ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол засідання атестаційної комісії
_____________ № ______ (дата) |
ПОЛОЖЕННЯ
про експертну групу з оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників
- Загальні положення
- Це Положення розроблено відповідно до пункту 2.15 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 року № 930, і визначає порядок проведення експертною групою експертизи теоретичної підготовленості та практичної діяльності педагогічного працівника (педагогічних працівників), який атестується (далі — педагогічний працівник).
- Експертна група створюється при атестаційній комісії (далі — дошкільний заклад) для експертизи діяльності педагогічного працівника у міжатестаційний період. Персональний склад експертної групи затверджується рішенням атестаційної комісії дошкільного закладу.
- До складу експертної групи включають досвідчених, висококваліфікованих педагогічних працівників, які працюють у відповідній галузі.
- До складу експертної групи не може входити безпосередній керівник того працівника, який атестується.
- Експертну групу очолює голова, який призначається рішенням атестаційної комісії.
- Експертна група визначає відповідність рівня кваліфікації педагогічного працівника, який атестується, вимогам для присвоєння заявленої кваліфікаційної категорії.
- На підставі проведеної експертизи експертна група готує висновок про результати діяльності педагогічного працівника, який атестується.
- Рішення за результатами експертизи про відповідність чи невідповідність педагогічного працівника, який атестується, вимогам певної кваліфікаційної категорії ухвалюється на засіданні атестаційної комісії дошкільного закладу.
- Це Положення розроблено відповідно до пункту 2.15 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 року № 930, і визначає порядок проведення експертною групою експертизи теоретичної підготовленості та практичної діяльності педагогічного працівника (педагогічних працівників), який атестується (далі — педагогічний працівник).
- Вимоги до членів експертної групи
- Професійні вимоги:
- вища педагогічна освіта;
- стаж педагогічної роботи не менше 5 років;
- знання нормативно-правової бази з атестації педагогічних працівників;
- знання проблем розвитку системи освіти в Україні та регіоні;
- ;
- ;
- володіння формами та методами аналізу й узагальнення інформації у межах компетенції.
- Комунікативні вимоги:
- уміння реалізовувати на практиці гуманістичні особистісно орієнтовані стосунки у ситуаціях професійної діяльності;
- наявність установки на реалізацію здібностей педагогічного працівника, який атестується; створення комфортного мікроклімату під час атестації;
- готовність до співпраці:
- володіння методами розв’язання конфліктних ситуацій;
- ;
- ;
- висока мовна культура.
- Професійні вимоги:
- Права та обов’язки членів експертної групи
- Члени експертної групи мають право:
- отримувати необхідну інформацію у межах своєї компетенції;
- проводити співбесіду з педагогічним працівником, який атестується, батьками дітей, членами педагогічного колективу, громадськістю;
- відвідувати заняття, інші форми роботи з дітьми з метою вивчення методів і результативності роботи педагогічного працівника, який атестується;
- ;
- заслуховувати творчий звіт, захист методичних, дослідно-експериментальних розробок того, хто атестується.
- Члени експертної групи зобов’язані:
- керуватися вимогами до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій, визначеними Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників;
- розробляти та коригувати матеріали, необхідні для атестації педагогічного працівника (анкети, тести, опитувальники тощо);
- забезпечувати об’єктивність висновку, зробленого за результатами атестації;
- керуватися принципами відкритості, колегіальності, системності та цілісності експертних оцінок, що забезпечують об’єктивне, доброзичливе ставлення до педагогічного працівника;
- захищати права того, хто атестується;
- ;
- ;
- здійснювати експертне оцінювання у визначені терміни.
- Члени експертної групи мають право:
- Експертне оцінювання результатів професійної діяльності
педагогічного працівника- Члени експертної групи оцінюють рівень кваліфікації, професіоналізм, результативність діяльності педагогічного працівника, який атестується.
При цьому враховують такі знання та вміння педагогічного працівника:
- знання основних нормативно-правових актів про освіту;
- володіння методикою освітньої роботи;
- володіння теорією педагогіки та педагогічної психології;
- уміння описувати свій педагогічний досвід та педагогічну систему;
- ;
- ;
- володіння сучасними технологіями вдосконалення освітнього процесу.
- Під час проведення експертизи діяльності педагогічного працівника члени експертної групи також оцінюють рівень знань, умінь і навичок дітей, міру їх вихованості.
- Експертний висновок
- Результатом роботи експертної групи є експертний висновок — об’єктивний і обґрунтований колективний висновок щодо професійної діяльності педагогічного працівника, який атестується (Додаток).
- Експертний висновок про відповідність чи невідповідність педагогічного працівника, який атестується, заявленій кваліфікаційній категорії підписують усі члени експертної групи.
(особистий підпис)