Мета: Дати поняття про те, що труд, щоденна робота — це основа добробуту, знань, вмінь і навичок людини, її благополуччя.
Розвивати бажання трудитися, вміння перетворювати працю на радість.
Виховувати любов до праці.
Коригувати мову дітей.
Матеріал для бесіди: Виставка робіт,зроблених учнями, стінгазета «Умій працювати»,відеофільм-птах будує гніздо,бджілка збирає мед,мурашки працюють у мурашнику.
Вихователь.Треба вчитись працювати, —
так у школі діток вчать.
І батькам допомагати,
За роботу братись враз.
Бо без діла сохне сила,
Без труда нема плода,
Бо як виростеш невмілим,
Виросте й твоя біда. ( про що говориться у вірші? ).
Отже,ми поговоримо про щоденну людську працю. Діти, поясніть, будь ласка, такий вислів: «Бо як виростеш невміла, виросте й твоя біда». Яка це біда з невмілим виросте? (Відповіді учнів). Правильно, лінь виросте, а ліниву людину ніхто не любить, лінивого не поважають, над лінивим сміються, бо він нічого не вміє.
Вихователь. Погляньте, діти, навколо себе. Ви бачите красиві будинки, автомобілі, гарно оформлена класна кімната. А в кожного з вас удома багато цікавих речей, які зробили ваші батьки. Це і дивовижні бабусині чи мамині вишивки, гарні меблі,зроблені татовими руками. А в когось біля хати надзвичайно красиві квіти, від яких не можна відвести погляду, і сад, у якому ростуть дивовижні плодові дерева, які радують всіх своїми смачними плодами— це все зробили люди своїми руками, щоденною працею,це бажання людини змінити своє життя на краще. Все це — велика людська робота. Правду каже народ, що без труда нема плода. Пригадайте вірш про працю, якусь роботу.
Віка. Тоді в світі гірко жити,
Як не працювати.
Нема чого їсти, пити
І що одягати.
Навіть схочеться напитись
У спеку водички,
Треба буде нахилитись
До струмка чи річки.
Бо, як кажуть добрі люди,
«Праця всіх годує!
Від роботи сила буде,
А от лінь — марнує».
А яку роботу любите виконувати ви, діти? Що вас найбільше приваблює? (Відповіді учнів).
Так от, щоб життя було цікавим і повноцінним, треба з самого малку вчитись працювати, привчати себе до порядку і дисципліни. Ви школярі. І йдете до школи, як тато і мама ідуть на роботу. Це ваша основна робота — вчитись, здобувати знання і прагнути це робити якнайкраще, щоб одержувати за свою діяльність найвищі бали. Ось тут і потрібні сила і воля, наполегливість, старанність і здоров’я. Без знань людина у цьому світі прожити не може, вона не здобуде професії, не знайде улюбленої роботи. А без цього просто не виживе. Отже, до чого б ви не прагнули, скрізь потрібні знання. От згадайте, відразу ви ніяк не вміли гарно написати малі прості палички і складніші букви, але з часом ви навчилися і тепер навіть дивно, чого це колись у вас ніяк не виходило!. Щоб навчитись, то треба потрудитись. Але, як навчишся, то все так легко і радісно, навіть думаєш, чого це в когось не виходить, адже все так просто.Погляньте на свої зошити,завдяки вашій наполегливості,старанню,ви усі навчилися писати.( огляд зошитів учнів на виставці). Отже школа — це обов’язок кожної дитини, це необхідність, робота кожної дитини. Школа — це ваш обов’язок. Та, крім уроків, які треба щодня вчити, ще у кожної дитини є багато обов’язків, занять, цікавих справ. От у ці роки ви і повинні привчати себе до того, щоб усе встигати: і ліжко застелити після сну, посуд помити після себе, прибрати у квартирі, попрати особисті речі (шкарпетки, носові хустинки, трусики), поскладати іграшки та книжки, стежити за своїм робочим місцем і ще багато іншої необхідної роботи, яка привчає до дисципліни і порядку. Навіть їсти приготувати ви вже зможете, коли нікого нема вдома. А приготувати смачні бутерброди чи салат для тата і мами та інших членів родини — це так приємно! У домі завжди знайдеться робота для умілих рук: то цвяха забити, то прибрати, то квіти підлити. І все це можете зробити саме ви.
Денис:То ж берись за діло сміло,
Тільки менше говори.
Хоч мале, та добре діло
Кожен день роби, твори!
От, бджола така маленька,
А працює цілий день.
Їй хвилинка дорогенька,
Ще й виспівує пісень.
Бо ж хто дбає, той і має.
Хто без діла не сидить,
Той усім допомагає,
Вміє в цьому світі жить.
Все живе на землі трудиться, працює, прикладає свої сили і вміння, щоб вижити.
Ви бачили, як ластівка ліпить гніздечко?
А яке гніздечко у ремеза?
А бачили як шукають корм пташечки? (Відповіді учнів).
Як трудиться бджілка,коли збирає медок?
А бачили, які мурашники будують мурашки? (Відеозапис ,як трудяться птахи,мурашки).
Пам’ятайте, діти, що все живе мусить трудитися у цьому житті, щоб вижити на білому світі. Всі тваринки будують собі житло, добувають корм, як хто уміє, вирощують і вчать своїх діток тій майстерності, яку самі мають. А людина має розум, всьому в житті людині треба вчитися: і фізично працювати, і вивчати різні науки. Тому з дитинства не цурайтеся різної праці, бо той, хто вміє і той, хто знає, за плечима не носить. Знання, вміння і навички — це найлегша ноша, її легко носити, але її треба мати, щоб добре жити у цьому світі. Завжди пам’ятайте, що навіть маленька праця краща за велике безділля, а роботящі руки — гори вернуть. А от людина має розум і тому вона може зробити набагато більше, ніж тварина, але людині треба весь вік учитися і працювати, щоб досягти майстерності.
І ще одна, найголовніша вимога! Тільки є одне дуже важливе правило: не можна кидати почату роботу, не навчившись її гарно виконувати. Треба вчитися себе заставляти, навіть, якщо зовсім не хочеться цього робити. Взявся робити, то байдики не бити. Тоді і виробляється дуже хороша риса- сила волі. До чого б ви не бралися, доводьте справу до кінця. Бо не той молодець, що почав роботу, а той молодець, що її закінчив. Всяка справа повинна бути завершена. На це зверніть особливу увагу і запам’ятайте на все життя!
Женя. Роботу почавши,трудися завжди,
Бо труд – це велике діло.
Всі справи свої до кінця доведи,
Закінчив – гуляй собі сміло!
Вихователь : отже – Скінчив діло — гуляй сміло!
Давайте зробимо висновки всьому сказаному. Що важливо для роботи? (Відповіді учнів).
Почати роботу.
Працювати з охотою.
Не кидати початої справи.
Завершити гарно і вчасно.
Як завершив усі справи, то можна відпочивати.
Без труда нема плода.
Праця звеличує людину.
А тепер ,діти,розгляньте виставку,де ви бачите роботи, створені вашими руками,на фотографії,де ви впорядковуєте територію школи .Що ви відчуваєте,дивлячись на ці роботи?Я з гордістю можу сказати,що лінивих у нашому класі не має і запам’ятайте,що без труда нема плода.. То ж заспіваймо пісню « Якщо вмієш працювати».