Основні методичні вимоги щодо організації і проведення самопідготовки

Лип 1, 2015

Основні методичні вимоги щодо організації і проведення самопідготовки

 

  1. Заняття розпочинається в провітреному і чисто прибраному класі. Необхідно потурбуватися,  щоб учні продумали та підготували все необхідне для якісного проведення самопідготовки: підручники, зошити, канцелярське  приладдя, довідники тощо.

  1. Обов’язково необхідно підводити підсумки  роботи  учнів  на  уроках.
  2. Необхідно підготувати класну дошку, визначити  послідовність виконання               домашніх завдань.
  3. До початку самопідготовки можна написати план її проведення, в якому вказати  з кожного предмета тему та мету.

 

Алгоритм діяльності вихователя при організації і проведенні самопідготовки:

  • уточніть обсяг  домашніх  завдань,  їх  розуміння  учнями.  Якщо  більшість  учнів  відчувають  труднощі  в  самостійній  роботі,  порекомендуйте,  що  слід  повторити,  щоб  виконати  завдання.  Коли  труднощі  виникають  в  окремих  учнів,  надайте  їм  індивідуальну  допомогу;
  • організуйте самостійну  роботу  учнів  над  виконанням  домашніх  завдань;
  • дотримуйтеся основного дидактичного правила при  виконанні  письмових  завдань:  спочатку  повторіть  теоретичний матеріал,  а  потім  виконуйте  відповідні  вправи;
  • дотримуйтеся вимог  охоронно-педагогічного  режиму (спеціальна система навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи; створення спеціальних  умов для корекційної  спрямованості навчання, виховання  та подолання  порушень фізичного та психічного розвитку, формування мовлення  та інших  психічних  процесів, відновлення здоров’я;  здійснення індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та реабілітації дітей із складними вадами розвитку з урахуванням характеру порушення);
  • стежте за освітленням робочих місць;
  • використовуйте різні засоби корекції;
  • обов’язково проводьте фізкультхвилинки;
  • створюйте оптимальні умови зорового навантаження;
  • проводьте індивідуальну роботу з учнями, виявляйте прогалини в їх знаннях,  разом  з  учителями  працюйте над їх ліквідацією;
  • дотримуйтеся часу, визначеного  на  виконання  домашніх  завдань;
  • використовуйте рекомендоване вчителем унаочнення, додаткову літературу, вчіть учнів користуватися  ними;
  • організуйте контроль за якістю виконання домашніх завдань учнями як усних, так і письмових, використовуючи різні форми контролю: самоконтроль; взаємоконтроль; фронтальний контроль; вибірковий контроль; індивідуальний контроль;
  • підтримуйте робочу обстановку  під  час  всієї  самопідготовки;
  • організуйте роботу з  учнями,  які  раніше  виконали  домашні завдання;
  • раціонально використовуйте  час,  вчіть  цього  своїх  вихованців;
  • підведіть підсумки  самопідготовки,  аналіз  роботи  учнів;
  • слідкуйте, щоб  учні  прибрали  свої  робочі  місця.

Самопідготовку ні в якому разі не можна перетворювати в урок. Вихователь повинний творчо підходити до питання організації та проведення самопідготовки. Який порядок не був би заведений в процесі самопідготовки, якщо вихователь не буде самовдосконалюватися сам, застосовувати сучасні педагогічні технології, то бажаного результату він досягнути не зможе

Залишити відповідь