Тема. Великдень
Мета: розширити знання дітей щодо свята Великодня, пр символи Великодніх свят; дати уявлення про те, як люди готуються до цього свята; розвивати бажання брати активну у підготовці до свята; вчити уважно слухати та відповідати на питання. Розвивати дрібну моторику рук; відчуття кольору, естетичний смак; самостійність, творчість; виховувати інтерес до народних традицій його святкування, старанність.
Матеріал: ілюстрації, роздатковий матеріал, фломастери, пакети, серветки. ТЗН.
Хід заняття
І. Нервово-психічна підготовка
(Звучить запис співу птахів та журчання струмочків)
- Що ви чуєте? В яку пору року це відбувається? (Весною)
- Скажіть, будь ласка, а яка зараз пора року? (весна)
- А яка весна? (Тепла, сонячна, зелена, квітуча)
ІІ. Основна частина
Вихователь. Яка чудова пора року – Весна! Як багато гарного настрою вона всім нам дарує – дорослим і дітям. Весна приносить нам ясне сонечко, тепло, а ще славиться веселими святами. І саме на час оновлення природи, на радісну весняну пору припадає одне з найвеличніших і найдавніших християнських свят.
- Як ви вважаєте, що це за свято? – Правильно. Великдень. Одним із великих весняних свят в народі вважають Великдень, або ще по іншому їх називають Пасха. Адже в цей день воскрес Ісус Христос, який прийняв смерть заради людей. До цього свята люди прибирають в хатах, на подвір’ї. І земля прибирається до цього свята: з’являються весняні квіточки, зеленіє травичка.
- А у вас які виникають асоціації, коли ви чуєте слово «Великдень»?
Вправа «Асоціативний кущ»
- Молодці!
- Діти, чи подобається вам це свято? Чому? А які символи є Великодня? (Писанка, Паска)
- А як вітаються цього дня? (Христос воскрес! Воістину воскрес!)
- Що вдома готують до цього свята?
- -Правильно. Готують різні страви. А зранку всією сім’єю ідуть до церкви, святити Паску. І беруть з собою кошик, щоб посвятити продукти.
- Давайте і ми з вами складемо великодній кошик.
Робота в парах «Великодній кошик»
- Молодці! Коли сім’я повертається з церкви, уся родина збирається за святковим столом.
Фізкультхвилинка
Вихователь. Ось погляньте, що це у мене? (Паска). А що на вашу думку тут не вистачає на тарілці? (Писанок та крашанок)
- А зараз заплющте очі й уявіть, що ми потрапили до передсвяткової майстерні й перетворилися на майстрів — на тих самих, які так гарно розписували великодні яйця.
- Розплющте очі, подивіться: у майстерні вже все готово для того, щоб узятися до розпису великодніх яєць. Що нам необхідно для роботи? (Відповіді дітей.) Та спочатку, як справжні майстри, ми розімнемо наші пальці.
Пальчикова гімнастика «Писанки» (за В.Таран)
В хаті на осонні (Стискають і розтискають кулачки.)
Сяду на ослоні.
Сяду я скраєчку — (Долонька потирає долоньку.)
Розпишу яєчко.
Нумо, пензлик, потанцюй, (Пальці в пучці, малювання в повітрі.)
Гарно писанку малюй.
Буде небо і земля, (Малювання в повітрі.)
І ставочок, і поля.
Сильний і міцний дубок, (Кулачок на кулачок.)
А на ньому — яструбок.
Буде в мене писанка, (Плескання в долоньки.)
Про Вкраїну пісенька.
Творча робота.
Вихователь.
- Що ж, майстри, займіть свої місця і послухайте мене.
Вихователь. Діти, давайте пригадаємо, які бувають орнаменти:
– рослинний;
– тваринний;
– геометричний
Спочатку треба продумати весь візерунок і розташувати елементи так, щоб він вийшов цікавим і гарним, щоб орнамент був рівномірно розподілений на поверхні яйця.
- Подумайте, основу якого кольору ви оберете, які фломастери для орнаменту візьмете. Раджу вам узяти яскраві, насичені фломастери. Ось яку писанку намалювала я. Хай музика допоможе вам творити красу і добро.
- (Самостійна робота дітей під музичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи. Педагог заохочує прояви творчості дітей.)
- Ой, які диво-писанки ви намалювали, справжні майстри! Від них і настрій покращується, і наближення свята відчувається
ІІІ. Підсумок
Доки наші писанки висихають, ми з Вами пригадаємо, про що розмовляли.
- Яке свято ми відзначаємо весною?
- Як до нього готуються?
- Які основні символи великоднього свята?
- Що роблять з крашанками і писанками?
ІV.Релаксація