Тема: Ми проти СНІДу
Мета: формувати знання щодо попередження захворювання на СНІД
дати короткі теоретичні відомості про хворобу ХХІ століття;
виховувати бажання вести здоровий спосіб життя, уникати
стосунків з «групою ризику», жити повноцінним життям.
Форма
виховного заходу – усний журнал
Обладнання – картки, грамзапис, фільм.
Хід заходу
Вчитель: Доброго дня, шановні присутні! Доброго вам здоров’я! Так, саме здоров’я, бо його не купиш в аптеці. І поки воно є, його не помічаєш, а цінувати починаєш лише тоді, коли втрачаєш.
Наш захід відбувається напередодні 1 грудня – Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Виховна година на тему: « Ми проти СНІДу» пройде у формі усного журналу. Запрошую перегорнути декілька сторінок, які будуть мати певну назву.
А зараз, діти, давайте визначимо мету нашого заходу.
( Метод « Мозкового штурму»)
Учні: * гадаю, що розмова буде йти про наукові дослідження в області
Сніду та ВІЛ-інфекції;
- ми будемо говорити про шляхи зараження ВІЛ- інфекцією та про ознаки небезпечної хвороби СНІД;
- на мою думку, головна мета виховного заходу – це довести, що ми, молоде покоління, повинні вести здоровий спосіб життя, щоб не стати жертвою ВІЛ- інфекції та Сніду, що ми- проти Сніду.
Вчитель: Дякую, я згодна з вашою думкою. Попередити поширення
ВІЛ – інфекції, Сніду серед молоді- це головна задача сьогодення.Поглянте на дошку і ви побачите, як розшифровуються слова « ВІЛ» та « СНІД».
В – вірус
І – імунодефіциту
Л – людини
С – синдром
Н – набутого
І – імунного
Д – дефіциту
Вчитель: ВІЛ та СНІД… Сьогодні нам часто зустрічаються ці слова на плакатах, у газетах та журналах, їх чуємо по телевізору, радіо і просто від дорослих. Але, на жаль, більшість із нас не усвідомлює, яку загрозу він несе людям. Найчастіше ми думаємо – « мене це не стосується»,
« зі мною цього не трапиться», та ніхто не знає, де чекає нас біда.
СНІД – одна з найголовніших проблем, з якою людство зіткнулося у ХХ столітті і увійшло у ХХІ ст..
У всьому світі проводяться наукові роботи зі створення вакцини та ліків проти – інфекції, але на сьогодні СНІД не лікується. Єдиним методом боротьби із хворобою залишається попередження передачі вірусу.
Вчитель: Щоб упевнитись, що ви володієте первинною інформацією про ВІЛ та СНІД запрошую взяти участь у бліц-турнірі. Відповіді давайте одним словом – «так» чи «ні»
Бліц-питання
- Чи спричинює ВІЛ – СНІД? (так)
- Чи уражає ВІЛ імунну систему організму? (так)
- Чи передається ВІЛ при користуванні одним посудом із хворою людиною?
- Чи передається через поцілунки?
- Чи передається ВІЛ через нестерильний медичний інструмент?
- Чи можна виявити вірус одразу ж після інфікування?
- Чи має медицина ліки від ВІЛ, СНІД?
- Чи можна вберегтися від Сніду?
- У якому році було відкрито ВІЛ?
- Чи хворіють на СНІД тварини?
- У якому році в Україні було заєрестровано перший випадок ВІЛ-інфекції?
- Коло вперше було відзначено Всесвітній день боротьби зі Снідом?
Вчитель: Я б хотіла, щоб під час заходу кожна клітина вашого організму зрозуміла, наскільки небезпечна ця інфекція.
Послухайте сповідь людини, враженої ВІЛ – інфекцією.
Сповідь
На білій подушці виділялись оченятка маленької новонародженої дівчинки. В них ще світилося життя, але,здавалося, що малятко було вже далеко від цього світу. Житя відлічувало Олі останні дні. Поряд сиділа мати. Олена Миколаївна тримала в руці прозору ручку донечки і шепотіла лише єдине: « Господи, помилуй її, помилуй…Це ж я винна, що ця крихітка йде від мене. Хотілося жити красиво, багато, мати валюту, житло, тому й « перейшла» на іноземців. Коли завагітніла, вирішила народити. Тоді і почула це страшне слово – СНІД! Не вірила, плакала, кричала. Так хочеться жити, радіти, мені ж немає ще й тридцяти! Купила квартиру, нові меблі, мріяла колисати дитину. А тут як грім серед білого дня – СНІД.
Бог покарав мене за мої гріхи. Господи, як хочеться жити! Доню, я вбила тебе, я… Боже прошу тепер тільки єдиного: з’єднай мене з моєю донею, моєю єдиною втіхою у цьому житті».
