Програма фестивалю:
1.Відкриття фестивалю піснею..
2.Номінація «ВІДГАДАЙ НАЗВУ ТВОРУ».
3.Номінація «ПІД ЗНАКОМ „Пі”».
4.Конкурс «ЗНАЙДИ БІОЛОГІЧНУ ПОМИЛКУ».
5.Конкурс «БІОЛОГІЧНІ ЗАГАДКИ».
6.Номінація «2 1 0 0 РІК».
7.Підведення підсумків.
Задіяні особи:
1.Учитель біології.
2.Керівник юннатівського гуртка.
3.Команди-учасниці фестивалю..
4.Журі у складі 3 чоловік.
5.Учитель музики.
Необхідні засоби:
1.Баян. 2.Ручки і чисті аркуші паперу. 3.Магнітофон. 4.Запис пісні „Расстаемся друзья”.
Х І Д З А Х О Д У
УЧИТЕЛЬ: Всі зібрались, всі на місці.
То ж давайте розпочнемо.
З фестивальної із пісні,
Що азартна і з вогнем.
(Виконується пісня хором.)
Фестиваль, фестиваль
Свято усмішок і свято знань
Фестиваль, фестиваль
Наша пісня хай летить у даль.
Фестиваль, фестиваль
Хай цінується краса навкруг.
Фестиваль, фестиваль
Хай же поруч буде вірний друг.
Фестиваль, фестиваль
Дух змагання хай царює тут.
Фестиваль, фестиваль
Хай в нас буде чесний люд.
Фестиваль, фестиваль
Розпочнемо ми його скоріш
Фестиваль, фестиваль
Швидше, більше, веселіш.
УЧИТЕЛЬ: Наш фестиваль відкриває номінація «Відгадай назву твору». Учасникам команд необхідно відгадати пісню, твір, екологічний зміст яких подається. Бал зараховується тій команді, яка першою дасть правильну відповідь.
ПИТАННЯ (Для прикладу):
- В якій пісні найкращі сподівання самогубця були розтрощені вщент нездоровим екологічним станом навколишнього середовища? (Піду втоплюся у річці глибокій…).
- В якій, добре відомій, пісні відображаються природні катаклізми на українській річці? (Реве та стогне Дніпр широкий …).
- Пісня, у якій птах допомагає зустрітися закоханим? (Соловейку рідний брате виклич мені дівча з хати…).
- У якій казці доводиться , що екологічно вирощений овоч може дати дуже великий урожай? (Ріпка).
- У якому творі велика дружба між людиною і собакою була трагічно зруйнована через примхи жінки? (Муму).
- Твір, по якому знято художній і мультиплікаційний фільми , де взаємовідносини людини і диких тварин досягли найвищої гармонії? (Мауглі. Тарзан.).
- Казка, яка може бути агітаційним листом, суть якого „не пий”? (Казка про Алёнушку и её братца Иванушку).
- В якій байці представники тваринного світу відображають сучасний розвиток нашої держава? (Лебідь, щука, рак. Квартет).
- В якій пісні відображається один із способів розповсюдження рослин родини розоцвітих? (Він хотів мене калину посадить в своїм саду).
- Яка пісня популяризує відносини сексуальних меншин? (Ой на горі два дубки … тай сплелися до купки).
- Яка пісня відображає згубну дію витоптування людьми рослин , де в результаті на тому місці не росте навіть колючий бур’ян? (Чортополох. (Там де ми були у двох не росте й чортополох)).
- У якій дитячій пісні оспівується знищення людиною рослин, як середовища існування тварин. (Прийшов сховатись заїнька ялиночки нема)?
- У якій пісні оспівується варварський спосіб збирання лікарських рослин, а саме їх плодів? ( Ой у лузі калина… Там дівчина стояла… І калину ламала… І в пучечки складала).
- Яка дитяча пісня показує трофічні зв’язки між живими організмами? (В траве сидел кузнечик…)
УЧИТЕЛЬ: пропоную командам виділити по одному «шифрувальнику», який має розшифрувати закодовані назви тварин: Даперло (леопард), Хамодурї (мурахоїд), Важелурь (журавель), Канонада (анаконда) та 16,17,12,30 (кліщ), 6,21,12,10,6 (дрізд), 10,7,2,21,1 (зебра), 28,1,21,17,33 (чапля).
КЕРІВНИК ГУРТКА: Друзі! А зараз вам потрібна буде ваша ерудованість та інтуїція. Номінація «Під знаком „Пі”» полягає в тому, щоб за якостями і ознаками певного поняття визначити про що йде мова. На відповідь дається одна спроба. Виграє та команда, яка дасть більше вірних відповідей.
