Структура самопідготовки

Структура самопідготовки

2.1 Основні етапи самопідготовки

До основних етапів самопідготовки відносяться:

  1. I. Вступна частина (підготовча).

ІІ. Самостійна робота учнів.

ІІІ. Підведення підсумків роботи.

Розглянемо детальніше зміст кожного з цих етапів.

  1. I. Вступна частина (3-5 хвилин)
  2. Організаційний момент підготовча частина, яка  передбачає  створення  умов  для  роботи:  санітарно-гігієнічні умови класу, підготовка  учнів  до  самостійної роботи.
  3. 2. Інтерактивне спілкування (корекційне, інформативно-пізнавальне).

Мовна хвилинка, «Придумай – пригадай» ( повторення правил, таблиці множення тощо), «Бліц-турнір» (за темою виховного заходу або знань з предмету), «Цікавинки» (розв’язання задач, вправ на логічне мислення тощо).

3.Постановка мети і мотиваційної  діяльності учнів:

а) чіткий інструктаж з питань  організації  і проведення самостійної     роботи;

б) підготовка учнів до самостійної роботи, де учні разом з вихователем:

  • визначають послідовність виконання домашніх завдань;
  • усвідомлюють зміст заданого;
  • виділяють головне в роботі;
  • підраховують час, відведений для підготовки уроків, тобто проводять нормування часу, протягом якого необхідно підготуватися до кожного  предмету;
  • отримують від вихователя та інших учнів консультації про необхідні дидактичні матеріали, посібники тощо;
  • призначають учнів-консультантів;
  • складають план самостійної роботи.
  1. Готовність вихователя:

а)   психологічна  готовність;

б)  знання  програмового  матеріалу.

 

  1. II. Самостійна робота (1година 40 хвилин – 2 години).

Самостійна робота включає наступні етапи:

  1. Загальне завдання для всього класу.
  2. Індивідуальні завдання.
  3. Самостійна робота  учнів:

а)  раціональне  використання  часу;

б)  культура  розумової  праці;

в)  дисципліна;

г)  поєднання  фронтальної,  групової,    індивідуальної  роботи.

 

2.2 Робота педагога на основних етапах самопідготовки.

 

Робота на кожному з етапів характеризується  наступними правилами:

  • розумний підхід до використання і розподілу часу, відведеного на виконання кожного предмета та вчити цьому учнів;
  • раціональна організація виконання домашніх завдань;
  • озброювання учнів доцільними прийомами навчальної праці, тренування учнів у виконанні вимог до самопідготовки;
  • здійснювання диференційованого підходу до вихованців, використовування фронтальних, індивідуальних, групових та колективно-групових форм роботи;
  • формування навичок у учнів самоконтролю, самооцінки, взаємоконтролю, самоорганізації, вибору раціональних прийомів виконання завдань;
  • створювання позитивної настроєності до навчального процесу;
  • підкреслювання індивідуального темпу творчого самовиявлення та динаміки зросту учнів.

III. Підведення підсумків роботи (3-5 хвилин).

  1. Якість виконання завдань.
  2. Самоконтроль, взаємоконтроль.
  3. Самооцінка, взаємооцювання.
  4. Заключний контроль вихователя:
  • відзначаються позитивні сторони самостійної діяльності учнів при виконанні домашніх завдань  і недоліки в роботі (якщо це     необхідно);
  • виконані завдання (в окремих випадках) супроводжується усною оцінкою;
  • відзначаються старанно виконані  завдання не тільки сильними учнями, але і тими, хто працював з великим зусиллям та наполегливістю, обов’язково відзначається індивідуальний темп просування вихованців;
  • вихователь обов’язково повинен створювати ситуацію успіху та підтримувати невпевнених та заохочувати відповідальних.

 

Структурно самопідготовку для учнів можна представити в такий спосіб:

  1. Аналіз роботи, домашнього завдання.
  2. Пошук способів виконання завдання.
  3. Планування самостійної роботи та пошук раціональних прийомів виконання завдань.
  4. Самостійне виконання завдань.
  5. Самоперевірка, взаємоперевірка.
  6. Самооцінка та взаємооцінювання виконаного завдання.

Author: Староприлуцька спеціальна школа

Добавить комментарий