Мета: продовжувати вчити дітей розглядати пташку, показувати частини її тіла: голівка, шия, крила, тулуб, очі, дзьобик. Закріпити знання про геометричну фігуру – круг. Вправляти в умінні викладати деталі на папері та наклеювати їх; викладати кришечки дивлячись на розмір і колір контурів кружечків; підбирати прищіпки зеленого кольору.
Вчити користуватися клеєм, правильно тримати пензлик. Розвивати пам’ять, окомір, дрібну моторику пальців рук, увагу. Виховувати бажання допомагати іншим та доводити розпочату справу до кінця.
Матеріал: іграшка курочки; 1/2 альбомного аркуша, з наклеєною зеленою смужкою; 2 жовті кружечки: більшого та меншого розміру, зелена смужка; підкладка, пензлик, клейонка, ганчірка, стаканчики, тарілочки (за кількістю дітей); прищіпки зеленого кольору двох розмірів, кольорові кришечки різного розміру і кольору; зображення квітів із контурів кружечків.
Хід заняття
Вихователь збирає дітей біля себе. Чути жалібні звуки: ко-ко-ко!
Вихователь. Діти, послухайте, хтось плаче! Хто це? Так. Це курочка. Курочка, чому ти плачеш?
Курочка. Вийшла я гуляти на лужок зі своїми дітками – курчатками, а вони, як ті клубочки розбіглися в різні сторони і загубились у травичці. Вихователь. Діти, давайте зробимо зелену травичку. (Показує, як потрібно робити: на смужку з одного боку защеплює прищіпки двох розмірів. Діти підбирають прищіпки такого ж розміру і защеплюють їх навпроти).
Курочка. Де мої курчатка? (Плаче)
Вихователь. Давайте допоможемо курочці знайти своїх курчат. Вихователь показує аплікацію “Курчатко”.
Вихователь. Діти, я вже одне курчатко знайшла. Подивіться на нього: кругла голівка – на голівці є очі і дзьоб, є круглий животик – на ньому крила. Діти, якого кольору курчатко? Так, жовтого. Подивіться нижній кружечок – животик, він більший, ніж верхній – голівка. Ось у мене на тарілочці є кружечки один більший, а інший менший. Я накладу великий кружечок знизу аркуша, а маленький зверху, один біля одного. Ось подивіться, яке гарне вийшло курчатко. Діти покажіть великий кружечок. Куди ми його покладемо? Так знизу. Куди покладемо маленький кружечок! Так, зверху.
Вихователь. Покладемо великий кружечок на клейонку і намастимо клеєм кружечок. Кладемо його на аркуш і притискуємо ганчірочкою. Беремо маленький кружечок, кладемо на клейонку і намащуємо клеєм. Тепер кружечок кладемо біля великого кружечка і притискуємо. Дітки, який кружечок, першим ми будемо намащувати, а другий? Так, маленький. Чим ми притискаємо кружечки? Так, ганчірочкою. Сідаємо за столи і викладаємо своїх курчаток.
Вихователь допомагає дітям викладати курчаток і клеїти.
Вихователь. Дітки, хто виклав, може наклеювати. Після того, як діти наклеїли курчат, вони розглядають роботи і домальовує вихователь домальовує ніжки та деталі (черв’ячка, метелика, хмаринку). Пропонує показати, де в курчаток голова, тулуб, очі, крила, дзьобик; вправляє в їх називанні
Вихователь. Дітки, несіть своїх курчаток до курочки. Вона зрадіє, що ви допомогли їй знайти своїх діток. А тепер хочете погратись, біля курочки як курчата? Вихователь промовляє, віршик, діти виконують рухи за ним.
Жовті клубочки
Бігають біля квочки (легкий біг),
Крилами махають (діти махають руками),
Зернята збирають (присідають),
Подобається клубочкам
Спати біля квочки (заснули).
Тут метелик прилетів,
Всіх курчаток розбудив.
Вихователь. Дітки, давайте курчаткам подаруємо квіти. Хай вони граються між ними, а мама – курочка буде знати, де їх шукати.
Дидактична вправа ” Яскраві квіти “.
Діти накладають на контури кружечків – пелюсточок квітів відповідного кольору кришечки.
Вихователь. Всім радісно і весело: мамі –курочці, і курчаткам, і всім діткам. Дітки продовжують ігрову діяльність самостійно.
Використана література
- Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» /Наук. керівник Кононко О.Л. – К.: Світич, 2008. – 430 с.
- Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. керівник О.Л.Кононко – К.: Світич, 2009. – 209 с.
- Венгер Л.А., Пилюгина Г. Воспитание сенсорной культуры ребеика. – М: Просисщение, 1988. – 156с.
- Воспитание й развитие детей раннего возраста / Под ред. Г.М. Ляминой. – М.: Просвещение, 1981. – 289с.
- Воспитание и обучение детей раннего возраста / Под ред. Л.Н. Павловой. – М.: Просвещение, – 321с.
- Дидактические игры и занятия с детьми раннего возраста / Под ред. С.Л. Новоселовой. – М.: Просвещение, 1985. – 145с.