Планування роботи групи продовженого дня
Важливе значення у зміцненні педагогічного впливу на дітей має планування позаурочної навчально-виховної роботи, яка планується на півріччя і робочий день. Плануючи її, педагог керується указами Президента України, уряду України, відповідними нормативними документами Міністерства освіти і науки України.
План роботи групи продовженого дня на півріччя розробляє вихователь і узгоджує його з планами позаурочної роботи вчителів, з учнями яких вони спільно працюють.
У плані вказується комплекс заходів щодо організації учнівського колективу, забезпечення загальної обов’язкової освіти, патріотичного, морального і трудового виховання, відзна-. чення державних свят, вивчення звичаїв і традицій українського народу, заходи на відзначення пам’ятних дат мистецько-літературного життя, правового,економічного і екологічного виховання, формування таких рис, як доброта і милосердя, індивідуальної виховної роботи з учнями, а також роботи з батьками. План передбачає комплекс заходів з охорони здоров’я і фізичного розвитку учнів, направлений на краєзнавчу і пошукову роботу з учнями. Головна вимога до плану, щоб він був конкретний і розумно насичений.
Основними пунктами плану бути:
а) характеристика групи, де вказується наявність дітей за
віком, статі, особливостями характеру;
б) пункт «Індивідуальна робота» – це зосередження уваги
на тому, як діти виховувалися у своїх сім’ях, тому кожному
притаманні свої набуті навики та вміння. Є учні виховані, куль
турні, але є й такі, кому більш потрібно приділити уваги для
виховання навичок правильної поведінки відповідно до Стату
ту школи;
в) пункт «Основні виховні заходи» охоплює широкі аспекти
виховання учнів;
г) пункт «Фізичний розвиток дітей і збереження здоров’я»
твердить, що здоров’я нації – це здоров’я країни;
д) пункт «Робота з батьками» наголошує на спільну роботі класовода, вихователя, батьків, учнів, школи, громадськості. Виховувати дітей слід спільними зусиллями школи, сім’ї, суспільства. Всіх їх об’єднують спільні інтереси, форми виховної і навчальної роботи.
При складанні плану необхідно враховувати:
- Відзначення видатних подій і свят до указаних дат.
- Вивчення традицій, звичаїв і обрядів 1 раз в місяць.
- Вивчення правових питань 1 раз в квартал.
- Вивчення економічних і екологічних 1 раз в квартал.
питань
- Трудові рейди і заходи 1 раз в місяць.
- Вивчення питань культури поведінки, 1 раз в тиждень.
формування рис особистості: доброти, милосердя
7. Екскурсії в театр, природу, краєзнав- 1 раз тиждень.
ча робота
8. Робота з художньою літературою, 1 раз в місяць.
журнали
9. Охорона здоров’я (гігієна) 1 раз в місяць.
10. Фізкультурно-оздоровча (змагання, 1 раз в місяць.
конкурси)
11. Повторення правил дорожнього руху 1 раз в місяць.
12. Вивчення правил пожежної безпеки 1 раз в місяць.
- Вивчення правил техніки безпеки в 1 раз в місяць, побуті
- Вивчення правил поведінки на льоду і 1 раз в сезон, воді
- Вивчення правил поведінки на кані- 1 раз в квартал, кулах
- Індивідуальна робота з учнями 1 раз в тиждень.
- Робота з батьками 1 раз в тиждень.
Орієнтовний план роботи вихователя на місяць
- із скрині народної мудрості. Легенди «Неопалима купина», «Вовкулака» та ін,
- «Наші вірні друзі – знаки дорожні» (правила дорожнього руху). Практична хвилинка.
- Твій зовнішній вигляд (гігієнічне виховання). Рольова гра.
- Екскурсія в гідропарк. Складання словесних картин осіннього пейзажу. Екологічне виховання. Малювання.
- «Про злочин і кару» (правове виховання). «Мозковий» турнір. Консультація для батьків.
- «Богдан Лепкий – письменник, літературознавець, перекладач, педагог». Розповідь вихователя.
- «Що повинен уміти учень у свої 7-9 років?». Практична хвилинка.
- «Чи віриш ти у прикмети?» Бесіда.
- «Як Стобід хотів підпалити вовка, а ледве сам не згорів» (правила пожежної безпеки). Вікторина.
- Конкурс на кращого знавця звичаїв і традицій українського народу на тему «Без калини немає України».
- Прості правила етикету (під час звучання гімну). Практична хвилинка.
- Повторення правил користування побутовими електроприладами. Бесіда
- Як боротися з лінощами дітей? Консультація для батьків.
- Конкурс кмітливих «У нас сьогодні п’ять урокк».
- «Роби зарядку кожен день – зникнуть втома, млявість,
лінь». (Розучування комплексу ранкової гімнастики).
-
«Хто іншому допомагає, той у біді поміч має». (П ро культуру поведінки (обговорення).
-
«У Катрусі -день народження». (Про культуру поведінки).
-
Повторення правил поведінки з побутовими газовими приладами.
-
Індивідуальна робота з окремими учнями з читання, математики, письма.
-
День відкритих дверей у групі. Бесіда з батьками про навчання і поведінку”.