У лісі взимку

Мета: продовжувати вчити дітей уважно слухати твір, розуміти його зміст, відповідати простими реченнями на запитання. Закріпити знання дітей про зимовий одяг, зелений колір, ввести в активний словник слова: шапка, шуба, теплі штанці, кофтинка, черевички. Розвивати мислення, пам’ять, дрібну мускулатуру пальців рук, увагу. Виховувати вміння бачити прекрасне у навколишньому.

Матеріал:  фланелеграф; ялинка, вирізана з картону, вата, паперова сніжинка; заготовки ялинок за кількістю дітей; прищіпки різного кольору.

 

Хід заняття

Діти сидять на стільчиках півколом.

Вихователь. Діти, а яка зараз пора року?

Діти.   Зима.

Вихователь.  Діти, що ми одягаємо взимку, коли йдемо на вулицю?

Можливі відповіді дітей: шапки, черевички, теплі штанці, шубки, кофтинки.

Вихователь.  А навіщо ми це одягаємо? Так, діти, щоб не замерзнути, бо на вулиці холодно, мороз, сніг.  (Вихователь виставляє фланелеграф, на якому розміщена ялинка). Діти,  що  це в нас на фланелеграфі?

Діти. Ялинка.

Вихователь. Так, ялинка така зелена,  пухнаста, гарна. Цікаво, як потрапила вона сюди? Мабуть,  її приніс зайчик.

Вихователь. Діти, а як ви думаєте, в ялинки є такий теплий одяг, як у вас?

А що ж  її взимку зігріває? Ось послухайте віршик, можливо,  ви здогадаєтесь в що одягає зима ялинки:

Йде зима красуня мила

В неї плаття сніжно-біле,

Черевички з кришталю –

Дуже зимоньку люблю.

Йде в засніженім уборі.

Очі сяють наче зорі

Білі коси розпустила –

Землю лагідно укрила.

Діти, так в що ж одягнені ялинки?

Вихователь. Молодці, діти, зима одягла їх у сніговий одяг. Погляньте, а наша ялинка нічого не одягла. Давайте зараз ми її одягнемо.

(Вихователь разом з дітьми робить ялинці шапку, кожушок, черевички із снігу – вати).

Вихователь. Ну ось нашій ялинці тепло-тепло, вона не змерзне. А зігрів її сніжок, який вкрив її гілочки. А ось до мене прилетіла одна сніжинка. А давайте і ми політаємо як сніжинки (діти бігають по колу, імітуючи політ сніжинок). Вітерець подув і сніжинки закружляли. Вітерець стих і сніжинки полетіли, та на землю присіли. Ось які в нас чудові сніжинки. Ось знов вітерець подув і сніжиночки полетіли, покружляли та на свої стільчики сіли.

Сніжинка. Добрий день, малята! Ви так схожі на моїх подружок. Вони так само граються з вітром.

Вихователь.  Сніжинко, а звідки ти до нас прилетіла?

Сніжинка: З лісу.

Вихователь. Розкажи, будь ласка, що ти бачила в лісі?

Сніжинка. Гаразд, слухайте:

Тихо зимового дня в лісі. Стоять нерухомі дерева зі сніговими шапками. Чути, як дятел стукає по стовбурі дуба. Це він шукає жучків під корою. От щось зашепотіло. Пробіг зайчик. Сів під дубом, оглянувся, підняв лапку, торкнувся нею до вуха. Десь на ставку тріснула крига. Щось задзвеніло, заспівало. Впала сніжинка на кущ шипшини. (Вихователь читає оповідання В.Сухомлинського «Тихо в лісі взимку», під час читання викладає ілюстрації на флонелеграфі: 2 ялинки, сніг – вату, дуб, дятла, зайчиівк, ставок, кущ шипшини, сніжинку).    

Вихователь. Діти, в що одягнені дерева в лісі? Хто стукає по стовбуру дуба в лісі? Де зупинився зайчик? А чому він оглядався? До чого він прислухався? Куди впала сніжинка? Малята, вам сподобалась розповідь сніжинки? Дякуємо тобі, сніжинко.

Сніжинка. Будь ласка, діти. Мені з вами так весело, але вже час повертатися до свого лісу. До побачення!

Діти.  До побачення, прилітай ще!

Вихователь. Діти, а яке свято скоро буде? Так, Новий рік. Давайте прикрасимо ось ці ялиночки — подружки нашої красуні ялинки, зробимо їх пухнастими.

Діти грають в дидактичну гру» Зелена ялинка «.

Вихователь роздає кожній дитині вирізану з картону ялинку. Діти мають знайти прищіпки зеленого кольору і защепити їх з обох боків до ялинки.

Вихователь. Молодці. Тепер у нас багато зелених пухнастих ялинок. Ми  будемо на Новий рік навколо них водити хороводи.

 

Використана література

  • Базовий компонент дошкільної освіти в Україні // Дошкільне виховання. – 1999. – №1. – С.6-19.
  • Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» /Наук. керівник Кононко О.Л. – К.: Світич, 2008. – 430 с.
  • Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. керівник О.Л.Кононко – К.: Світич, 2009. – 209 с.
  • Венгер Л.А., Пилюгина Г. Воспитание сенсорной культуры ребеика. – М: Просисщение, 1988. – 156с.
  • Воспитание и развитие детей раннего возраста / Под ред. Г.М. Ляминой. – М.: Просвещение, 1981. – 289с.
  • Дидактичні ігри і заняття з дітьми раннього віку / За ред. Є.І. Радіної, М.І. Попової. – К.: Рад.школа, 1975. – 103с.
  • Дидактические игры и занятия с детьми раннего возраста / Под ред. С.Л. Новоселовой. – М.: Просвещение, 1985. – 145с.
  • Зернятко. Програма розвитку та виховання дитини раннього віку / Під ред. О.Л. Кононко. – К.:Кобза, 2004. – 191 с.
  •  Методичні рекомендації до програми розвитку та виховання дитини раннього віку „Зернятко» /Під ред. ОЛ.Кононко. – К.: Кобза. – 188 с.

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий