КТС “ДРУЖБА – НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ!”

Тра 20, 2024

Тема:  ” ДРУЖБА – НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ!”

Мета: розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватись і товаришувати; сприймати різні життєві ситуації, аналізувати їх і знаходити шляхи виходу з них; розвивати в учнів загальнолюдські  чесноти; виховувати правильне ставлення до таких понять, як «друг», «дружба»;.

Обладнання: план-конспект, слайди,  «Квітка Дружби»,  веселі смайлики, прислів’я про дружбу.

ХІД ЗАХОДУ

1. Організаційний етап.

Діти вітаються, сідають за парти.

Вихователь. Сьогодні ми з вами по­говоримо про одне з найбільших ба­гатств, що може мати людина, — про дружбу.

А чи потрібно взагалі мати друзів? Чи можна прожити й без друзів? Для чого вони потрібні?

 Слово вихователя про дружбу.

Дружба — відносини між людьми, засновані на довірі, взаємних симпатіях, загальних інтересах і захопленнях. Справжня дружба об’єднує тільки тих людей, які здатні пробачити і зрозуміти недоліки інших.

Отже, дружба повинна бути міцною, щоб її ніхто не міг зламати. Але вона не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності та взаємоповазі.

Як потрібно ставитись до людей, щоб у тебе  з’явилися  друзі?

  • Діти а що для дружби найважливіше?

Отже, другом ми називаємо того, кому довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби. «Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже» – так говорить народна мудрість.

Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.

ІІ. Оголошення теми і постановка проблемних запитань.

Отже, тема нашої виховної години «Дружба – найцінніший скарб» – це, діти, не просто слова, це народна мудрість.

Запитання.  А що ж таке скарб? Як ви розумієте це прислів’я? Чим же вимірюється дружба? Чи можна цей скарб, це багатство виміряти грошима?

III. Вірші дітей про дружбу.

– Давайте послухаємо вірші про дружбу, які підготували наші учні.

2-й АртемЄ чарівне слово «дружба», Знаємо ми це усі.           Дружать ноти зі словами І складаються в пісні.   

1-й Маргарита      

Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

4-й Дмитро Дружать квіти біля школи І не сваряться ніколи. Он троянда задивляється, Як ромашка усміхається..     

Подружились я і ти.

3-й Маша

Дружать квіточка і бджілка,

Дружать море й кораблі.

Дружать в небі місяць, зірки,

Пори року — на землі,

Вихователь. Діти, а що заважає дружбі? Без чого ж не може бути дружби?  Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти щодо дружби хлопців і дівчат, неповага до дівчат, грубість у взаєминах (як правило, так поводяться ті учні, які самі не вміють дружити). Дружбу можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. У  деяких людей побутує грубе звертання один до одного: „Ей, ти”, „Катька”, „Вовка” та інше. Чи гарно це, а може хто з вас так говорить? А чи буде у таких учнів багато друзів? Така форма звертання свідчить про некультурність, невихованість, зверхнє ставлення до інших.

IV. Гра «Якщо ти добра людина, то по­винен…»

Умови гри. Якщо добра людина це має робити, то ви демонструєте смайлики, а якщо – ні, то нічого не робите.

1. Допомагати мамі мити посуд.

2. Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

3. Не вмиватись.

4. Берегти рідну природу та охоро­няти її.

5. Шанувати працю інших людей.

6. Галасувати, коли хтось відпочиває.

7. Бути вихованою, стриманою лю­диною.

8. Обманювати, хвалитись.

9. Насміхатись із чужого горя.

10. Добре вчитися, багато читати.

11. Не слухатися батьків.

12. Допомагати друзям у біді.

13. Ділитися тим, що в тебе є.

14. Ображати інших.

15. Захищати слабшого.

16. Спати на уроках.

17. Красти.

18. Любити своїх батьків.

V. Прислів’я.

Вихователь. Діти, підберіть прислів’я  про дружбу.

  • Сила птаха в крилах, а людини в дружбі.
  • Без вірного друга велика туга.
  • Друга шукай, а знайшов бережи.

VI. Тнаночок «ДРУЖБА- нас єднає» 

VII. «Гра-мирилка»

– Досить часто таке буває, що ми сваримось з нашими друзями. Тому зараз ми з  вами вивчимо чарівну мирилочку.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись.

Геть, образа, відійди

Жде нас дружба, назавжди!

VIII. Заключна частина

– Створення аплікації «Квітка дружби»

– Підсумок заняття

– Діти, як звати вашого найкращого друга і чому ви з ним дружите?

Що вам запам’яталось з сьогоднішнього заняття?

На цьому все. Дякую за увагу, ви всі великі молодці! До побачення