І. Організація класу
Перевірка емоційного стану (Діти замальовують одне із виразів облич.).
Актуалізація пам’яті та уваги учнів.
Гра «Світлофор» (Діти уважно слухають вірш, якщо згодні — піднімають зелену картку, не згодні — червону.).
Мы – все занятые люди,
Чтобы нам не опоздать,
Через улицу в автобус
Надо сразу побежать. (Червона.)
Видит каждый пешеход
Светофор и переход,
Ну, зачем туда идти?
Можно рядом перейти. (Червона.)
Видит каждый пешеход
Светофор и переход,
Время ты не торопи,
К переходу подойди.
Знаєм правило прекрасно,
Переходим безопасно! (Зелена.)
Скучно нам на остановке,
Долго транспорт поджидать.
И за зто время можно
Даже в мячик поиграть. (Червона.)
Скучно нам на остановке,
Долго транспорт поджидать,
И позтому не стоит,
Точно столбик, тут стоять.
Ведь живем мы возле школы
По знакомому пути
Да еще с друзьями вместе
Проще нам пешком дойти. (Зелена.)
Подошел автобус,
Надо поскорее заскочить,
А не то еще старушку
Нам придется пропустить. (Червона.)
Коль старик на остановке,
Наше дело помогать,
Мн не будем торопиться,
Ни толкаться, ни кричать.
Знаєм мы, и это точно
Старость нужно уважать. (Зелена)
Выскочив на остановке,
Чтоб друзей своих догнать,
Надо очень-очень быстро
Трамвай сзади оббежать. (Червона.)
Чтоб видна была опасность
И угроза на пути,
Обходить трамвай, конечно,
Будем только (Хором) впереди! (Зелена.)
- Правила поведінки пасажира:
(Записано на дошці.)
НЕ … (гратися ременями безпеки);
НЕ… (відволікати водія);
НЕ … (торкатися ручок дверей);
НЕ … (тримати в руках гострі предмети);
НЕ … (висовувати руки і голову у вікно).
Учням потрібно самостійно з’ясувати, чого не можна робити в автомобілі підчас руху. Вони з’ясовують, і правильну відповідь знаходять на картках, які лежать на столі вчителя, а потім прикріплюють на дошку (користування системою безпеки), останнє правило вчитель сам оголошує і прикріплює на дошку.
- Система безпеки в легковому автомобілі
Учитель звертає увагу на ключове слово.
Безпека автомобіля — це здатність знижувати тяжкість наслідків під час аварії.
Діти з власного досвіду намагаються назвати засоби безпеки:
- Надувні подушки;
- Ремні безпеки;
- Підголовники.
Учитель. На вашу думку, яке найнебезпечніше місце в автомобілі? Чому?
(Діти називають і пояснюють.)
- Травмуючі фактори
Учитель вивішує таблицю (пояснює).
Травмуючі фактори:
- Тісний одяг;
- Розмова по телефону;
- Насиченість «брязкальцями»;
- Зайві предмети в салоні.
Стан предметів
IІ. ДТП. Причини ДТП
- Як ви розумієте ці літери — «ДТП»? {Дорожньо-транспортна пригода.)
- Учням пропонується самостійно визначити поняття ДТП (На дошці вивішується підказка.).
ДТП:
- подія;
- транспортний засіб;
- матеріальна шкода;
- поранення;
- загибель;
- люди.
Учитель. Аварійність на дорогах України дуже висока, кожну годину гине людина, кожну добу—дві дитини, двадцять отримують травми, кожні десять хвилин відбуваються ДТП.
Причини ДТП можуть бути різними.
(Діти за допомогою вчителя з’ясовують і називають їх.)
- Невиконання правил дорожнього руху;
- Нетверезий стан водія;
- Перевищення швидкості;
- Технічний стан автотранспорту;
- Поганий стан дороги;
- Сукупність багатьох причин. (Учитель вивішує таблицю на дошці.)
ІІІ. Розв’язання ситуативних завдань
Гра «Мікрофон»
Учитель пропонує дітям уявити Верховну Раду, вчитель — спікер, учні — депутати. У кожного уявний мікрофон, якщо вчитель показує на учня, це означає, що його мікрофон увімкнутий і учень повинен відповідати, усі інші мовчать.
1-а ситуація: Якщо зіткнення неминуче, ваші дії?
2-а ситуація: Пожежа в автомобілі, ваші дії?
3-а ситуація: Якщо автомобіль упав у воду, ваші дії?
ІV.Підсумок
Рефлексія
- Що було головним на уроці?
- Що цікавого було на уроці?
- Чому ви навчились?
- Що пропонуєте обміркувати?
Сенкен
- Іменник;
- 2—3 прикметники;
- З дієслова;
- Речення;
- Синонім до першого іменника.
Зразок:
- Пасажир;
- Організований, дисциплінований;
- Виконує, контролює, використовує;
- Дисциплінований пасажир використовує засоби безпеки;
- Людина, дитина.
Перевірка емоційного стану учнів. Пропонується замалювати одне із виразів обличчя.