Секрети ввічливої людини

Мета. Закріпити і розширити і узагальнити знання учнів про секрети ввічливих людей. Розвивати мовлення і мислення, пізнавальну самостійну активність. Коригувати уяву, пам’ять.

Ви кликати у дітей радісні емоції, внести свято у повсякденне життя. Виховувати любов та пошану до людей та тварин.

Обладнання:рулетка, конверти, листи, ілюстрації, прислів’я, назва заходу,Сова, прапорці, аркуші паперу, ручки, медалі, ігрове поле, ромашки із ситуаціями, сонечка з промінцями, квіточки, 2 коробочки

(Звучить музика. Діти займають свої місця за партами, які розставлені півколом).

На столі – рулетка і конверти із завданнями. Поряд – Сова. На партах – прапорці (сигнальні знаки), зошити, ручки.

Давайте привітаємось словами із пісні «Добрий день»

Треба дружно привітатись: «Добрий день»

Дружно й голосно сказати: «Добрий день»

Вліво –вправо поверніться,

Туди-сюди усміхніться

Добрий день, Добрий день, Добрий день

-Увага! Увага! Сьогодні у 6 класі встановлена відеокамера. Адже зараз тут — змагання знавців, майбутніх членів клубу “Що? Де? Коли?”.

А зустрічаються сьогодні учасники двох команд: “Дружба” і “Умійки”.

— Привітаємо їх! (Оплески).

— Командири команд! Привітайте один одного!

(виходять капітани двох команд).

1-й учень.

Ми, дівчатка і хлоп’ятка,

Всі – правдиві малюки.

І ніколи, і ніде

Друзів ми не підведем!

2-й учень.

А незнайки й поспішайки

Хай завчать такі слова:

Невезіння від невміння

та від поспіху бува!

(Командири команд потискують один одному руки).

Бажаю вам успіху!

— Сьогоднішні запитання торкатимуться теми нашого виховного заходу “Секрети ввічливої людини ”.

Девіз нашого заходу:

Нехай живе ввічливість,

Нехай живуть доброзичливі обличчя

Наше завдання – збагатити й узагальнити свої знання про секрети ввічливості, ближче з ними познайомитись і відчути себе ввічливою людиною

А для цього нам необхідно з’ясувати, уточнити:

— що таке ввічливість? (Відповіді дітей).

Ввічливість-моральна якість, що характеризує людину, для якої повага до оточуючих стала нормою поведінки і звичним способом спілкування.

Ввічливість-це вміння поводитись так, щоб іншим було з тобою приємно

Ввічлива людина дотримується правил пристойності, виявляє уважність, люб’язність, чемність.

-Є версія, що слово ввічливий утворилося від вислову «той, хто дивиться у вічі».Ввічлива людина не ховатиме своїх очей, щиро дивитиметься у вічі. Вона не забуде подякувати за зроблене їй добро. Отже, ви зрозуміли що таке ввічливість. Розпочинаємо нашу гру.

— А співучасниками нашого конкурсу будуть лісові мешканці та казкові герої.

Будьте уважні! Знайомимось з правилами гри!

-Рулетка вказуватиме нам на конверт із запитанням. Право відповідати надається команді, учасник якої першим підняв прапорець.

-За кожну правильну відповідь – нагороджуватимуться медалями мудрої Сови. (Показую) За порушення умов гри команди одержують штрафне очко і я буду забирати медаль.

-Тому ми повинні додержуватись п’яти правил

-Отже, гра починається! (Звучить музичний сигнал).

(Звучать позивні: вихователь розкручує рулетку).

