Мета: Використовуючи театралізоване дійство, розширювати уявлення дітей про книги, їх призначення.
Формувати моральний досвід та норми поведінки учнів.
Виховувати працелюбність, повагу до книг.
Обладнання : Наголівники півника, сови,мишенят, дитяча книга,ТЗН.
Хід заходу.
Вихователь: діти,послухайте загадку. Відповідь до неї підкаже вам про що піде мова на виховному заході.
Дуже я потрібна всім і дорослим і малим,
Всіх я розуму навчу, а сама завжди мовчу.(Книга).
Отже, мова піде про книгу. Саме із книг ви дізнаєтеся про все на світі. Ви уже знаєте, як виготовляють книгу , як поводитись з книгою. Тому я пропоную вам пофантазувати, пограти гру «Якби книжка вміла говорити».
Хід гри.
Показую дітям книгу і пропоную пофантазувати й уявити, що книга уміє розмовляти. Діти по черзі беруть книгу в руки і дають відповідь від її імені на запитання вихователя.
-
розкажи нам ,книжечко, ким ти була раніше?( спочатку деревом,потім папером, який виготовили із цього дерева, надрукували літери, прикрасили ілюстраціями і зшили. Так я стала книгою).
-
яка казка, малюнки є у тобі?( я книга з укр. нар. казкою «Півник та троє мишенят». Мої ілюстрації барвисті, а казка цікава.
-
яке ставлення дітей до тебе до вподоби?( я люблю, щоб до мене ставились бережливо, не виривали моїх сторінок, не кидали,не псували мене. Я радію,коли мене беруть чистими руками, обережно гортають і ставлять на поличку.
-
чого б ти побажала нашим діткам?(щоб вони росли розумними, любили читати та берегти книги).
Книжечка дуже задоволена вашими відповідями, а як поводилися із книгою мишенята ми побачимо, коли обіграємо казочку « Півник і троє мишенят»
Звучить музика , діти показують сценку « Півник та троє мишенят».
Вихователь: жили собі Півник та троє Мишенят. Півник кожен день вставав раненько, будив всіх піснею гарненько та й брався до роботи. А Мишенята те й
робили, що пустували та грались. Одного разу прибирав Півник та й знайшов книгу. Кличе він Мишенят.
-
Мишенята, подивіться, що я знайшов!
-
Яка гарна книжка, як нам, півнику, її прочитати?
Ходімте, Мишенята зі мною, поговоримо із мудрою Совою. Хай удень вона не спить, а читати нас навчить.
-
-
1-е мишеня – Я не піду!
-
2-е мишеня – І я не піду!
-
3-е мишеня – Я теж не піду!
Вихователь: та й побігли вони гратись. А Півник пішов до Сови.
Добрий день, пані Сова, мудра в тебе голова. Я прийшов тебе прохати: « Ти навчи мене читати».
-
Ухху – ухху, тебе півнику навчу.
Вихователь: почав півник вчитися, а мишенята граються, пустують. Набридло їм, та й згадали вони про цікаву книжку, прийшли до Півника з проханням.
-
Прочитай нам книжку,Півнику.
Часу я не марнував, справно літери вивчав, хоча їх не всі я знаю, але дещо
-
-
прочитаю ( ми-ше-ня-та, со-неч-ко) .
-
Ой, як гарно,Півнику! Навчи нас читати!
-
Лінюхів я не люблю, але дещо вам скажу. Ви ідіть у школу,там вивчають мову. ( але Мишенята граються, підкидають книжечку).
-
Погляньте, як ви пом’яли книжечку.
-
1-е Мишеня – Та ми нею грались і випадково порвали.
-
2-е Мишеня – рук не помили,от і помастили.
-
3-е Мишеня –я помалював по книжці.
– Ні , Мишенята, перш ніж навчати вас читати,ви повинні правила поводження з книгою запам’ятати . (показую ілюстрації) .Повторіть за мною:
1.Перш ніж книгу в руки брати,їх треба чисто вимивати.
2.Книгу не перегинай,сторінок не розсипай.
3.В книгу руки не клади,її життя на довше збережи.
4.Сторінок не загинай, закладинки виготовляй.
5.Хочеш за обід сідати – залиш книгу відпочивати.
6.Щоб книзі життя зберегти, одяг її підбери.
.
Вихователь: я впевнена , що Мишенята ніколи не будуть псувати книги, а наступного разу,як завітають до нас , будемо їх вчити читати.
Мишенята: Обіцяємо!
То ж тепер усі дружно заспіваймо пісню.
Будем книги шанувати, щоб самим усе читати.
Книга наш надійний друг,тільки для чистеньких рук.
——–
Книга гарна і приємна, друже ,будь із нею чемний.
Книга наш надійний друг,тільки для чистеньких рук.
-
-