СЦЕНАРІЙ СВЯТА «ПІДКАЗУХА»
Задіяні особи:
1.Ведучий.
2.Команди-учасниці.
3.Журі.
ХІД ЗАХОДУ
ВЕДУЧИЙ: Сьогодні у нас справжнє учнівське свято. Адже зараз можна буде, не боячись зауважень вчителів, виявити свою майстерність у такому досить складному учнівському мистецтві як підказка. Можливо комусь здасться, що тут немає нічого складного, але це зовсім не так, адже майстерно підказати, щоб не почув учитель і при цьому все зрозумів ваш товариш, може справжній майстер цієї справи. Тож спробуємо сьогодні виявити найкращих у цьому виді мистецтва серед наших учнів.
Запрошуємо наші команди. Перша з них – “Шпаргалка”. Зустрічайте… (Виходить команда. Виконується їх візитна картка у вигляді пісні, вірша, девізу чи інше).
Друга команда “Відмазка”. (Візитна картка.)
Оцінювати наші команди буде журі у складі: …
1.Перший конкурс “Розминка”. Перевіримо, як ви вмієте реагувати на підказки з певним натяком. Вам доведеться відгадати про кого йде мова.
Свої відповіді записуйте у правильному порядку.
- Це така велика істота, що тоннами їсть маленьких рачків. (кит)
- Це така маленька членистонога істота, що стрибає на відстань в 300 раз більшу за довжину її тіла. (блоха)
- Ця комаха має неприємний запах. (клоп)
- Цю африканську тварину нам доводиться найчастіше згадувати, коли переходимо вулиці міста. (зебра)
- Ця маленька беззуба істота кусає до крові навіть собак. (блоха)
- Ця смугаста тварина середніх розмірів має спеціальну залозу з дуже неприємно пахучою рідиною. (скунс)
- Ця літаюча істота буває дуже нав”язливою. (муха)
- Її пускають у став, щоб карась не дрімав. (щука)
За кожну вірну відповідь команди отримують по 1 балу.
2.Другий конкурс “Відгадай процес”. Від кожної команди нам необхідно по одному учаснику. Йому доведеться дати правильну відповідь, про який саме біологічний процес говорять товариші по команді . Назви процесів записані на картці. На пояснення команді дається 30 секунд. (живлення; фотосинтез; гниття; ріст;…).
(Проходить конкурс. При оцінюванні враховується швидкість відгадування)
3.Третій конкурс “Пантоміма”. Якщо попередній конкурс вимагав уміння словами передати інформацію, то на цей раз необхідно без жодного звуку, лише рухами тіла і жестами передати уривок вірша чи пісні. Запрошуємо по два “спеціаліста” від кожної команди, які із підказки своїх друзів складатимуть уривок з пісні. На кожну спробу дається по 1 хвилині. (Пісні: “Жили у бабусі два веселих гусі”, “Ой у вишневому садку там соловейко щебетав”, “Ой на горі два дубки, тай сплелися до купки”, “А річка страшною мов відьма була, відходи заводу у море несла”…)
4.Четвертий конкурс “Магія рук”. Цей тур вимагає максимум професіоналізму від учасників. Так як інформацію доведеться передавати лише пальцями та кистями рук. Кожній команді пропонується 5 біологічних термінів. За 2 хвилини необхідно домовитись і визначитись, яким саме жестом передаватиметься інформація про кожен термін. Потім один з учасників команди іде до “дошки” і спробує назвати терміни, які показуватимуть руками його товариші у вибірковому порядку, який визначатиме учитель. ( Варіанти термінів:1.Зоологія, ботаніка, орнітологія, іхтіологія, ентомологія. 2.Нога, рука, очі, вуха, голова. 3.Миш, заєць, вовк, кінь, щур…).
- П’ятий конкурс “Слух мій – друг мій”. Немаловажне значення у мистецтві сприймання підказок відіграє слух. Адже підказати потрібно так, щоб не почув учитель, а товариш усе зрозумів. Зараз по одному учаснику з найкращим слухом ми запрошуємо до цього столу (в 4 м. від команди), а представника від суперників до іншого (в 5 м. від команди). Суперник – це учитель, який теж спробує почути підказку. Ваше завдання підказати так, щоб свій все почув, а суперник не почув, або помилився у слові, інакше – ви програли. Пропонуємо тепер кожній команді по два слова, які необхідно підказати. (боривітер, порося, кукурудза, баклажан…).
6.Шостий конкурс “Хор”. Часто учневі біля дошки одночасно підказує декілька товаришів, та ще й при цьому говорять різну інформацію. Тож розібратись у цьому переплетінні слів може лише справжній майстер. Зараз одному з учасників команди, так званому майстру, доведеться скласти фразу з 4-5 слів. А різні слова із заданої фрази одночасно вимовлятимуть його четверо товаришів (1-2 рази). (Не рвіть весняні квіти! Бережіть природу рідного краю! Не стріляйте хижих птахів!…)
Напідказувались, а тепер підіб’ємо підсумки. Хто ж є справжнім професіоналом підказки? Надамо слово журі…