Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації
педагогічних працівників при присвоєнні їм
кваліфікаційних категорій
Складено відповідно до пунктів 4.3–4.6
|
Кваліфікаційна категорія працівника | Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника |
спеціаліст | ü має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався
ü здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм ü знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології ü знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає ü використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі ü уміє вирішувати педагогічні проблеми ü уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами ü дотримується педагогічної етики, моралі
|
спеціаліст другої категорії | ü має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
ü здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм ü знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології ü знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає ü використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців ü використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі ü постійно вдосконалює свій професійний рівень ü володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх ü впроваджує інноваційні технології у навчально-виховному процесі ü обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту ü уміє вирішувати педагогічні проблеми ü уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них ü дотримується педагогічної етики, моралі
|
спеціаліст першої категорії | ü має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
ü здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм ü формує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці ü знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології ü знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає ü лаконічно, образно і виразно подає матеріал ü використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців ü володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців ü використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі ü постійно вдосконалює свій професійний рівень ü володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та ефективно застосовує їх ü впроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі, ü використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу ü обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту ü уміє вирішувати педагогічні проблеми ü уміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом ü уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них ü дотримується педагогічної етики, моралі
|
спеціаліст вищої категорії | ü має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)
ü здатний забезпечувати засвоєння учнями/вихованцями навчальних програм ü формує в учнів/вихованців навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці ü активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів/вихованців ü володіє широким спектром стратегій навчання ü застосовує нестандартні форми проведення уроку ü знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології ü знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з предмета, який викладає ü лаконічно, образно і виразно подає матеріал ü використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів/вихованців ü володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів/вихованців ü використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі ü постійно вдосконалює свій професійний рівень ü володіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі ü упроваджує передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі ü продукує оригінальні, інноваційні ідеї ü використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації навчального процесу ü вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі ü обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту ü уміє вирішувати педагогічні проблеми ü уміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом ü уміє встановлювати контакт з учнями/вихованцями, батьками, колегами, є авторитетом для них ü дотримується педагогічної етики, моралі
|