Подорож по казковій країні

Мета. Узагальнити і систематизувати знання казок, що були прослухані на уроках та в позаурочний час; вдосконалювати вміння переказувати казки і давати відповіді на пос­тавлені питання; розвивати зв’язне мовлення і уважність; виховувати береж­ливе ставлення до книг. Коригувати гуманні почуття.

Обладнання. Казкова іграшка левенятко, ілюстрації до казок.

Хід проведення

  • Сьогодні, діти, у нас незвичайна зустріч, ми будемо подорожувати по казковій країні, де ми зустрінемося з героями українських народних казок.

Казок країна чарівна.

У гості вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

Гра «Впізнай казку».

На городі що за черга? Дід і Баба тут стоять,

Тягнуть щось поперед себе

І не витягнуть ніяк.

Казку швидко ви впізнайте,

Всіх героїв відгадайте. («Ріпка»)

Хто кругленький і смачненький

Із віконця скік та скік,

Втік від Баби і від Діда

До Лисички на язик?

Це не Зайчик і не Котик,

Не бичок, не сірий Вовк

Це веселий, хвалькуватий,

Невгамовний … (Колобок).

В’ється річка невеличка,

Хлопчик у човні сидить,

З берега матуся кличе,

Щоб обідом пригостить.

І вгадать цього героя —

Справа зовсім нескладна,

Казка ця усім відома,
Про … (Телесика) вона.

Що за казка? В ній лисичка, Вовчик-братик, ополонка.

(«Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»)

— Дітки, Левенятко вчора на ніч послухало декілька казок, а вранці пе­реплутало казкових героїв. Давайте послухаємо казку, яку запам’ятало Леве­нятко і допоможемо йому виправити помилки.

Жили собі дід та Курочка Ряба. І була у них баба. Попросив якось дід у ба­би: «Знеси мені яєчко». І баба спекла дідові Колобка. Поклала його на вікно нагрітися, а курочка бігла, хвостиком махнула, Колобок упав і розбився. Дід плаче, а баба його просить: «Зроби мені бичка солом’яного, я його буду пас­ти». Дід зробив. Сіла бабуся пасти Курочку Рябу. Раптом вибігає з лісу Заєць, схопив зубами бичка і потяг у хащу. Дивиться баба — немає бичка, стала йо­го кликати: «Івасику-Телесику, приплинь до бережка!». Схопив дід відьму і посадив у погріб. Стала проситися вона: «Відпусти мене, діду, я тобі капусти принесу!». Івасик-Телесик заліз на дерево, а заєць взявся зубами дерево гриз­ти. По небу гуси-лебеді летіли. Став Івасик проситися в них, щоб врятували і віднесли додому. Гуси взяли Івасика на крила і віднесли до діда, баби та Ку­рочки Ряби.

  • Які чотири казки переплутано?

  • Що в них треба змінити, щоб усе стало на свої місця?

Вправа «Послухай і відгадай». Назви героя казки.

Ото якби дід не в червоних чоботях був, то я б і не лукавила, що нічого не пила і не їла. (Коза-Дереза)

Я була тепла, вовняна. Мене бабуся виплела довгими осінніми вечорами. А дід взяв і загубив. (Рукавичка)

Якби у бабусі були дріжджі, то я був би пишний, м’якенький. А ще якби начиночка з сиру, то я, можливо, і не стрибнув би з вікна. (Колобок)

Чому народ придумав, що я живу у лісі тільки під пеньком? Як там душно! Краще б я жив у дуплі якогось дерева, тоді і на пеньок ніхто не сів би. (Ох)

І де та мишка взялася. Якби не вона зі своїм хвостом, я б і досі було б ціленьке, а дід з бабою мною любувалися. (Курочка-Ряба)

Гра «До якої казки малюнок».

(Вихователь показує ілюстрації до казок, а учні називають казки)

Гра «Пригадай казку».

Назвати казки, які починаються такими словами: «Жили собі дід та баба». («Колобок», «Курочка ряба», Солом’яний бичок», «Івасик-Телесик», «Коза-Де­реза»…)

Підсумок .

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий