Мета. Узагальнити і систематизувати знання казок, що були прослухані на уроках та в позаурочний час; вдосконалювати вміння переказувати казки і давати відповіді на поставлені питання; розвивати зв’язне мовлення і уважність; виховувати бережливе ставлення до книг. Коригувати гуманні почуття.
Обладнання. Казкова іграшка левенятко, ілюстрації до казок.
Хід проведення
- Сьогодні, діти, у нас незвичайна зустріч, ми будемо подорожувати по казковій країні, де ми зустрінемося з героями українських народних казок.
Казок країна чарівна.
У гості вас чека вона.
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте.
Гра «Впізнай казку».
На городі що за черга? Дід і Баба тут стоять,
Тягнуть щось поперед себе
І не витягнуть ніяк.
Казку швидко ви впізнайте,
Всіх героїв відгадайте. («Ріпка»)
Хто кругленький і смачненький
Із віконця скік та скік,
Втік від Баби і від Діда
До Лисички на язик?
Це не Зайчик і не Котик,
Не бичок, не сірий Вовк
Це веселий, хвалькуватий,
Невгамовний … (Колобок).
В’ється річка невеличка,
Хлопчик у човні сидить,
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить.
І вгадать цього героя —
Справа зовсім нескладна,
Казка ця усім відома,
Про … (Телесика) вона.
Що за казка? В ній лисичка, Вовчик-братик, ополонка.
(«Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат»)
– Дітки, Левенятко вчора на ніч послухало декілька казок, а вранці переплутало казкових героїв. Давайте послухаємо казку, яку запам’ятало Левенятко і допоможемо йому виправити помилки.
Жили собі дід та Курочка Ряба. І була у них баба. Попросив якось дід у баби: «Знеси мені яєчко». І баба спекла дідові Колобка. Поклала його на вікно нагрітися, а курочка бігла, хвостиком махнула, Колобок упав і розбився. Дід плаче, а баба його просить: «Зроби мені бичка солом’яного, я його буду пасти». Дід зробив. Сіла бабуся пасти Курочку Рябу. Раптом вибігає з лісу Заєць, схопив зубами бичка і потяг у хащу. Дивиться баба — немає бичка, стала його кликати: «Івасику-Телесику, приплинь до бережка!». Схопив дід відьму і посадив у погріб. Стала проситися вона: «Відпусти мене, діду, я тобі капусти принесу!». Івасик-Телесик заліз на дерево, а заєць взявся зубами дерево гризти. По небу гуси-лебеді летіли. Став Івасик проситися в них, щоб врятували і віднесли додому. Гуси взяли Івасика на крила і віднесли до діда, баби та Курочки Ряби.
-
Які чотири казки переплутано?
-
Що в них треба змінити, щоб усе стало на свої місця?
Вправа «Послухай і відгадай». Назви героя казки.
Ото якби дід не в червоних чоботях був, то я б і не лукавила, що нічого не пила і не їла. (Коза-Дереза)
Я була тепла, вовняна. Мене бабуся виплела довгими осінніми вечорами. А дід взяв і загубив. (Рукавичка)
Якби у бабусі були дріжджі, то я був би пишний, м’якенький. А ще якби начиночка з сиру, то я, можливо, і не стрибнув би з вікна. (Колобок)
Чому народ придумав, що я живу у лісі тільки під пеньком? Як там душно! Краще б я жив у дуплі якогось дерева, тоді і на пеньок ніхто не сів би. (Ох)
І де та мишка взялася. Якби не вона зі своїм хвостом, я б і досі було б ціленьке, а дід з бабою мною любувалися. (Курочка-Ряба)
Гра «До якої казки малюнок».
(Вихователь показує ілюстрації до казок, а учні називають казки)
Гра «Пригадай казку».
Назвати казки, які починаються такими словами: «Жили собі дід та баба». («Колобок», «Курочка ряба», Солом’яний бичок», «Івасик-Телесик», «Коза-Дереза»…)
Підсумок .