Випав конверт №

Це запитання надіслав Професор Будьласка (показую малюнок),

-Зараз я запропоную завдання капітанам команд, якщо вважаєте, що це гарний вчинок (тобто! такий, за який вам не буде соромно), ви візьмете червону квіточку і кинете її в коробочку

  • Допомагати мамі мити посуд.
  • Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
  • Не вмиватися.
  • Берегти рідну природу та охороняти її.
  • Шанувати працю інших людей.
  • Галасувати, коли хтось відпочиває.
  • Бути стриманим, вихованим.
  • Обманювати, хвалитися.
  • Насміхатися з чужого горя.
  • Добре вчитися, багато читати.
  • Не слухати батьків.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Ділитися тим, що є.
  • Ображати інших.
  • Захищати слабких.
  • Спати на уроках.
  • Любити своїх батьків.

-За правильні відповіді діти одержують нагороди –медалі мудрої Сови.

(Звучать позивні. Вихователь знову розкручує рулетку).

Конверт №.

— Це запитання від лісового мешканця – ведмедя (показую картинку).

Шановні знавці! Річ у тім, що у нашому лісі діють злі закони. Які заважають мешканцям лісу потоваришувати один з одним. Повсюди тут сварки, негаразди, ворожнеча. Тож вам потрібно придумати такі закони, що об’єднають мешканців лісу і зроблять їх добрими і дружніми.»

Завдання. За дві хвилини придумати якнайбільше добрих законів дружби, за якими мають жити мешканці лісу. Перемагає команда, яка придумає найбільше законів

Завжди прислухатися один до одного

Не брехати один одному

Не кривдити та не ображати одне одного

Завжди підтримувати один одного

Не залишати один одного в біді

Завжди чинити по справедливості

Завжди поступатися один одному

Допомагати один одному

Додаткові запитання для команди.

Назвіть слова, які є зайвими в цьому рядку. Чому?

(На дошці записані слова: чесність, порядність, доброта, щедрість,брехливість).

Конверт № (від Феї Ввічливості).

Завдання 1

Ви прийшли в кіно і пробираєтесь на своє місце в ряду, заповненому людьми, які вже сидять. Як ви пройдете до свого місця? Продемонструйте.

(Проходячи, гравець повинен повернутись обличчям до глядачів, які вже сидять, намагаючись їх не зачепити, не наступити на ноги. Уболівальники можуть принести додатковий бал своїй команді, якщо здогадаються встати в цей момент.)

Завдання 2

Вам із подругою необхідно їхати в село. Як ви зайдете і вийдете з автобуса? Продемонструйте.

(Коли дівчинка заходить в автобус, хлопчик пропускає її вперед, але виходить першим і зупиняється поруч. Якщо хлопчик здогадається подати руку — заробляє додатковий бал.)

Ситуація 3

Вбігає учень: «Здрасть, Марванна. Влад, ти задачу розв’язав?»

Які помилки допустив учень? Виправте їх.
Ситуація 4
Розмовляють два вчителі. Вам необхідно негайно до них звернутися.

Конверт №

-Це запитання надіслала бджоли Майя (30сек)

Шановні знавці!Допоможіть розв’язати ситуацію

Зривають пелюстки з ромашок, на яких написані моральні ситуації

( розв’язують проблемні ситуації і заробляють за кожну правильну відповідь медаль.)

Ситуація 1

У квартирі пролунав дзвінок, і на порозі з’явились дві подруги з подарунками. Одна подарувала коробку із цукерками. Іменинниця Оля відразу їх сховала, щоб потім з’їсти самій або дотримати до кращих часів. Друга подарувала книгу, яку дівчинка вже читала. Зробивши незадоволену гримасу, Оля повела своїх подруг до столу.

-Що необхідно було зробити не так? Чи потрібно розпаковувати подарунок у присутності того, хто подарував?

(Із усмішкою на обличчі потрібно було подякувати за подарунки, розпакувати їх.)

Ситуація 2

Два хлопчики зіштовхнулись у дверях і ніяк не можуть розійтися. Хто з них повинен звільнити дорогу, якщо одному 8 років, а іншому — 11 років? Хто перший повинен привітатися?

(Старший хлопчик повинен звільнити дорогу меншому, але менший повинен привітатися першим.)

(Вихователь надає право повернути рулетку найактивнішому учасникові гри).

