Тема: ” ДРУЖБА – НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ!”
Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; розвивати в учнів загальнолюдські чесноти; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;.
Обладнання: план-конспект, слайди, «Квітка Дружби», веселі смайлики, прислів’я про дружбу.
ХІД ЗАХОДУ
1. Організаційний етап.
Діти вітаються, сідають за парти.
Вихователь. Сьогодні ми з вами поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина, — про дружбу.
А чи потрібно взагалі мати друзів? Чи можна прожити й без друзів? Для чого вони потрібні?
Слово вихователя про дружбу.
Дружба — відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших.
Отже, дружба повинна бути міцною, щоб її ніхто не міг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.
Як потрібно ставитись до людей, щоб у тебе з’явилися друзі?
- Діти а що для дружби найважливіше?
Отже, другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. «Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже» – так говорить народна мудрість.
Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.
ІІ. Оголошення теми і постановка проблемних запитань.
Отже, тема нашої виховної години «Дружба – найцінніший скарб» – це, діти, не просто слова, це народна мудрість.
Запитання. А що ж таке скарб? Як ви розумієте це прислів’я? Чим же вимірюється дружба? Чи можна цей скарб, це багатство виміряти грошима?
III. Вірші дітей про дружбу.
– Давайте послухаємо вірші про дружбу, які підготували наші учні.
2-й АртемЄ чарівне слово «дружба», Знаємо ми це усі. Дружать ноти зі словами І складаються в пісні. |
1-й Маргарита
Дружбу треба поважати,
Дружбу треба берегти.
Дружать всі малята,
4-й Дмитро Дружать квіти біля школи І не сваряться ніколи. Он троянда задивляється, Як ромашка усміхається.. |
Подружились я і ти.
3-й Маша
Дружать квіточка і бджілка,
Дружать море й кораблі.
Дружать в небі місяць, зірки,
Пори року — на землі,
Вихователь. Діти, а що заважає дружбі? Без чого ж не може бути дружби? Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти щодо дружби хлопців і дівчат, неповага до дівчат, грубість у взаєминах (як правило, так поводяться ті учні, які самі не вміють дружити). Дружбу можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. У деяких людей побутує грубе звертання один до одного: „Ей, ти”, „Катька”, „Вовка” та інше. Чи гарно це, а може хто з вас так говорить? А чи буде у таких учнів багато друзів? Така форма звертання свідчить про некультурність, невихованість, зверхнє ставлення до інших.
IV. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»
Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви демонструєте смайлики, а якщо – ні, то нічого не робите.
1. Допомагати мамі мити посуд.
2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.
3. Не вмиватись.
4. Берегти рідну природу та охороняти її.
5. Шанувати працю інших людей.
6. Галасувати, коли хтось відпочиває.
7. Бути вихованою, стриманою людиною.
8. Обманювати, хвалитись.
9. Насміхатись із чужого горя.
10. Добре вчитися, багато читати.
11. Не слухатися батьків.
12. Допомагати друзям у біді.
13. Ділитися тим, що в тебе є.
14. Ображати інших.
15. Захищати слабшого.
16. Спати на уроках.
17. Красти.
18. Любити своїх батьків.
V. Прислів’я.
Вихователь. Діти, підберіть прислів’я про дружбу.
- Сила птаха в крилах, а людини в дружбі.
- Без вірного друга велика туга.
- Друга шукай, а знайшов бережи.
VI. Тнаночок «ДРУЖБА- нас єднає»
VII. «Гра-мирилка»
– Досить часто таке буває, що ми сваримось з нашими друзями. Тому зараз ми з вами вивчимо чарівну мирилочку.
Досить лаятись і злитись!
Ну, давай скоріш миритись.
Геть, образа, відійди
Жде нас дружба, назавжди!
VIII. Заключна частина
– Створення аплікації «Квітка дружби»
– Підсумок заняття
– Діти, як звати вашого найкращого друга і чому ви з ним дружите?
Що вам запам’яталось з сьогоднішнього заняття?
На цьому все. Дякую за увагу, ви всі великі молодці! До побачення