Мета: Виховувати почуття справжньої дружби, колективізму, чесності, щирості у відносинах, відповідальності перед другом, уміння допомогти у важку хвилину.
Обладнання: Мікрофон, сигнальні картки, плакат із зображенням дерева, паперові яблука, частини прислів’їв.
Хід заходу
-
Пісня про друзів.
-
Вірші про дружбу
-
Якщо друг у тебе є, 4) Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає. Люби його над усе.
Разом можна все зробити, Ти не зрадь його ніколи,
Тож без друга не прожити. Помагай йому в усьому.
-
Дружать хлопчики й дівчатка, 5) Якщо дружить увесь клас,
В лісі дружать всі звірятка. Успіх буде повсякчас,
Пташенята у гнізді, Вам усе легко дається,
Дружать риби у воді. Весело усім живеться.
-
І дорослі дружать, й діти
Як нам цьому не радіти?
Де в сім̕ї любов і ласка,
Там панує мир і щастя.
Вступна бесіда.
-
Що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь? (Дружба)
-
Сьогодні виховну годину присвячуємо дружбі: ознайомимось з вимогами до товаришування, спільної гри,праці, навчання; дізнаємось, що означає «бути справжнім другом»
Метод мікрофон.
-
Кого можна назвати справжнім другом?
Створення асоціативного куща
-
Які асоціації викликає слово «дружба»?
Терпіння, ввічливість, сміливість, доброта, чесність.
Вправи на тренування доброзичливості
-
Згадайте і розкажіть про хороші, добрі якості своїх друзів.
-
Про що згадувати приємніше? Про те, як ви допомогли комусь, чи про те, як образили?
-
Як треба ставитись до друзів?
-
Але доброзичливе, шанобливе ставлення до своїх товаришів ще не означає, що потрібно погоджуватись зі всім, що пропонують товариші, адже вони також можуть помилятись. І якщо ви можете зупинити свого товариша у його помилці, обов’язково намагайтесь переконати його.
Наприклад, хлопчик Юрко пропонує своєму другу Олегу купити сигарети і спробувати їх використати.
-
Що ви порадите Олегу?
Опрацювання вірша М. Пригари «Тайна»
А у мене новина:
В мене тайна є одна!
А яка у мене тайна,
Я нікому не скажу.
От лиш Галочці, звичайно,-
Я із Галею дружу.
Я скажу лиш наодинці.
Не скажу про це Маринці,
Бо Маринка наша все,
Мов сорока, рознесе.
Тільки я скажу потому:
«Не скажи, гляди нікому.
А розкажеш хоч комусь,
Я з тобою роздружусь». –
Раптом ранку біля ганку
Зустрічаю я Тетянку.
Щось не терпиться мені?
Чи сказати, їй, чи ні?
Тільки що це? Вір не вір,
Знає тайну цілий двір
Як це сталось? Ціле диво!
От яка я нещаслива.
-
Чи можна товаришувати з дівчинкою, героїнею вірша?
-
Якого правила товаришування не дотримувалась дівчинка?
(не вміла зберігати таємницю)
Інсценізація вірша «Справжні подруги»
-
Зараз ми станемо свідками розмови доньки і матері. Судіть самі, чи правильно розуміють дівчатка Люда і Рита, що таке дружба.
-
Як дівчатка розуміють дружбу?
-
Чи зовнішній вигляд має значення для дружби?
Ведучий: П’ятикласниця Людмила
Вранці мама заявила:
Люда: Все, до школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє,
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
Відмовляється дружити.
Ведучий: Здивувалась мама дуже:
Мама: Ви ж були найкращі друзі!
Люда: Так, але сказала Рита,
Поки буду я ходити
Не у джинсах, а в спідниці,-
Їй не хочеться дивиться,
Бо вона вважає: жінці
Для краси потрібні джинси.
Мамо, дружбу виручай:
Джинси і мені придбай.
Ведучий: Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу,
Потім мовила:
Мама: Діла –а – а !
Справжні подруги…
Й пішла.
Самоаналіз «Чи можна мене назвати справжнім другом?»
-
Зараз я прочитаю твердження, якщо ви згодні з ним, покажіть зелену картку, якщо ні – червону.
-
Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
-
Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.
-
Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.
-
Справжній друг – завжди намагається захистити від образ.
-
Справжній друг насміхається, коли в його товариша невдача.
-
Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.
Робота в групах.
Групування дітей.
Творча робота.
-
Послухайте розповідь Катрусі і допоможіть дівчинці знайти подругу.
Свої поради запишіть на аркуш паперу.
«Мені не щастить на подруг. Спочатку я дружила з Ніною. Вона хороша дівчина, але трішки лінькувата. Їй би на дивані весь день лежати і дивитися телевізор. Мені було нецікаво з нею. Ми не сварились, а просто роздружились.
Я почала дружити з Оксаною. Я їй дещо розповіла про Ніну. Ніякого чесного слова з неї не брала, щоб мовчала, що це таємниця. А язиката Оксана роздзвонила по всій школі. Тепер я з Оксаною не розмовляю, хоча вона до мене підлизується.
З Ларисою у мене теж дружба не клеїться. Вона мені щось торочить, я її слухаю. Коли ж я хочу щось розповісти, Ларисі слухати ніколи.
Мені дуже хочеться мати справжню подругу. Але з ким дружити? Оксана – донощиця і ненажера, Лариса – хвалькувата, а Ніна тільки ляльками грається. Ой, я зовсім розгубилася, не знаю, як бути далі?»
Робота над прислів’ями.
На столі – частини прислів’їв. Потрібно з’єднати частини, щоб вийшли прислів’я про дружбу.
І група.
Вірний друг – найбільший скарб.
Дружба мов дзеркало: розіб’єш – не склеїш.
З ким поведешся, того й наберешся.
ІІ група.
Згода будує, а незгода руйнує.
Один за всіх – всі за одного.
Як будемо у дружбі жити – нас нікому не зломити.
ІІІ група.
Один розум добре, а два ще краще.
Дружба – найкраще багатство.
Людина без друзів, як дерево без коріння.
Закріплення і узагальнення матеріалу.
Гра «Так чи ні»
-
Послухайте твердження: якщо згодні – кажіть «так», якщо не згодні – кажіть «ні».
-
Коли хтось говорить – слухай.
-
Іронічно посміхайся, коли товариш відповідає неправильно.
-
Перебивай того, хто говорить,і викрикуй свою відповідь, щоб учитель тебе похвалив.
-
Кожний говорить по черзі, а не всі разом.
-
Якщо однокласник одержав два бали, про це необхідно розказати сусідам.
-
Якщо хочеш висловитися, підніми руку.
-
Не заздри тим, хто добре вчиться.
-
Ображайся, коли вчитель викликав до дошки не тебе.
-
Не смійся, коли хтось говорить не правильно.
-
Критикуй свого друга в присутності всього класу.
-
Розкажи вчителю, що сусід по парті списує з чужого зошита.
Підсумки
-
Яків якості повинен мати справжній друг?
-
Напишіть на яблучках, по черзі прикріпіть на дерево.
Добре, коли у людини є надійний друг, але пам’ятайте, якщо ви хочете мати надійного, доброго, щирого, чесного друга, то і самі повинні бути такими.
Пам’ятайте: з гарним товаришем легше у біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, виручайте, коли це потрібно.
Пісня друзів.