Визначення роду, числа, відмінка, прикметника за родом, числом, відмінком іменника.

Тра 14, 2015

7 клас укр. мова.

Урок №

Тема. Визначення роду, числа, відмінка, прикметника за родом, числом, відмінком іменника.

Мета:

навчальна: вчити визначати рід і, число, відмінок прикметників за родом, числом, відмінком іменників.

корекційно – розвиваюча: розширити знання учнів про граматичний і смисловий зв’язок прикметників з іменниками; коригувати вміння будувати зв’язні розповідні на граматичні теми;

виховна: виховувати любов до природи.

 

Обладнання: підручник, словникові слова, дидактичний матеріал, матеріали каліграфічних хвилинок, диференційовані завдання, таблиця «Прикметник-боягуз».

Тип  уроку: закріплення набутих знань і розвиток на їх основі умінь і навичок.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, в групах.

Хід уроку

І Організаційний момент.

–         Нервово-психічна підготовка.

–         Добрий день, діти.

–         То який сьогодні день (добрий)

–         Яка частина мови відповідає на питання який?

–         Прикметник.

–         А на які питання ще відповідає прикметник? (який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї?)

–         Яка частина мови називається прикметником?

–         Для чого нам прикметник?

–         А який сьогодні ще день?

–         Зимовий, сніжний, веселий.

(корекція дрібної моторики (імітація гри в сніжки))

–    А зараз, уявіть, що з зимового неба падають сніжинки, які вам потрібно зловити і підкинути так, щоб вони кружляючи могли потрапити на дошку.

–   Ваші сніжинки долетіли до дошки і на кожній з них є завдання.

(учні записують число, класна робота).

 

1 сніжинка Каліграфічна хвилинка.

Біленькі сніжинки закружляли у танку.

  1. Яке це речення за метою висловлювання?
  2. Яке це речення за інтонацією?
  3. Підкресліть граматичну основу.
  4. Яке це речення за будовою?
  5. Напишіть графічну модель речення.
  6. Напишіть звукову модель слова    сніжинки.
  7. Випишіть прикметники з іменниками. Визначте число, рід, відмінок прикметника.

Біленькі сніжинки – мн., Н. в

Індивідуальна робота (заштрихуй за зразком)

 

2 сніжинка  – Казкова.

Снігова королева з казки, з якою познайомилися вчора  дала вам домашнє завдання Кожній групі своє.

–         Перевірка  диференційованого домашнього завдання .

Середній рівень.

Записати словосполучення іменника з прикметником. Визначити рід, число, відмінок.

відважний пілот –  ч. р., одн., Н. в

веселі  пісні –  мн., Н. в.

Синього неба – с. р.,одн, Р. в.

Надійному товаришу – ч. р., одн.,  Д. в.

Достатній рівень.

Утворити словосполучення прикметника з іменником. Визначити рід, число, відмінок прикметника.

Стежка у лісі –

Замети снігу –

Спів пташок –

Високий рівень

Підкреслити прикметники. Визначити рід, число, відмінок прикметника.

Різдво неповторне, казкове свято, радісне та урочисте. Віддавна існують зимові традиції, що під час цих свят всі люди квапляться до батьківських родинних осель.

ІІІ Презентація теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо визначати рід, число ,прикметника за родом, числом, відмінком  іменника.

–         Учні записують тему уроку.

  1. IV. Робота над темою уроку.
  2. Сніжинка – буковинка.

Робота з підручником.

Коментоване письмо. С. 70, завдання 246(передостанній абзац)

Виписати іменники з прикметниками, визначити,рід, число, відмінок прикметника.

  1. Сніжинка  – мудринка.

– Властивість прикметників здавна підмітив народ і, зазвичай використовує їх у загадках, прислів’ях, приказках. Згадайте прислів’я, в яких є прикметники. Випишіть іменники з прикметниками визначте число, рід, відмінок прикметника.

 

Зимове сонце,як мачушине серце : світить, а не гріє.

Зима біла, та не їсть снігу, а все – сіно.

Лиха тому зима, в кого кожуха нема.

Сумний грудень і в свято і в будень.

Страшна зима, як дров нема.

Добрий той сніг, що вчасно ліг.

  1. Сніжинка – фізкультхвилинка.

Падав сніг,

Падав сніг,-

Для усіх,  усіх,  усіх:

І дорослих, і малих, і веселих, і сумних.

А веселі грали в сніжки –

Сніг їм падав на усмішки

І сміявся з усіма:

Ой зима, зима, зима, зима.

Для чого нам прикметники?

  1. Сніжинка – творча.

Удосконалити текст, щоб він став багатшим, виразнішим. Визначити рід, число, відмінок прикметників.

Одного_____________ ранку Івась вийшов на подвір’я. Під ногами рипів__________  сніг. Птахи співали_______ пісні. Хлопчик повісив________ годівничку. Насипав ____________ крихт.

 

  1. Сніжинка – вибіркова.

Виписати іменники з прикметниками, визначити їх рід, число.

Навколо білий сніг. Скрутно стало пташкам. Діти влаштували у садах дерев’яні годівнички. Насипали хлібних крихт.

А ялиновий шишкар сидить на сосні червоний неначе стигла ягода. Всі птахи сховалися від негоди а він виспівує дзвінкі пісні. У шишкаря міцний дзьоб.

  1. Словникова робота.

Негода – погана дорога.

  1. Сніжинка – ігрова.

А тепер пограємо гру, яка називається про що мова?

 

Холодний, сильний, пронизливий, зимовий ….(вітер)

Голчата, вічнозелена, гарна….(ялинка)

Білий, іскристий, чистий….(сніг)

  1. V. Підсумок уроку.
  2. VI. Вербальне і бальне оцінювання.

VII. Д/з  диференційовані картки.

VIII. Хвилинка релаксації.

Залишити відповідь