Роль харчування для здоров’я (УРОК-ПОДОРОЖ)

МЕТА: дати учням поняття про групі їжі; ознайомити із правилами адекватного, якісного харчування; викликати у дітей інтерес до вітамінних продуктів та прагнення дбайливо ставитись до власного здоров’я.

Обладнання: плакати «Фрукти та ягоди», «Овочі», «карта Країни Здоров’я»,

ХІД УРОКУ:

Правило уроку: «Здоровим бути модно!»

  1. Організаційний момент.

У класі стало тихенько,

Усі сидять рівненько,

Вчитель до вас усміхається,

Наш урок розпочинається.

II. Мотивація навчальної діяльності.

1 учень.

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим:

І духовно і фізично,

Будеш людям симпатичним.

2 учень.

Добрим, чесним, милосердним,

Пам’ятати будеш твердо,

Що і як робити треба,

Щоб тобі земля і небо,

У ділах допомагали

Силу і любов давали

3 учень.

Тож розумного навчайся,

А шкідливого цурайся.

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим!

4 учень.

Знаєш ти і знаю я:

Найбільше щастя – це здоров’я.

Здоров’я – це цінність,

Яку нам треба не згубить.

  • Сьогодні ми с вами вирушимо в подорож в Країну Здоров’я. Ми відвідаємо місця
  1. Зустріч с принцесою Харчування.
  2. Загадкова.
  3. Наші предки.
  4. Цікавинки сьогодення.
  5. Поведінкова.

III. Актуалізація опорних знань.

  • Проблемне запитання.

Як ви вважаєте для чого людина щодня вживає їжу?

  • Робота з підручником.

Існують 4 групи їжі, яку ми вживаємо: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м’ясо, риба, бобові протукти, яйця.

Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать різним групам їжі. Розкажіть яка їжа вам найбільше смакує.

Висновок: їжа повинна бути різноманітною.

  • А тепер ми з вами вирушаємо в Країну Здоров’я, місто «Добростравія».
  • Хто зуміє пояснити це слово?
  1. Принцеса харчування.

Я Принцеса Харчування. Старша дочка Королеви Здоровя. Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. А ще здоров’я залежить від того як швидко і часто ви їсте, наскільки ретельно пережовуєте їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися.

А ще у мене є помічники. Мої братики. Це – вітамини. Слово «вітамін» походить від латинського слова «vita» — життя. Назва ця — не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.

Вітамін В.

Я необхідний для розумової і фізичної праці. Вітаміни групи В містяться у гречаній та вівсяній крупах, у горосі, печінці, м’ясі, яйцях.

Вітамін С.

Я підвищую протидію організму захворюванням, сприяю росту. Багато мене у овочах: капусті, помідорах, цибулі, картоплі, а найбільше – у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини.

Вітамін D.

Я зміцнюю кістки. Вітамин D міститься у яйцях, печінці, молочних продуктах, рибячому жирі. Крім того вітамин D людина отримує з власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів.

Вчитель.

Ми вдячні тобі принцесо і твоїм братикам за зустріч з нами. А зараз ми перевіремо,чи зрозуміли тебе діти.

ГРА.

Якщо це корисно – плескаємо в долоні, а якщо ні — сидимо тихо.

  1. Можна переїдати? –
  2. Їсти треба 4 рази на день? +
  3. Під час їжі вживання їжі можна відволікатись? –
  4. Їжа повинна бути різноманітною? +
  5. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу? –
  6. Сіль потрібна людині у великій кількості? –
  1. Відгадайте у яких овочах і фруктах найбільше вітаміну С?

Загадки.

    1. Шкір має 7, а сльози випустить усім? (цибуля)
    2. Що то за голова, що лиш зуби і борода. (часник)
    3. Сидить баба, серед літа у 100 сорочок одіта. (капуста)
    4. Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських і південних прилетів. (лимон)
    5. Росте зелений кущик, червоні ягідки. Торкнись його — вкусить. (шипшина)
    6. Хтось на кущиках висипав намистинки чорні, їх збирають в кошики дівчата моторні (чорна смородина)

IV. Фіз. хвилинка.

  1. Наші предки.

1 учень.

Найбільш поширеними стравами в Україні бути ті, які виготовлялися з рослинних складників. Каші становили основу харчування. Вони готувалися з гречки, вівса, кукурудзи, проса.

2 учень.

Найбільш улюблені — овочеві страви: борщ, капусняк, печений гарбуз, огірки, часник, перець, хрін.

3 учень.

Наші предки готували різноманітні страви з картоплі — деруни, галушки, оладки. М’ясні страви були рідкістю.

4 учень.

Споживали багато сала. Страви з птиці готувалися тільки в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.

5 учень.

Їжте діти, їжте борщ

Пиріжки з капустою,

І салат морквяний

Заправлений сметаною,

А запивати є компот.

4. Цікавинки сьогодення.

1 учень.

Який фрукт найкорисніший для людини? Звичайно це — яблуко. В яблуках міститься найбільша кількість вітамінів і корисних речовин які знижують ризик утворення ракових пухлин, попереджують руйнування клітин мозку.

Яблучний сік знищує ті бактерії ротової порожнини які спричиняють руйнуванню зубів. Тому рекомендують вживати 2-4 яблука в день.

2 учень.

Чи можна замінити картопляні чіпси? Так. Вихід є – яблучні чіпси! На Заході вони досить відомі. 1 пачка яблучних чіпсів містить 5 яблук і мамі будуть спокійні. Яблучні чіпси не забруднять і не зіпсують одягу, адже вони не містять жирів і барвників.

5. Поведінкова.

  • розгляд малюнка з книги і його обговорення. С. 30.

Виступ групи «Чемність». Правила поведінки за столом.

    • Не пустуй за столом.
    • Не можна розмовляти з наповненим ротом.
    • Не тягнися за їжею через увесь стіл.
    • Не розхитуйся на стільці.
    • Не їж зі спільних тарілок та не пий зі спільних пляшок.
    • Їсти потрібно красиво, культурно.

V. Підсумок уроку.

      • Чим є для людини їжа?
      • Які групи їжі існують?
      • Яка їжа багата на вітамін С?
      • Що цікавого ви дізналися про яблуко?
      • Що вам найбільше сподобалось на уроці?

Будьте здоровими,

Будьте щасливими,

Будьте розумними,

Будьте красивими!

Здоров’я це сила!

Здоров’я це клас!

Хай буде здоров’я

у вас і у нас.

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий