Казкова вікторина

Мета: повторити і закріпити знання учнями українських казок та казок інших народів; розвивати уяву,фантазію, вміння робити висновки, формувати бажання читати книги, казки; виховувати бажання поглиблювати і поповнювати свої знання.
Обладнання:-ілюстрації казок;
-торбина із казковими предметами;
-чарівна скринька;
-виставка книг;
— плакат «Казкова вікторина»;
-відеозапис;
-фішки, медалі.
Хід
З давніх -давен прийшли до нас казки. Вони передавалися з уст в уста і були доступні і великим і малим.Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів, тому наші казки і стали народними, але є і інші народи, які розмовляють російською – там російські казки, англійською – англійські. Але з часом їх перевели на нашу рідну українську мову, щоб ви могли їх прочитати, дізнатися ще більше.
Скажіть, чи багато казок ви прочитали?
Діти, а чи тільки народні є казки?
Є ще авторські, які написала одна людина. Читали ви такі? Назвіть.
Казок прочитано багато і я хочу перевірити, як вони вам запам’ятались та як добре ви їх знаєте. Тож пропоную вам пограти у казкову вікторину, де ми пригадаємо усі казки : і українські, і інших народів.
Учень: Казок країна чарівна ,
У гості нас чека вона.
Отож часу не гаймо,
У гру ми вирушаймо!
До нас сьогодні завітали різні казкові герої і вони будуть за вами спостерігати. А щоб гра була цікавою ми поділимось на дві команди:
«Казкознавці» — Чому ви так називаєтесь?
«Бо хто казок багато знає,
Той завжди перемагає!»
І «Всезнайки» — А у вас чому така назва?
«Бо знаєм все ми про казки
І переможем залюбки!»
Молодці!
Отож, у вікторині будуть різні завдання за кожне правильно виконане ви отримуєте фішки. В кінці ми їх підрахуємо і визначимо, яка ж команда переможе.
Готові!? Розпочинаємо!
1. «Чарівна торба»
Нещодавно над нашою школою пролітала Баба Яга і загубила торбу. А та торба не проста, а чарівна. В ній казкові предмети. Вам потрібно дістати предмет і назвати з якої він казки.
1.Дзеркало – Білосніжка;
2.Корзинка – Червона Шапочка;
3.Шкаралупа від горіха – Дюймовочка;
4.Горщик – Вінні-Пух;
5.Ключик – Буратіно;
6.Стріла – Царівна- жаба;
7.Черевичок – Попелюшка;
8.Булава – Котигорошко.

Молодці! Гарно справились із цим завданням.
2. «Чарівна скриня»
Нещодавно я знайшла скарб – чарівну скриньку. У ній завдання і вам потрібно відгадати про якого героя йдеться:
1.Дівчатко симпатичне
Шовковий фартушок-
Провідати бабусю іде через лісок;
У кошику новенькому несе вона пиріг.
Боїться заблукати серед лісних доріг. (Червона Шапочка)

2.Хоч ця дівчина маленька,
Та вже дуже чепурненька.
Це подружка Буратіно,
А зовуть її…(Мальвіна)

3.Він веселий і незлобний,
Цей хороший дивачок.
З ним є друзі: Віслючок,
І веселий П’ятачок.(Вінні-Пух)

4.Чоловічок дерев’яний
Всюди ніс встромляє свій.
Поміркуйте,поспішіть.
Як же звуть його скажіть?(Буратіно)
5. З себе я вся зелененька,
Живу на болоті.
Хто стрілу сюди поцілить-
Стану у пригоді.(Жаба)
6. Він зі змієм став до бою —
Сміло бився булавою.
Поміркуєм разом трошки,
Хто це, хто?….(Ктигорошко)
Молодці!
3. «Пари»
Ви читали багато казок і знаєте, що у казках герої доповнюють один одного. Тож давайте доповнимо пари головних героїв.
Котик і ……(Півник)
Вінні-Пух і ……….(П’ятачок)
Буратіно і ……… (Мальвіна)
Царівна- жаба і ……….(Іван-царевич)
Дюймовочка і ………(Принц)
Дуже добре справились із цим завданням! І ми продовжуємо:

4. «Банк запитань»
Ну а зараз на вас чекає банк запитань. Слухайте уважно і відповідайте правильно!
1.Відома казка про дівчинку і вовка має назву?(Червона Шапочка)
2. У відомій казці Попелюшка загубила?(кришталевого черевичка)
3.Скільки разів Котигорошко Змія, поки не вбив?(три)
4.До якого часу Попелюшка мала повернутись додому?(до півночі,до 12:00)
5.Кого врятувала Дюймовочка від загибелі на морозі лютої зими?(ластівку)
6.Що хотів дістати Вінні-Пух, коли видерся на дерево?(мед)
7.Що подарував Вінні-Пух Ослику на день народження?(пустий горщик)
8.Як звати лисицю, яка хотіла ошукати Буратіно?(Аліса)
9.Хто дав золотого ключика Буратіно?(черепаха)
10.До кого йшла Червона Шапочка в гості?(до бабусі)
11.Куди влучила стріла Івана-царевича?(на болото)
12.Хто викрав Дюймовочку в матері?(жаба)
13.Скільки друзів-гномів було у Білосніжки?(сім)
14.Який подарунок подарувала Мудра дівчина панові?(горобця)
5. « З якої казки слова….?»
А для наступного завдання вам потрібно вийти взятись за руки і зробивши коло над чарівною скринькою чарівні слова: «Абра-кадабра!». Наступне завдання із чарівної скриньки таке: вам потрібно відгадати казку за її уривками. Тож слухайте уважно:
« …Приносить чоловік панові гілочку й каже,що дочка загадала з неї зробити. Пан дививсь,дививсь, узяв тай покинув гілочку,а на думці собі «Цю обдуриш!Мабудь вона не з таких , щоб обдурити…» (Мудра дівчина)
«…А змій,що жив за цим полем,у лісі, взяв скибу закатав,а свою протяг до свого палацу….»(Котигорошко)
«… От вони повиходили, понатягали луки – тай нумо стріляти. Старший стрельнув – загула стріла попід небесами та й упала аж у іншому царстві, у царя в садочку»( Царівна- жаба)
«…Колискою для дівчинки була шкаралупка волоського горіха , периною – запашні фіалки, а ковдрочкою – пелюстка троянди….» (Дюймовочка)
«…Знову захилиталася зелена ряска, випірнула черепаха,тримаючи в роті маленький ключик….» (Буратіно)
«…- Мій шлунок підказує, що вже час підживитися, та ба – усі глечики з під меду чомусь пусті-пустісінькі»…( Вінні-Пух)
Молодці! Обидві команди гарно попрацювали. Отож, підраховуємо фішки.
(Нагородження команд)
Сьогодні у нас є виставка книг із казками. Любіть казки, читайте і поповнюйте свої знання!
Учень: Дружба з казкою — це свято,
Не було б його у нас,
Ми б не знали так багато
Про новий і давній час!
А я вам хочу побажати, щоб ніколи
Не лишав вас світ казковий.
Щоб ми з вами радо зустрічались,
І завжди всім щиро посміхались!
Ви знаєте, що на основі казок створюють мультфільми. Я пропоную переглянути оди із них: «Котик і Півник»

«Казкова
вікторина»

Вихователя

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий