Я – пасажир легкового автомобілю

Гру 9, 2014

І. Організація класу

Перевірка емоційного стану (Діти замальовують одне із виразів облич.).

Актуалізація пам’яті та уваги учнів.

Гра «Світлофор» (Діти уважно слу­хають вірш, якщо згодні піднімають зелену картку, не згодні червону.).

                          Мы – все занятые люди,

Чтобы нам не опоздать,

Через улицу в автобус

Надо сразу побежать. (Червона.)

 

Видит каждый пешеход

Светофор и переход,

Ну, зачем туда идти?

Можно рядом перейти. (Червона.)

 

Видит каждый пешеход

Светофор и переход,

Время ты не торопи,

К переходу подойди.

Знаєм правило прекрасно,

Переходим безопасно! (Зелена.)

 

Скучно нам на остановке,

Долго транспорт поджидать.

И за зто время можно

Даже в мячик поиграть. (Червона.)

 

Скучно нам на остановке,

Долго транспорт поджидать,

И позтому не стоит,

Точно столбик, тут стоять.

Ведь живем мы  возле школы

По знакомому пути

Да еще с друзьями вместе

Проще нам пешком дойти. (Зелена.)

Подошел автобус,

Надо поскорее заскочить,

А не то еще старушку

Нам придется пропустить. (Червона.)

 

Коль старик на остановке,

Наше дело помогать,

Мн не будем торопиться,

Ни толкаться, ни кричать.

Знаєм мы, и это точно

Старость нужно уважать. (Зелена)

 

Выскочив на остановке,

Чтоб друзей своих догнать,

Надо очень-очень быстро

Трамвай сзади оббежать. (Червона.)

 

Чтоб видна была опасность

И угроза на пути,

Обходить трамвай, конечно,

Будем только (Хором) впереди! (Зелена.)

 

  1. Правила поведінки пасажира:

(Записано на дошці.)

НЕ … (гратися ременями безпеки);

НЕ… (відволікати водія);

НЕ … (торкатися ручок дверей);

НЕ … (тримати в руках гострі предмети);

НЕ … (висовувати руки і голову у вікно).

Учням потрібно самостійно з’ясувати, чого не можна робити в автомобілі підчас руху. Вони з’ясовують, і правильну відповідь знаходять на картках, які лежать на столі вчителя, а потім прикріплюють на дошку (користування системою безпеки), останнє правило вчитель сам оголошує і прикріплює на дошку.

  1. Система безпеки в легковому автомобілі
    Учитель звертає увагу на ключове слово.

Безпека автомобіля — це здатність знижувати тяжкість наслідків під час аварії.

Діти з власного досвіду намагаються назвати засоби безпеки:

  • Надувні подушки;
  • Ремні безпеки;
  • Підголовники.

Учитель. На вашу думку, яке найнебезпечніше місце в автомо­білі? Чому?

(Діти називають і пояснюють.)

  1. Травмуючі фактори

Учитель вивішує таблицю (пояснює).

Травмуючі фактори:

  1. Тісний одяг;
  2. Розмова по телефону;
  3. Насиченість «брязкальцями»;
  4. Зайві предмети в салоні.

Стан предметів

IІ. ДТП. Причини ДТП

  • Як ви розумієте ці літери — «ДТП»? {Дорожньо-транспортна пригода.)
  • Учням пропонується самостійно визначити поняття ДТП (На дошці вивішується підказка.).

ДТП:

  • подія;
  • транспортний засіб;
  • матеріальна шкода;
  • поранення;
  • загибель;
  • люди.

Учитель. Аварійність на дорогах України дуже висока, кожну го­дину гине людина, кожну добу—дві дитини, двадцять отримують травми, кожні десять хвилин відбуваються ДТП.

Причини ДТП можуть бути різними.

(Діти за допомогою вчителя з’ясовують і називають їх.)

  • Невиконання правил дорожнього руху;
  • Нетверезий стан водія;
  • Перевищення швидкості;
  • Технічний стан автотранспорту;
  • Поганий стан дороги;
  • Сукупність багатьох причин. (Учитель вивішує таблицю на дошці.)

ІІІ. Розв’язання ситуативних завдань

Гра «Мікрофон»

Учитель пропонує дітям уявити Верховну Раду, вчитель — спікер, учні — депутати. У кожного уявний мікрофон, якщо вчитель показує на учня, це означає, що його мікрофон увімкнутий і учень повинен відпові­дати, усі інші мовчать.

1-а ситуація: Якщо зіткнення неминуче, ваші дії?

2-а ситуація: Пожежа в автомобілі, ваші дії?

3-а ситуація: Якщо автомобіль упав у воду, ваші дії?

ІV.Підсумок

Рефлексія

  1. Що було головним на уроці?
  2. Що цікавого було на уроці?
  3. Чому ви навчились?
  4. Що пропонуєте обміркувати?

Сенкен

  1. Іменник;
  2. 2—3 прикметники;
  3. З дієслова;
  4. Речення;
  5. Синонім до першого іменника.

Зразок:

  1. Пасажир;
  2. Організований, дисциплінований;
  3. Виконує, контролює, використовує;
  4. Дисциплінований пасажир використовує засоби безпеки;
  5. Людина, дитина.

Перевірка емоційного стану учнів. Пропонується замалювати одне із виразів обличчя.

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відповідь