ТЕКСТ ДЛЯ ЗАЧИТАННЯ:
- ²Пі² займаються всі люди. Крім того, ²Пі² роблять також і тварини. ²Пі² потрібен вночі.(5) ²Пі² в одних триває довше, а в інших швидко. Дехто дозволяє собі ²Пі² вдень. ²Пі² – це вкрай необхідний фізіологічний процес для кожної людини.(3) Найбільше роблять ²Пі² маленькі діти. Якщо не робити ²Пі², то виникають різні хвороби, організм стомлюється.. Коли діти мають добрий ²Пі², то вони швидко ростуть.(1) (Сон).
- ²Пі² приносить радість. ²Пі² можна робити самому, удвох чи гуртом. Гуртом ²Пі² завжди краще.(5) На уроках ²Пі² забороняють. Найвідоміший ²Пі² це у коня.(3) Але люди не люблять коли їх ²Пі² порівнюють з ²Пі² коня. Кажуть, що ²Пі² продовжує життя. На нашому вечорі ²Пі² дозволяється.(1) (Сміх).
- ²Пі² – є дуже важливим органом. ²Пі² буває довгий і короткий. ²Пі² людям не показують, бо так роблять тільки собаки.(5) Через ²Пі² люди отримують задоволення, або неприємності. Дуже добрі ²Пі² у наших депутатів.(3) З коров’ячого ²Пі² готують смачні страви. (1)(Язик)
УЧИТЕЛЬ: Наступна номінація «Знайди біологічну помилку». У цій номінації учасники конкурсу повинні проявити не тільки знання з біології та екології, але і вміння бути уважним і спостережливим. Ваше завдання: послухати опис, знайти в ньому всі помилки. (Можна для кожної команди дати готовий надрукований варіант тексту).
РАНОК.
- Проснувся зелений ліс, зашумів сад. Дбайлива зозуля вилетіла з дупла шукати корм своїм пташенятам. Пожовкле листя клена заховало в собі гніздо ремеза, який облюбував цей сад. Довгонога чапля на ставку пірнула під воду, щоб там на дні відшукати улюблену свою їжу – виноградного слимака. Рудохвоста білочка витанцьовує на гілках дерев. Вона вже встигла поснідати смачними кокосовими горіхами. Зелений плющ густо обвив стовбур бука, так що його темно-коричневу кору зовсім не було видно. День обіцяв бути чудовим, адже на траві не було ні краплинки роси….
- ПОМИЛКИ: – зозуля ніколи не залітає у дупло; – зозуля не вигодовує своїх пташенят; – пора року – літо , тому не може бути пожовклого листя; – гніздо ремеза не може бути в садку, так як він їх будує біля річки; – чаплі не пірнають під воду; – виноградні слимаки не живуть під водою; – білка не може їсти кокосові горіхи, бо вони великі та й у нас не ростуть; – плющ не витка рослина, а чіпка, тому він не обвиває стовбур, а піднімається по ньому вертикально; кора бука темно-сірого кольору; – відсутність вранці роси на траві свідчить про велику ймовірність, що піде дощ.
УЧИТЕЛЬ: Перелік знайдених вами помилок у тексті передайте нашому журі. Чим більше знайдено вами помилок, тим вищий бал. А ми тим часом проведемо конкурс «Біологічних загадок».
Конкурс біологічних загадок:
- Біля нашої криниці проживає дивна птиця: довгоноса, довгошия, у криниці носа миє, набира цебром водицю. Як зовуть цю дивну птицю? (журавель)
- Ні птах, ні звір – щось змішане, а спить завжди підвішане? (кажан)
- Не хвора, а все стогне, нічого не загубила, а все шукає? (свиня)
4. Хто над нами догори ногами? (муха) - Ні рак, ні риба, ні звір, ні птиця, голос тонкий має, людям набридає? (комар).
- Хто лугами гуляє і в кожну квітку ніс встромляє? (бджола, метелик).
- Галасує в очереті, хоч і плавати мастак, а не риба і не рак? (жаба)
8.Собі одяг не купляє, із кісток сорочку має? (черепаха).
- Два рази він народився, хоч у школі і не вчився, а години знає? (півень)
10.Пані пишна на лопатах вийшла, з річки воду пила не по нашому говорила? (гуска)
- Їздить Савочка на мальованих саночках, молоду – минає, а стару – цілує? (дятел)
УЧИТЕЛЬ: А тепер перейдемо до останньої номінації « 2 1 0 0 рік». Кожній команді було домашнє завдання підготувати твір на тему «2100 рік». Показати у ньому своє бачення розвитку нашої цивілізації, стану навколишнього середовища внаслідок діяльності людини. Тож що нас чекає через 100 років зараз розкаже команда…
(Команди зачитують свої тексти по-черзі. Передають їх для оцінювання журі)
УЧИТЕЛЬ: Ось завершилась наша конкурсна програма. Усі команди попрацювали на славу. А хто показав себе з найкращої сторони нам повідомить шановне журі.
(Оголошуються результати конкурсів. Визначаються переможці. Проводиться нагородження кращих команд грамотами чи подарунками. Звучить музика. Мелодія пісні «Растаёмся друзья»)