Основні методичні вимоги щодо організації і проведення самопідготовки
- Заняття розпочинається в провітреному і чисто прибраному класі. Необхідно потурбуватися, щоб учні продумали та підготували все необхідне для якісного проведення самопідготовки: підручники, зошити, канцелярське приладдя, довідники тощо.
- Обов’язково необхідно підводити підсумки роботи учнів на уроках.
- Необхідно підготувати класну дошку, визначити послідовність виконання домашніх завдань.
- До початку самопідготовки можна написати план її проведення, в якому вказати з кожного предмета тему та мету.
Алгоритм діяльності вихователя при організації і проведенні самопідготовки:
- уточніть обсяг домашніх завдань, їх розуміння учнями. Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, порекомендуйте, що слід повторити, щоб виконати завдання. Коли труднощі виникають в окремих учнів, надайте їм індивідуальну допомогу;
- організуйте самостійну роботу учнів над виконанням домашніх завдань;
- дотримуйтеся основного дидактичного правила при виконанні письмових завдань: спочатку повторіть теоретичний матеріал, а потім виконуйте відповідні вправи;
- дотримуйтеся вимог охоронно-педагогічного режиму (спеціальна система навчальної, виховної та корекційно-реабілітаційної роботи; створення спеціальних умов для корекційної спрямованості навчання, виховання та подолання порушень фізичного та психічного розвитку, формування мовлення та інших психічних процесів, відновлення здоров’я; здійснення індивідуального та диференційованого підходу у навчанні та реабілітації дітей із складними вадами розвитку з урахуванням характеру порушення);
- стежте за освітленням робочих місць;
- використовуйте різні засоби корекції;
- обов’язково проводьте фізкультхвилинки;
- створюйте оптимальні умови зорового навантаження;
- проводьте індивідуальну роботу з учнями, виявляйте прогалини в їх знаннях, разом з учителями працюйте над їх ліквідацією;
- дотримуйтеся часу, визначеного на виконання домашніх завдань;
- використовуйте рекомендоване вчителем унаочнення, додаткову літературу, вчіть учнів користуватися ними;
- організуйте контроль за якістю виконання домашніх завдань учнями як усних, так і письмових, використовуючи різні форми контролю: самоконтроль; взаємоконтроль; фронтальний контроль; вибірковий контроль; індивідуальний контроль;
- підтримуйте робочу обстановку під час всієї самопідготовки;
- організуйте роботу з учнями, які раніше виконали домашні завдання;
- раціонально використовуйте час, вчіть цього своїх вихованців;
- підведіть підсумки самопідготовки, аналіз роботи учнів;
- слідкуйте, щоб учні прибрали свої робочі місця.
Самопідготовку ні в якому разі не можна перетворювати в урок. Вихователь повинний творчо підходити до питання організації та проведення самопідготовки. Який порядок не був би заведений в процесі самопідготовки, якщо вихователь не буде самовдосконалюватися сам, застосовувати сучасні педагогічні технології, то бажаного результату він досягнути не зможе