У пошуках сонечка

Гру 15, 2014

Мета: закріпити знання дітей про свійських і птахів: курка, півень, курчата, вправляти в їх називанні; вчити розрізняти та  називати геометричні фігури – круг, квадрат, трикутник, прямокутник; закріплювати вміння викладати  предмети із мочалок, різнокольорових кришечок на контурному зображенні та на площині; прищеплювати прищіпки.

Розвивати дрібні м’язи пальців рук, окомір, вміння орієнтуватися на площині, увагу, пам’ять, наочно-дійове та образне мислення.

Виховувати інтерес до  об’єктів та явищ природи, співчуття.

Матеріал: іграшки курочки та курчат; площинні зображення  із картону комахи – сонечка (з геометричними фігурами на спинках), літачків, квітів, сонця;  прищіпки різного кольору ( за кількістю дітей); мочалки різного кольору ( на кожну дитину по 5 штук).

 

Хід заняття

Вихователь. Діти, ви чуєте, хтось плаче? Давайте подивимось. (Вихователь виймає з-під столу курочку – іграшку.)

– Дітки, хто це? Так, це курочка. Погладьте її.

Давайте послухаємо, що вона каже. (Діти прислухаються.)

Вихователь. Діти, курочка мені розповіла, що  сонечко заспало, стало дуже холодно. Всі замерзли. Тому її маленькі  дітки-курчата збираються шукати сонечко. Та вони можуть заблукати. Давайте їм допоможемо. Підемо шукати сонечко разом з курчатами? Для цього ми збудуємо доріжку.

Дидактична гра « Широка доріжка»

На столі кольорові мочалочки на кожну дитину по п’ять одного кольору. Діти будують із них широку доріжку.

Вихователь запитує у дітей, якого кольору у кожного з них доріжка.

Вихователь. Діти,  у вас короткі доріжки. Я їх зараз з’єднаю і вийде одна довга. Ну що пішли тепер до сонечка по доріжці.

По доріжці ми ідемо –

Туп, туп, туп, туп

Тепле сонечко знайдемо

Туп, туп, туп, туп.

Вихователь: Дітки, ми потрапили на галявину! Погляньте, які сумні квіти на ній ростуть. Я зрозуміла, до них довго не прилітали комашки -сонечка.

Дидактична гра “Посади сонечко на квітку”.

Вихователь.  Я вам дам комашок -сонечок. На спинках у них намальовані фігурки, а на серединках квіточок теж є  такі самі фігурки. Ви покладіть комашку на ту  квітку, на якій намальована   така сама фігурка, як і у сонечка на спинці.

Вихователь запитує, а діти називають геометричні фігури, намальовані  на комашці.

Вихователь: Молодці, діти, ось ви і квіточкам допомогли і жучків розвеселили, а тепер підем далі сонечко шукати.

По доріжці ми ідемо –

Туп, туп, туп, туп.

Тепле сонечко знайдемо –

Туп, туп, туп, туп.

Вихователь.  Діти, сонечко далеко і високо, без літака нам не обійтись. Але наші літачки поламав вітер. Давайте їх відремонтуємо.

Дидактична гра “Швидкий літачок”.

Перед дітьми лежать вирізані з картону літаки, на крила яких намальовані  контури  кругів різного кольору і розміру. Діти викладають кришечки на контури кружечків відповідного кольору і величини, називаючи їх.

Вихователь.  Які ви молодці – відремонтували літачки. Ну що, полетіли!

Полетіли, полетіли

В небеса швиденько

І розбудемо веселе,

Сонечко маленьке.

На килимку лежить сонечко з картону і стрічечки – промінчики. На промінчиках кольорові кружечки.

Вихователь. Ось, ми і прилетіли до сонечка. Воно спить, але коли ми його прикрасимо, воно прокинеться.

Дидактична гра “Прикрась сонечко”.

Діти на кожен кружечок прищипують прищіпку такого самого кольору, як і кружечок.

Вихователь. Сонечко прокинулось, подякувало діткам і курчаткам, полоскотало щічки своїми теплими промінчиками і зігріло всіх на землі. Час, дітки, повертатися. Та й мама курочка чекає на своїх діточок. Сідайте в літачки і полетіли до дому. (Діти виходять з групи, показуючи рухами та  імітуючи звуками політ літачка).

Використана література

  • Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» /Наук. керівник Кононко О.Л. – К.: Світич, 2008. – 430 с.
  • Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. керівник О.Л.Кононко – К.: Світич, 2009. – 209 с.
  • Венгер Л.А., Пилюгина Г. Воспитание сенсорной культуры ребеика. – М: Просисщение, 1988. – 156с.
  • Воспитание и развитие детей раннего возраста / Под ред. Г.М. Ляминой. – М.: Просвещение, 1981. – 289с.
  • Дидактичні ігри і заняття з дітьми раннього віку / За ред. Є.І. Радіної, М.І. Попової. – К.: Рад.школа, 1975. – 103с.
  • Дидактические игры и занятия с детьми раннего возраста / Под ред. С.Л. Новоселовой. – М.: Просвещение, 1985. – 145с.
  • Зернятко. Програма розвитку та виховання дитини раннього віку / Під ред. О.Л. Кононко. – К.:Кобза, 2004. – 191 с.
  •  Методичні рекомендації до програми розвитку та виховання дитини раннього віку „Зернятко” /Під ред. ОЛ.Кононко. – К.: Кобза. – 188 с.
  • Розвиток і виховання дітей раннього віку: Навчально-методичний посібник / Автори-упорядники: Нечипорук Н.І., Корж Т.М., Томей О.П. – Біла Церква: КОІПОПК, 2007. – 272 с.

 

 

Залишити відповідь