— Увага! Запитання від Русалочки(звучить сигнал, синій ящик)

-Діти, якого найбільшого свята у своєму житті ви чекаєте?

А чому?

— А тепер відгадайте, що знаходиться тут, у шкатулці.

Воно належить до подарунків. Його подарувало Поросятко Ослику. Вам за одну хвилину необхідно сказати, як звали Ослика і Поросятко і що лежить у шкатулці.

(Відповіді дітей, доповнення вихователем).

— Наша гра продовжується.

Конверт №– музична пауза.

Завдання від Попелюшки

Заспівати пісню про дружбу

Телеграми… Листи… І ось знову лист! Його надіслала нам хитра Лисичка. Сподівайтеся, що і запитання тут хитре!

-(Ввідкриваю конверт).

-Дорогі знавці! У мене є подружка Марійка, на неї всі ображаються, а вона не знає чому. Допоможіть їй. Послухайте віршик про дівчинку і скажіть, чому на неї всі ображаються.

Я дуже ввічлива і тихенька дівчина!

Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі.

Та я ж не чіпаю нікого ніколи,

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

А з цього виходить одне тільки лихо!

Оце я сказала — така в мене звичка

Що в Галі, як мишачий хвостик, косичка. .

Що в Каті спідничка — неначе з рогожі,

Та ще й черевики на човники схожі.

Що в Тані волосся нечесане досі,

Що очі Мар’янки маленькі та косі,

Що в зошиті Лесі самі тільки плями:

Напевне, бруднющими пише руками.

Я ж правду кажу їм. І що тут такого?

Та я ж не чіпаю ніколи нікого.

Сиджу Собі тихо і в школі, і вдома,

І чом вони сердяться всі, невідомо?

Чому сердяться дівчатка?

-А зараз – бліц-конкурс. Завдання від Білосніжки та семи гномів.

«Доброго ранку ви кажете вихователеві, коли прокидаєтесь вранці

«До побачення!»- кажете ви учителеві, коли він іде додому

«Дякую. Спасибі»- щиро промовляєте за зроблену вам послугу. І всім від того стає приємно і втішно. З давніх — давен люди привчали до них навіть малих дітей. Чи знаєте ви ці чарівні слова? Ми зараз перевіримо. Я буду ставити запитання, а той у кого є стрічка з відповідним написом, повинен прикласти її до промінчика сонця. Яке світить кожній команді.

Запитання. Ви прийшли до школи. Яке перше слово повинні сказати?

Вам допомогли роздягнутись, повісити одяг. Що треба сказати?

Ви йшли коридором і випадково когось штовхнули. Що треба сказати?

Щоб вам із задоволенням допомогла людина,не слід забувати одне чарівне слово. Яке?

Людина зробила добре діло і їй потрібно віддячити. Які слова ви скажете?

Які слова ви не забуваєте сказати , коли лягаєте спати?

Вся сімя сідає до столу обідати. Які слова ви скажете всім?

Ви були в гостях і вже йдете додому. Які слова ви кажете?

Наше змагання підходить до кінця. Давайте підрахуємо свої нагороди від мудрої Сови!

-. Команда “Дружба” одержала… (оплески).

Команда “Умійки” … (оплески).

Працювали всі старанно, активно. Вітаємо всіх із перемогою!

Я ще хочу пограти з вами гру «Коло бажань»

*Якби я була феєю, то…

*Якби я була казкою, то…

*Якби я був директором школи, то…

*Якби я був президентом. то…

Ми далеко не все дізнались про ввічливість. Адже у неї є ще дуже багато таємниць, які ми будемо відкривати щогодини, щодня…

Крім цього будьте спостережливі, і ввічливість сама розповість вам про свої таємниці. В народі існують вислови (записані на дошці).

Як ви їх розумієте? (Відповіді дітей).

До побачення вам . люди

Будьте всі здорові!

І слова чарівні всюди.

Ви вживайте в мові!

(Звучить музика. Діти виходять з класу).

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий