РОБОТА З БАТЬКАМИ
Тільки разом з батьками , спільними зусиллями ,
вчителі можуть дати дітям велике людське щастя .
В. А. Сухомлинський
Основні завдання батьківського комітету
1.Налагодити тісний зв’язок школи з батьками .
- Активізувати роботу батьківського комітету , щодо роз’яснення законодавства України з питань освіти
- Добиватись впливу органів місцевого самоврядування на батьків, діти
яких порушують Статут школи .
- Аналізувати стан навчальних досягнень учнів і виявити причини байдужого ставлення батьків до навчання і виховання власних дітей.
- Пропагувати педагогічні знання , що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків.
- Допомагати батькам в оволодінні системою умінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома
- Впровадження форм роботи з сім’єю , що сприяє гуманізації
взаємовідносин „педагоги – батьки”. Батьки і вчителі повинні стати
партнерами , активними співучасниками творчого процесу виховання
учнів.
Функції роботи класного керівника з батьками.
Перша функція – ознайомлення батьків із змістом і методикою навчально-виховного процесу , що організовує школа , обумовлена необхідністю вироблення однакових вимог, загальних принципів, визначення мети і завдань виховання, добору його змісту й організаційних форм у сімейному вихованній у навчально-виховному процесі школи.
Друга функція – психолого-педагогічна освіта батьків .
Третя функція -залучення батьків до спільної з дітьми діяльності :
- Участь у всіх формах позаурочної діяльності ( походи ,екскурсії,вечори, змагання, благоустрій школи) .
- Участь батьків у підготовці загально шкільних традиційних форм роботи
- ( вечори-зустрічі випускників, свята Останнього дзвоника , спортивних змагань „Тато, мама , я – спортивна сімя” ,свято квітів, виставок, тощо )
- Участь у профорієнтаційній роботі школи : екскурсї на виробництво, зустрічі з цікавими людьми ).
- Участь у роботі ради школи , ради профілактики правопорушень , піклувальній раді школи .
- Надання матеріальної допомоги в реалізації різних шкільних і класних заходів через установлення зв’язку школи з підприємствами , фірмами .
Четверта функція – коректування процесу виховання в родинах окремих учнів:
- надання психолого-педагогічної допомоги в процесі сімейного виховання різних категорій учнів , зокрема обдарованих дітей ;
- надання психолого-педагогічної допомоги в розв’язанні складних сімейних проблем : підлітковий вік , профілактика формування шкідливих звичок , профілактика правопорушень;
- індивідуальна робота з неблагополучними родинами учнів ( ця робота здійснюється спільно із правоохоронними органами ).
П’ята функція – взаємодія батьків : із громадськими організаціями , батьків-ськими комітетами школи і класу , шкільними радами.
Форми взаємодії педагогів та батьків.
- батьківські збори ;
- батьківський лекторій , „Університет педагогічних знань „;
- тематичні конференції з обміну досвідом виховання дітей ;
- презентація досвіду родинного виховання у засобах масової інформації ;
- диспут, дискусія ;
№
п/п |
Назва заходу |
дата
провед. |
відповідальні |
1. |
Виявити в мікрорайоні сиріт , дітей
позбавлених батьківського піклування, напівсиріт, дітей із багатодітних сімей та дітей з неповних сімей, інвалідів дитинства. |
до 15 вересня | класні керівники
соціальний педагог заступник з виховної роботи |
2. |
Провести оцінювальне обстеження сімей категорійних дітей . | вересень | класні керівники
соціальний педагог |
3. |
Забезпечувати безперервність навчання категорійних дітей , дітей з неблагонадій- них сімей, учнів, які стоять на внутрішкільному обліку. |
протягом
року |
класні керівники
соціальний педагог заступник з виховної роботи |
4. | На базі кабінету психолога школи провести бесіди з молодими батьками:
-труднощі адаптації дитини до навчання; -психологічні і вікові особливості дитини. -фізичний розвиток школяра і його вдосконалення . |
протягом
року |
психолог
школи |
5. | Організувати роботу батьківського клубу
„ Родинна Просвіта” |
жовтень | заступник з виховної роботи3 |
6. | Провести засідання батьківського комітету школи :
-„ Роль родини в розвитку моральних якостей підлітка” –„Організація занять школяра спрямова-них на зміцнення здоров’я та прищеп- ленння навичок здорового способу жит- тя”. – Навчально- методична та виховна робо та школи протягом І семестру . –„ Про важливість розумно організовано- го сімейного виховання школярів „ -Робота з неблагонадійними сім’ями . -Про підсумки навчального року. Підготовка учнів- випускників до державної атестації . |
вересень
листопад грудень лютий березень квітень |
адміністрація
школи голова батьківського комітету школи |
7. | Надання допомоги сім’ям з метою поліпшення відвідування дітьми школи,
своєчасне інформування батьків про від- сутність дітей в школі. |
протягом року | соціальний педа-
гог, класні керівники |
8. | Організація чергування батьків під час проведення виховних заходів,вечорів . | протягом року | ЗВР ,класні керівники |
9. | Організація родинних свят, спортивних свят „ Тато , мама , я” . | протягом року | ЗВР ,класні керівники |
410. | Проведення декади родинного виховання.
( за окремим планом роботи ) |
жовтень
травень |
ЗВР ,класні керівники |
11. | Участь батьків у виставках декоративно- прикладного мистецтва. | жовтень
квітень |
класні керівники |
12. | Проведення у школі Днів відкритих дверей . | протягом року | адміністрація школи |
13. | Виявити батьків, які негативно вплива- ють на виховання дітей , не виконують своїх батьківських обов’язків . | протягом року | соціальний педагог
класні керівники |
14. | Звітувати перед радою школи та піклува- льною радою про роботу з питань охорони дитинства . | 2 рази на рік | соціальний педагог |
15. | Організовувати співпрацю батьківського комітету школи та відповідних структур з питань правового виховання , з питань профілактичної роботи серед батьків та учнів. | протягом року | адміністрація школи |
16. | Двічі на семестр проводити батьківські збори на які виносити актуальні питання життя та діяльності класних колективів, навчання й виховання учнів. | двічі на семестр | ЗВР ,класні керівники |
17. | Зміцнювати зв’язки вчителів-предметни-
ків із батьками , викликати для співбесід батьків учнів , які не встигають у навчан- ні, з метою надання їм методичних консу- льтацій . |
протягом року | класні керівники |
18. | Тримати під постійним контролем небла- гополучні сім’ї. | протягом року | соціальний педа-
гог, класні керівн. |
19. | Підтримувати звя ‘зок з родинами в яких виховуються учні , схильні до правопору–
шень |
протягом року | соціальний педа-
гог, класні керівн. |
20. | Здійснювати правову освіту батьків, залу- чати до цієї роботи працівників право- охоронних органів. | протягом року | адміністрація школи |
21. | Провести психолого- педагогічний кон- силіум з теми „Педагогічна адаптація 5-х класів до навчання в основній школі”
Його результати розглянути на батьківсь- ких зборах. |
листопад | адміністрація школи,психолог
школи ,класні керівники, вчителі |
22. | Підготувати звітний концерт художньої самодіяльності для батьків. | травень | ЗВР, педагог –організатор,учителі музики, клас.керів. |
23. | Залучення всіх батьків до підготовки школи до нового навчального року. | травень-
серпень |
класні керівники. |
24. | Опрацювання оперативної інформації з батьківських зборів про зауваження пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу. | протягом року | адміністрація школи , класні керівники. |
25. | Складання списку батьків, які зможуть надати школі матеріальну допомогу для зміцнення матеріально_- технічної бази школи. | 1-й семестр | адміністрація школи , класні керівники |
26. | Проведення звіту голови батьківського комітету школи, затвердження плану роботи на новий навчальний рік. | травень | батьківський комітет школи |
27. | Надання матеріальної допомоги окремим родинам і учням . | Протягом року | адміністрація школи |
1 Ольшевський В.В
2 Ольшевський В.В
3 Ольшевський В.В
415Ольшевський В.В
517Ольшевський В.В