Треба старшим давати дорогу! І хлопця малого портфелем як лясне! Аж всівся на землю малий першокласник… Вітько реготнув:

Так і треба, щоб знав!

І далі по вулиці покрокував.

Іде і пишається подвигом власним.

XII. Бесіда «Хто може бути твоїм другом?»

Хлопчик і дівчинка.

Мама і тато.

Собачка і киця.

Синя квіточка і пташка тощо.

ХНІ. Звичайно, Вітько не може бути вам другом. А ще пам’ятайте, діти! Є така книга в Україні «Декларація прав людини». У ній записано: «Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її і жорстоко з нею поводи­тись».

Усі народжуються вільними і рівними. Усі повинні ста­витись один до одного як брати і сестри.

XIV. Отже, мир і злагода перш за все починається від вашої дружби в колективі. Давайте вивчимо вірш.

КАШКА

Пахне на лузі кашка,

Лізе до кашки мурашка,

Тільки не кожна комашка

Меду нап’ється з кашки.

Кашка лише з бджолою

Дружить, як я з тобою.

(С. Пущик)

АНКЕТА ДЛЯ ДІТЕЙ

Чи знаєш ти своїх однокласників

1. Хто з учнів у класі тобі найбільше подобається і чому?

2. Хто подобається менше і чому?

3. Хто в класі ділиться з тобою своїми думками, пере­живаннями, спілкується з тобою?

4. Хто в класі відвертається від тебе, не хоче з тобою спілкуватись?

5. Хто з однокласників любить спорт, шити або майструвати, лагодити, взагалі працювати?

6. Хто з однокласників з інтересом навчається, має хо­роші оцінки, поглиблює знання?

7. Хто з однокласників багато читає, цікавиться мистецтвом, релігією, бере участь у художній самодіяль­ності?

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий