Урок бережливості

Гру 7, 2014

Мета:

  • дати поняття про бюджетні витрати;
  • сприяти розвитку економічної освіти дітей;
  • коригувати вміння практичного застосування теоретичних знань;
  • сприяти вихованню бережливості.

Форма роботи:

міжрольове спілкування.

Вихователь. На уроках бережливості ми розглядали таке поняття як бюджет, зокрема вели мову про державний бюджет та його витрати. Відмічали, що гроші, які поступають в державну скарбничку, розподіляються на всі необхідні і добрі справи. Які ж? Коротко пригадаємо це, користуючись схемою, яку ви бачите на дошці. (Діти називають: на школи, лікарні, бібліотеки, на утримання армії, міліції, на заробітну плату, допомогу багатодітним сім’ям, інвалідам тощо).

Сьогодні ми приступаємо до другої частини нашої роботи, яка носить практичний характер, тобто, створюючи рольові ситуації, будемо вчитися бережному підходу до розподілу бюджетних витрат.

(На екрані зображення трьох гаманців різної величини).

Як ви думаєте, з якої причини ці гаманці можуть бути різними за величиною? (Бо різна кількість грошей в них). Дійсно, в нашому випадку найбільший гаманець відповідатиме шкільному бюджетові, трохи менший – сімейному, а ще менший – індивідуальному.

Спробуємо попрацювати над розподілом цих грошей. Група дітей виконуватиме роль сім’ї і називатиметься «Сімейний бюджет», інші діти матимуть справу лише із своїми особистими статками,тобто індивідуальними, і нарешті до наступної рольової ситуації, яка називається «Я-директор», запрошуємо Литвин Надію. Як ви вже мабуть зрозуміли, вона виконуватиме роль директора школи і працюватиме над розподілом бюджету школи. Отже, ролі роздані, розпочинаємо гру.

Насамперед група «Сімейний бюджет» продемонструє, як можна заробити гроші в наших умовах. Пропонується 5 тисяч гривень за правильні відповіді на 3 запитання.

  • Хто в сім’ї вважається наймудрішим? (Дідусь і бабуся, бо вони прожили найдовше життя).

  • Кого в сім’ї зазвичай люблять найбільше? (Дітей).

  • Перед ким діти завжди в боргу? (Перед мамою).

А тепер група отримує завдання, яке називається «Математика сімейного бюджету». Перед вами конверт (з написом «Математика сімейного бюджету»), а в ньому список речей, які на сімейній раді вирішено було придбати в цьому місяці. Запитання. «Чи вистачить вам 5-ти тисяч для придбання бажаних речей? Якщо ні, то що із цього списку ви викреслите, щоб придбати його пізніше?

Учні, які мають індивідуальне завдання, повинні із списку вибрати лише одну річ, а також вказати найдорожчу і найдешевшу із запропонованих речей.

Для директора школи, роль якого в нашій грі виконує Надія, завдання відповідне: на що насамперед підуть шкільні бюджетні гроші із запропонованого списку? (Нові меблі для ігрової кімнати; продукти харчування, багаті вітамінами; одяг і взуття на зиму; новий інвентар для лялькового театру;велосипеди для кожного класу).

Чи всім зрозуміле одержане завдання? Якщо так, приступайте до виконання, і нехай музика композитора – класика Гріга, яка називається «Ранок» додасть вам впевненості і наснаги. Бажаю успіху!

Виконавши завдання, діти дають ґрунтовні відповіді з поясненнями свого вибору. По закінченню відповіді учениці, що виконувала роль директора школи – слово вихователя.

Вихователь. З таким самим питанням, яке ми поставили Надії, наш кореспондент, роль якого виконував Валентин Шайдюк, звернувся до справжнього директора нашої школи Юрія Михайловича, і от що він відповів. Подивіться відеозапис цієї відповіді.(Відповіді порівнюються. В залежності від того, співпадають вони чи ні, робиться відповідний висновок.)

Заключне слово вихователя. Ми завершуємо роботу на тему про бюджет і хочеться почути: що головне ви зрозуміли і запам’ятали з неї? (Бюджет складається з грошей, зароблених людською працею, їх треба берегти, але берегти – це насамперед вміло та розумно витрачати). Доєднавшись до вашого висновку, хочу висловити на завершення і свою думку: дійсно, в кожен бюджет, чий би він не був-ваш особистий, сімейний, шкільний чи всієї держави, вкладена людська праця . Бережне ставлення до кожної його копійки – це повага і шана цієї праці. То ж будьте бережливими!

А чи сподобалась вам така форма роботи? Як ви себе почували в ролі тих, кому доводилось міркувати над складними фінансовими проблемами і вирішувати їх? Мабуть не просто.

Я дякую всім за участь на уроці і ще раз бажаю бути працьовитими, бережливими і… багатими.

Знайомство з темою „Бюджет” – частина І

Розпочинаємо урок бережливості

Тема: „Бюджет” – частина ІІ

Група „Сімейний бюджет” за роботою

Прошу слова

Я вибрав би таку річ…

В ролі директора школи Надія Літвін

Інтерв’ю з директором

(в ролі кореспондента газети «Однокласник» Валентин Шайдюк)

Залишити відповідь