Вчитель: можливо, ця історія стане пересторогою, зупинить від отого фатального кроку до …смерті.
Вчитель: Таким чином, перша сторінка журналу – « Снід – загроза людству».Її представляє………………………, який у вигляді доповіді надасть вам інформацію про СНІД.
(Доповідь учня)
Вчитель: Дякую. Переходимо до другої сторінки журналу, яка називається « Крок у безодню».
Інсценізація
Вчитель: загальна кількість хворих на СНІД у світі, тільки за офіційними даними, становить понад 40 мільйонів чоловік. Щодня у світі Снідом інфікується до 6 тисяч чоловік.
СНІД:
Я – цар, я владика пітьми.
Я – той, хто підкорить тебе.
З життя я тобі допоможу піти –
І шансу не дам врятувати себе.
Наркотик:
Пали, нюхай, колись –
Ці задоволення для тебе!
Головне – зі мною залишись –
Я не відпущу тебе від себе!
Адже я – Наркотик – Сніду рідний брат.
І зі мною будеш найкрутішим.
Лише раз зі мною познайомсь –
І тебе ніколи не полишу.
СНІД:
А ось наша люба сестра –
Розкута, весела, без гальм.
Розбещеністю зветься вона.
Розбещеність:
Так, я – Розбещеність, донька пітьми.
Я міри не маю і спину не знаю.
І всіх я до себе прийти призиваю!
Пиячте, коліться,у кожнім кутку
Ви інших кохайте без спину.
А розум і совість свою загубіть,
Нехай вони просто загинуть.
Порядність – це не модно!
Розважливість – навіщо?
Ідіть усі за мною –
І все ми світло знищим!
Світло:
Ні! Зупиніться! Не вірте!
Світло не знищить пітьма!
Серце на зустріч любові розкрийте –
Людина свій шлях обирає сама…
Не ставайте на дорогу смутку і пітьми. Не губіть свого життя і своєї душі. Замість сумнівного задоволення від пияцтва та наркотиків оберіть радість здорового та щасливого життя. Адже у світі так багато доброго та цікавого і кожному з нас випав цей великий подарунок – життя.
Цінуйте його, не марнуйте його, проживайте кожен день із радістю, з посмішками, з теплом та любов’ю.
( Звучить пісня про щасливе життя)
Вчитель: То що ж треба робити, щоб не потрапити у безодню?
Відповідь: Любити жити, радіти кожному дню.
Вчитель: Третя сторінка журналу – « Як зберегти своє здоров’я?»
На це ж питання треба відповісти після перегляду фільму.
( перегляд фільму)
Вчитель: То ж як треба берегти своє здоров’я, щоб не заразитися вірусом ВІЛ – інфекції?
Відповідь:
- вести здоровий спосіб життя;
- не вживати наркотики;
- використовувати презервативи при статевих стосунках.
Вчитель: остання сторінка журналу – « Підведення підсумків».
Пропоную провести у вигляді гри, відповідаючи на запитання.
Якщо ви згодні з питанням, то піднімаєте зелену картку, якщо ж ні – то червону.
Питання
Вірус імунодефіциту передається через:
- Рукостискання;
- Домашніх тварин;
- Посуд, їжу;
- Статевий контакт без презерватива;
- Грудне годування немовляти ВІЛ інфікованою матір’ю;
- Через спільне користування голками для проколювання вух;
- Статевий контакт з використанням презервативу.
Вчитель: Діти, погляньте на дошку і ви побачите жахливі статистичні дані лише за 10 міс. 2007 року.
( Читається інформація)
Вчитель: Щоб, з вами не трапилося лиха, щоб ви вберегли себе від проблем і уникали шкідливих звичок під час вечірніх прогулянок, дискотек, вечірок, служба у справах неповнолітніх, РВО,РТМО, санепідемстанція, соціальна служба для молоді виступили із зверненням до учнів шкіл Сватівського району.
( 1. Зачитуються окремі цитати із « Звернення» 2. Читається вірш « Каждый выбирает по себе»)
Вчитель: Діти, любіть життя, уникайте шкідливих звичок, хай хвороба на ім.’я СНІД не спіткає вас на життєвому шляху. Та на всяк випадок кожен має знати, що в разі випадкового поранення голкою із шприцем, слід вжити таких заходів:
- видавити кров з рани, навіть якщо це боляче;
- обробити місце уколу 70% спиртом, йодом,перекисом водню;
- із голкою та шприцем звернутися до лікаря, протягом 48 годин.
Візьміть ці пам’ятки, де ви зможете знайти інформацію про профілактику захворювання на СНІД.