МЕТА: дати учням поняття про групі їжі; ознайомити із правилами адекватного, якісного харчування; викликати у дітей інтерес до вітамінних продуктів та прагнення дбайливо ставитись до власного здоров’я.
Обладнання: плакати «Фрукти та ягоди», «Овочі», «карта Країни Здоров’я»,
ХІД УРОКУ:
Правило уроку: «Здоровим бути модно!»
-
Організаційний момент.
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Вчитель до вас усміхається,
Наш урок розпочинається.
II. Мотивація навчальної діяльності.
1 учень.
Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим:
І духовно і фізично,
Будеш людям симпатичним.
2 учень.
Добрим, чесним, милосердним,
Пам’ятати будеш твердо,
Що і як робити треба,
Щоб тобі земля і небо,
У ділах допомагали
Силу і любов давали
3 учень.
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся.
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим!
4 учень.
Знаєш ти і знаю я:
Найбільше щастя – це здоров’я.
Здоров’я – це цінність,
Яку нам треба не згубить.
- Сьогодні ми с вами вирушимо в подорож в Країну Здоров’я. Ми відвідаємо місця
- Зустріч с принцесою Харчування.
- Загадкова.
- Наші предки.
- Цікавинки сьогодення.
- Поведінкова.
III. Актуалізація опорних знань.
- Проблемне запитання.
Як ви вважаєте для чого людина щодня вживає їжу?
- Робота з підручником.
Існують 4 групи їжі, яку ми вживаємо: хлібобулочні вироби і крупи; овочі і фрукти; молоко і молочні продукти; м’ясо, риба, бобові протукти, яйця.
Розгляньте малюнки. Назвіть продукти, що належать різним групам їжі. Розкажіть яка їжа вам найбільше смакує.
Висновок: їжа повинна бути різноманітною.
- А тепер ми з вами вирушаємо в Країну Здоров’я, місто «Добростравія».
- Хто зуміє пояснити це слово?
- Принцеса харчування.
Я Принцеса Харчування. Старша дочка Королеви Здоров’я. Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів. Від того яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. А ще здоров’я залежить від того як швидко і часто ви їсте, наскільки ретельно пережовуєте їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно правильно харчуватися.
А ще у мене є помічники. Мої братики. Це – вітамини. Слово «вітамін» походить від латинського слова «vita» – життя. Назва ця – не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, людина тяжко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму.
Вітамін В.
Я необхідний для розумової і фізичної праці. Вітаміни групи В містяться у гречаній та вівсяній крупах, у горосі, печінці, м’ясі, яйцях.
Вітамін С.
Я підвищую протидію організму захворюванням, сприяю росту. Багато мене у овочах: капусті, помідорах, цибулі, картоплі, а найбільше – у ягодах чорної смородини, у плодах шипшини.
Вітамін D.
Я зміцнюю кістки. Вітамин D міститься у яйцях, печінці, молочних продуктах, риб’ячому жирі. Крім того вітамин D людина отримує з власної шкіри, у якій він утворюється під дією сонячних променів.
Вчитель.
Ми вдячні тобі принцесо і твоїм братикам за зустріч з нами. А зараз ми перевіремо,чи зрозуміли тебе діти.
ГРА.
Якщо це корисно – плескаємо в долоні, а якщо ні – сидимо тихо.
- Можна переїдати? –
- Їсти треба 4 рази на день? +
- Під час їжі вживання їжі можна відволікатись? –
- Їжа повинна бути різноманітною? +
- Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу? –
- Сіль потрібна людині у великій кількості? –
- Відгадайте у яких овочах і фруктах найбільше вітаміну С?
Загадки.
- Шкір має 7, а сльози випустить усім? (цибуля)
- Що то за голова, що лиш зуби і борода. (часник)
- Сидить баба, серед літа у 100 сорочок одіта. (капуста)
- Я кислий, був зелений, а потім пожовтів, з країн морських і південних прилетів. (лимон)
- Росте зелений кущик, червоні ягідки. Торкнись його – вкусить. (шипшина)
- Хтось на кущиках висипав намистинки чорні, їх збирають в кошики дівчата моторні (чорна смородина)
IV. Фіз. хвилинка.
- Наші предки.
1 учень.
Найбільш поширеними стравами в Україні бути ті, які виготовлялися з рослинних складників. Каші становили основу харчування. Вони готувалися з гречки, вівса, кукурудзи, проса.
2 учень.
Найбільш улюблені – овочеві страви: борщ, капусняк, печений гарбуз, огірки, часник, перець, хрін.
3 учень.
Наші предки готували різноманітні страви з картоплі – деруни, галушки, оладки. М’ясні страви були рідкістю.
4 учень.
Споживали багато сала. Страви з птиці готувалися тільки в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.
5 учень.
Їжте діти, їжте борщ
Пиріжки з капустою,
І салат морквяний
Заправлений сметаною,
А запивати є компот.
4. Цікавинки сьогодення.
1 учень.
Який фрукт найкорисніший для людини? Звичайно це – яблуко. В яблуках міститься найбільша кількість вітамінів і корисних речовин які знижують ризик утворення ракових пухлин, попереджують руйнування клітин мозку.
Яблучний сік знищує ті бактерії ротової порожнини які спричиняють руйнуванню зубів. Тому рекомендують вживати 2-4 яблука в день.
2 учень.
Чи можна замінити картопляні чіпси? Так. Вихід є – яблучні чіпси! На Заході вони досить відомі. 1 пачка яблучних чіпсів містить 5 яблук і мамі будуть спокійні. Яблучні чіпси не забруднять і не зіпсують одягу, адже вони не містять жирів і барвників.
5. Поведінкова.
- розгляд малюнка з книги і його обговорення. С. 30.
Виступ групи «Чемність». Правила поведінки за столом.
- Не пустуй за столом.
- Не можна розмовляти з наповненим ротом.
- Не тягнися за їжею через увесь стіл.
- Не розхитуйся на стільці.
- Не їж зі спільних тарілок та не пий зі спільних пляшок.
- Їсти потрібно красиво, культурно.
V. Підсумок уроку.
- Чим є для людини їжа?
- Які групи їжі існують?
- Яка їжа багата на вітамін С?
- Що цікавого ви дізналися про яблуко?
- Що вам найбільше сподобалось на уроці?
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Здоров’я – це сила!
Здоров’я – це клас!
Хай буде здоров’я
у вас і у нас.